Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boozt Fashion AB (BOOZT)

boozt

Boozt Fashion AB driver flere onlinebutikker for fashion, deriblant boozt.com. Firmaet ble grunnlagt i 2009 og ble børsnotert i mai 2017.
2017 har vært et spennende år for firmaet, da de i tillegg til børsnotering, har flyttet til et nytt robotisert lager og tatt kosmetikk inn i sortimentet sitt.
Selskapet er verdsatt til drøyt 4 mrd i dag, og kan skilte med god vekst på en rekke områder det siste året:

  • Ordrer pr aktive kunder fra 2,03 til 2,3 (for referanse kan jeg nevne at Zalando har 3,7. Men de er dog i en annen liga størrelsesmessig.)
  • Antall ordrer fra 803k til 1.151k
  • Antall sidevisninger fra 15M til 21M.
  • Conversion rate fra 2,74% til 2,82% (Zalando hadde 3,25% i 2016)
  • Antall aktive kunder fra 695k til 916k
  • Justert EBITDA fra 0,4MSEK til 20,1MSEK.
  • Omsetning på Boozt.com, hovedinntektskilden økte fra 611MSEK til 892,5MSEK (46%)

Utsikter ifølge styret:

  • Årlig vekst i omsetning å 25-30% på mellomlang sikt
  • Justert Ebit 6% på mellomlang sikt (i dag 0,9%)
    Informasjon er hentet fra H1 2017 rapporten.
    Dagens kurs: 73,75

Ellers kan jeg anbefale å lese https://www.booztfashion.com/wp-content/uploads/2017/03/boozt_annual_report_2016.pdf .

Vurderer en litt kjedelig sparepost her. Har troen på god fremtidig vekst her, med et marked som vokser godt år for år.
Noen flere som har vurdert caset?

Angrer på at jeg ikke fulgte med her :frowning:

1 Like

Jøss, pent! Litt kult at du logget det første gangen da.

1 Like

Jo takk :slight_smile: Var jo ikke i nærheten av bunnen, selskapet har i det minste et bra potensial.
Ser de har sanket avtaler med klesmerker på veien. Kan bli stort over tid dette her.

Snasent stabilt selskap. Leverer vekst kontinuerlig. Gode marginer og har endret vekst guidingen sin i positiv retning både i Q1 og Q2.

BOOZT: ABG INLEDER BEVAKNING MED KÖP, RIKTKURS 90 KR

  10:27
  STOCKHOLM (Direkt) ABG Sundal Collier inleder bevakning av Boozt med rekommendationen köp.

Det framgår av en analys.

Riktkursen är 90 kronor, att jämföra med kursen på tisdagsförmiddagen om knappt 73 kronor.

Dobbel bunn.

Så spørs det hvordan Q3 går neste uke.