Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BRAbank

Noen tanker om innkommende BRAbank? Et forsøk på å få med seg restene av markedet for forbrukslån? https://www.dn.no/nyheter/2018/08/28/1011/Finans/braathen-pa-bors-med-bank

Begynner å bli ganske mange slike banker nå, begrenset hvor mange som vil gjøre det bra. De små har vært veldig illikvide det siste året (Monobank, Instabank, Easybank feks)

1 Like

Litt teit navn?

Navnet kommer jo av at det er Braathen som har startet banken, og at de har et flyselskap i Sverige som heter BRA. Hvor de forøvring kommer til å ta en Norwegian og knytte lojalitetsprogrammet opp mot den nye banken.

Av forbruksbankene er det Bank Norwegian, Komplett Bank og BRAbank som bør være best rustet. De har egen distribusjon, alle andre må i en helt annen grad få kundene til å tegne seg for kortene.

Begynner å bli en veldig crowded-trade.

Enig. Samtidig tror jeg BRAbank har skjønt at de trenger distribusjon. E24 har en podcast med Braathen hvor de også snakker om banken og planene.

Han sa vel at planen var å bygge banken stein for stein. De har visstnok Olav Thon med på eiersiden! Synes det ser interessant ut, men må se det an.

1 Like

Olav Thon er inne på eiersiden, og ThonHotels har ikke kreditkort. Hvor fort blir det lansert? Da har banken plutselig 2 store grupper med potensielle kunder.

Her går det unna :stuck_out_tongue:

Og jeg valgte å avvente kjøp :roll_eyes: :smirk: Tross at jeg likte caset :slight_smile:

Holder på å lese gjennom company presentasjonen, blir vel ganske bra fra og med sept da det skal være oppstart i Sverige også, som har det største markedet

Hva er forventet mcap på denne? Kjenner lite til sektoren… :slight_smile:

1

1 Like

Ser Brabank har stupt kraftig siste årene, er bunnen nådd?

Hva trur derre om nyheten om sammenslåing med Easybank?

1 Like

Bra volum i dag :grin::v:t3: