Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Stemmer. Amerikanske bedriftsledere solgte unna aksjer i egne selskaper for 59 milliarder bare i august.

1 Like

Jepp, neste trekket deres blir å kjøpe. På nesten all time high:)

2 Likes

Synes jeg ser bobler over alt nå om dagene :sweat_smile::see_no_evil:
Eller så har denne krisen gjort økonomien veldig sterk da :cowboy_hat_face:

3 Likes

Mange har jo omdisponert penger på en måte de ellers ikke ville. Hyttemarkedet spesielt for gamle hytter har eksplodert, av det jeg har sett har hyttene på feks Sjusjøen som i fjor gikk for 2 mill nå gått for 2.5mill, når det gjelder bil har bruktmarkedet eksplodert og vi har aldri solgt både så mye og med så god margin som nå. Å kjøpe en 3 år gammel bil vs ny “fristiller” fort 40-50% ifht nybil prisen mer kapital som kan brukes andre steder. Innenlands detaljhandel går så det griner. Når Corona er på vei ut av bildet vil alt av livsstilsbransjer få en enorm boost, eksport, turisme, uteliv osv. Oljen kommer sikkert til å få en økning ifht etterspørsel vi aldri har sett før. Og siden mange har vært edruelige i år ifht feks bilkjøp, så vil mange ha kroner å bruke. Bare noen tanker

3 Likes

Ja. Ser også folk ønsker å slutte jobbene sine og starte med trading på heltid. Slik som rett før finanskrisa og dotcom.
Men man vet aldri hva som skjer. Plutselig snurrer Powel i gang seddelpressa igjen og boblen kan bli større, for all del :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det var et typisk topptegn november/desember 2017 i kryptoverden da jenter, streamers og andre Internett-personligheter begynte å investere i alle fall.

3 Likes
3 Likes

Sterk og sterk - det er vel lav rente og nærsynte øyne som gjør slikt. Jeg får ihvertfall ikke noe mer inn på kontoen pr mnd enn pre-Covid19.

Jeg hadde brydd meg en hel del hvis jeg ikke fikk eget toalett for nesten 3 millioner. Men vi er sikkert forskjellige der… Det er mye annet jeg hadde klart meg uten i en leilighet.

2 Likes

Det var litt av poenget :wink: men økonomien ser sterk ut da! :joy::joy::see_no_evil::cowboy_hat_face:

1 Like

Tok den, men måtte bare kommentere da jeg så samme artikkel. Uten bad - søren så ukurant i min verden.

Mye som kan virke sterkt hvis den viktigste faktoren i ens privatøkonomi er hvor stor gjeld man kan betjene ut fra månedsbeløpet.

Omtrent som kreative betalingsløsninger på bil: «Bare 3990,- pr. Mnd.» Uten å nevne 10 års løpetid og innskudd på en kvart million.

2 Likes

“Since the current bull market kicked off in March, there have only been two pullbacks of more than 5%. Recent bull markets have tended to have three or four setbacks over the first nine months,”

Lerner also notes that the five-month winning streak for the S&P 500 since August, which has only occurred 27 times since 1950, is a good sign because it tends to imply that further returns are ahead.

The bear’s perspective

From a bearish vantage point, the outlook for stocks looks more uncertain for investors. This uncertainty may have well laid the groundwork for substantial episodes of turbulence if not gut-wrenching drops in stocks, some experts say.

“The mini-tech selloff on Thursday has left a lot of scarring; it is not overly surprising that in New York equities trading, things were relatively muted into a long weekend,” wrote Stephen Innes, chief global markets strategist at AxiCorp, in a Friday research note.

Speaking of:

3 Likes

Han er modig som tørr da! Det skal han ha. Men si ifra seg jobben i usikre tider for å satse på aksjer som jeg tipper de fleste vil se på som usikkert om noen uker er litt skunmelt. Sier jo samtidig ifra seg goder enn har som ansatt. Sykepenger, pensjonopptjening osv…

1 Like

Trading med laptop og innført dress? :sweat_smile:

Tror han ikke helt har sett på hele bildet, men får håpe han hadde god trackrecord på trading fra før og ikke bare fløyt på bølgen fra mars. klarer han å tjene penger i et marked som går ned? Må jo skatte av uttaket han skal leve av også. Lykke til! :slight_smile:

1 Like

Daytrading med faste utgifter uten faste inntekter og eventuelt et marked som går nedover= ekstremt stressnivå :slightly_smiling_face: Men ønsker han lykke til.

Alle som holder på med aksjer går vel i dress hele tiden? :sweat_smile::see_no_evil:
For satse på gevinst kan oppgradere laptopen :slight_smile::+1:

2 Likes

De lyver jo litt når de sier han skal trade på heltid, da han skal ta en mastergrad :smiley: Han skal sikkert få stipend og ta ut gevinst under grensen.

2 Likes

Sant det :slight_smile::+1:

Er vel ofte sånne nyhetssaker som det dukker opp før krakk. Skal mye til å ikke tjene penger fra Mars til dags dato.

1 Like

Feil tråd å poste den kommentaren der på? :roll_eyes:

3 Likes