Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Dag 100 på “jobb” kommer til å ha en litt annen klesstil

Kommer til å kalle bear posisjonen for en “forsikring” så lenge den er i minus :sweat_smile:

4 Likes

Overasket om dag 2 på også er i dress :sweat_smile:

3 Likes

Skal en daytrade og tro det er en dans på roser bør en høre litt på podcasten til Peter Warren.

Drev selv litt med det på hobby basis. Tja… kjekt når det går veien, litt mindre kjekt motsatt :joy: Satt nå foran dataen dagen lang og fikk knapt tid til og skrelle 6 poteter før familien kom hjem. En blir då opphengt i det at det går til tider utover mye annet som kan være langt viktigere. Spesielt når jeg havnet i krypto :joy:

En har ofte oddsen imot seg såfremt en ikke evner og se det store bildet, og kan ta de riktige avgjørelsene, så en bør kanskje skaffe seg en god algoritme som gjør jobben.

2 Likes

Det er på mange måte en usunn hobby når man tenker på hva man går glipp av, men gode penger da. I perioder blir jo jobben en bi-inntekt i forhold.

Men tror det er bra med pauser i ny og ned. Slik jeg tar nå. Kvitter meg med børsnoterte aksjer og bearposisjon jeg kjøpte i sist uke. Greit å slippe stress en periode. Har funnet ut at det er greiest å ta pause etter en fryktelig brs periode enn å “bare vente litt til” :sweat_smile::see_no_evil:.
Har gull, krypto og unoterte aksjer da :slightly_smiling_face:

2 Likes
3 Likes

Er short US tech 100, da jeg regner med at det er der det smeller først, primært som en forsikring mhp andre posisjoner. Det ser ikke veldig lovende ut i forhold til hvordan dagen idag vil bli i USA.

6 Likes

Jeg er usikker på hvilken vei vi skal videre herfra så sitter med cash nå og venter på markedets signaler på videre vei. Vi er inne en bullish formasjon, men samtidig økende volatilitet og litt tiltagende tendenser til frykt eller nervøsitet i markedet.

Screenshot 2020-09-08 at 12.30.36

2 Likes

Ser at jeg burde shortet rett på
fangen, men det turte jeg ikke når jeg ikke akn følge med hele tiden :flushed:

Dette er basert på futures, men tror ikke vi går opp for å si det sånn…

2 Likes

Var et greit signal å gjøre nedsalg på det der. Nå er VIX plutselig tilbake i siget for fullt., 33.8 premarket

OBX mumler seg bortover

2 Likes

OBX har jo brutt den stigende trendlinjen. Weekly er i ferd med å snu ganske betraktelig.
Hvis dette holder koken ut uken tror jeg neste uke blir et saftig bjørnerally! :popcorn:

S&P 500

5 Likes

Ja, en bør tenke seg om i morgen og se hvorvidt en skal kjøpe noen bjørner. Alt peker nedover.

Synes det kanskje ser ut som en kortsiktig bunn er satt i timeschartet, RSI allerede på vei oppover

2 Likes

Ingen bearflag dannes uten bouncer.

Men, jeg håper det kommer en bounce så jeg kan få fyllt på mer bjørner litt billigere i morgen :popcorn:

3 Likes

Fint chart, ikke noe man kan si du skal zoome ut fra :sunglasses:

2 Likes

Du og disse wedgene dine ustanselig. Jeg sverger til regresjonstrendverktøyet, gjør det mindre subjektiv (dog man kan fremdeles manipulere den og med å styre hvilken startdato du setter.)

Foreløpig er det bare en run of the mill korreksjon ned til forrige ATH og 50 dagers glidende sånn ca. Er en rimelig klar parallell i chartet til første uken i juni.

Det sagt så sitter jeg ikke og sliter ut kjøpsknappen akkurat.

4 Likes

Tror nok hovedindeksen skal ned til 820 uansett. Så om den skal videre ned eller snu der er vanskelig si pr nå.

Er jo nøyaktig det forrige chartet mitt også viser, wedge eller ikke. Wedgen har det blitt brudd på, og vi fikk volum på bruddet også, så å si den ikke var gyldig som en formasjon blir for dumt. Samme med wedgen i oljetråden, fikk jo perfekt brudd på den og follow-through der også.

Hvis du går på YouTube, Discord eller Telegram så vil du se veldig mange TA folk tegner formasjonen i S&P, Vix, Nasse som en wedge. Hvorfor? Fordi det ikke er en annen måte å tegne konvergerende trendlinjer på.

Om det er en formasjon man bør trade eller ignorere er en annen sak, men ikke si wedgen ikke har sin plass. Jeg elsker wedger… :sparkling_heart:

1 Like

We know. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Stairs up…

3 Likes