Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Takk, får se :crossed_fingers: Håper bare evt gevinst utligner tapet i Aker :grinning:

1 Like

Bra kanal!
2 Likes

Liker spesielt godt siste linje, minner litt om kaste stein i glasshus…

3 Likes

Ser at DIX indeksen har skutt bra opp Den siste tiden, kan det tyde på en siste bull spasme før tryningsen kommer eller? Om dere ser på desember så var det lignende oppførsel der og, uten videre sammenligning.

4 Likes

Oi det var klovnete @eiken, en indeks som kan supplere med tekniske signaler. Slike konstruktive responser er alltid det man ser etter på slike forum :+1:

2 Likes

Tviler på flere bull spasmer nå, men hvor høyt tror du? Personlig tipper jeg oljen skal ned og touche 20 dollar og OB til 525 neste 1-2 uker.

2 Likes

Får se hva som skjer på mandag.Tipper selv olje ned 20…

1 Like

Jeg og deler din mening her med at OB skal ned i den størrelsen-orden som du påpeker. Men det virker ikke for meg som om markedet ikke er rasjonelt lenger, det reagerer sterkere på Tweets fra Trump (han er jo handlekraftig og gjør ofte det han skriver, men uansett) enn det gjør på alt av signaler og logikk. Jeg tror vi er på kanten av dagens bull-trap, men mitt bias er at jeg har veddet penger på det, så det er mulig det gir meg en aldri så liten logisk kortslutning.

Og alt har til nå vært veldig komprimert og det har skjedd fort ift. tidligere kriser, da skulle man tro at denne bull-trap’en var komprimert og, men det virker ikke slik. Eller er den og komprimert og vi er nå midt i en U-form? Alt tilsier dog at vi skal ned, så jeg står fremdeles på den siden og kjemper mot min egen FOMO.

4 Likes

Mine aksjekompiser greide ikke å motstå fomo-en på slutten av denne uken.
De bare “måtte” kjøpe olje før helgen…

Blir en uke med mye usikkerhet.Ballen er i spill.IG futures på wall street ligger rundt null.Oljen ser ut til å droppe en del ,men for OBX har jo det hatt mindre betydning siste ukene.
Føler også dette er litt ukjent territorie.Myndigheter kjemper mot børs og oljeprisfall.Slik jeg ser det vil tekniske analyser nå ha mindre betydning.Det er internasjonalt store penger på spill nå og frykten for FOMO og frykten for å tape betydelige summer er til å ta og føle på.
Har selv en liten knapp på fall denne uken.Først må investorer calle oljebløffen mtp økte priser og internasjonalt samarbeid.
Er noe farget da jeg sitter på en liten bear posisjon i oBX etter å ha røket på oljetrading forrige uke med uventet oppgang=)

3 Likes

Tar en sjanse på bear olje nå på mandag.

1 Like

Se her

Her var det snev av mye sannhet.

Noen satser på benektelse. Altså å late som om kunnskapen de satt på før krisen, er like riktig og aktuell fremdeles. Denne strategien er spesielt populær blant dem som kan mye om økonomi. Før krisen var de vant med å skrive analyser av hva politiske forslag koster og hvordan man kan få den økonomiske motoren til å kjøre fortere.

Nå oppfører flere av dem seg som om økonomien de er vant til, finnes fremdeles.

5 Likes

received_904486819973364

Ble en veldig liten GIF-anim ser det ut som på telefonen her, ble visst krympet i vask :see_no_evil:

Jobless claims i USA fra sekstitallet og fram til i dag.

3 Likes

yga6s

:joy: @Smaaspareren den er postet en 3-4 ganger tidligere :wink::+1:

5 Likes

Oljen ned 10% (steg en del etter OSEBX stengte fredag) S&P Futures opp 1.3

Alt er som vanlig da, de forventer jo at toppen nåes i løpet av noen dager :slight_smile: Legg mer til ble hasteinnkalt, lurer på hva grunnen til det er…

Bunnen kan være nådd

Med gryende optimisme der ute er det snart på tide å ta fram bjørnene igjen :wink:

7 Likes

På hvilke nivåer tenker du?