Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cannabis-selskaper - generell tråd

Toget stopper jo aldri, hehe. Hva er exit-strategien din, swing? Selv er (var) planen å sitte til litt utpå våren nærmere legaliseringen, men fingeren kommer nærmere og nærmere selg-knappen nå. “Må” jo komme en korreksjon i nærmeste framtid, føler jeg…

Har veldig tro på Cannabis relaterte bedrifter, og vurderer mulig inngang i Maple Leaf Green World Inc, men jeg er nesten redd når den stiger så kraftig.

Vurderer kjapt en trade, men føler en korreksjon kommer når som helst. Samtidig er det et selskap jeg har lyst sitte i.

Andre som har tanker?

Ja her går det fort. Utgangspunktet for investeringen min har vært (og er fremdeles) å sitte på henda i flere år

1 Like

Har alltid hatt et øye for Cannabis industrien og legalisering.

Canopy er det største, og første unicornen. Er potensialet til Canopy større? Eller vil de gradvis bli tatt over av mindre aktører?

Hvilke cannabis selskaper sitter du i? Kom gjerne med tips! Ny i industrien.

1 Like

Jeg tror denne industrien, slik som nesten alt annet, vil domineres av noen få og veldig store aktører

Sitter med aksjer i Canopy Growth og i Horizon sin ETF som gjør at jeg er eksponert for en stor del av sektoren

Som sagt før så har denne sektoren veldig mye hype nå, så det kan være klokt å tre varsomt :slight_smile:

1 Like

Skal lese meg mer opp før noe hender.

Har du ticker på Horizon sin ETF?

HMMJ? er det denne ?

Stemmer

https://www.horizonsetfs.com/hmmj

Kom enda en ETF den 26 des; ETFMG Alternative Harvest. Litt annerledes vekting i denne, de har bl.a tatt posisjoner i en del tobakkoselskaper

Men slik jeg forstår det… etter nye regler i europa/norge er det ikke lov å kjøpe disse etf’ene lengre?

Er det ikke lov pga? Eller kan man ikke kjøpe disse gjennom NN lengre?

Nye regler tydeligvis… ganske irriterende for oss som tror på bransjen men ikke har tid eller krefter til å sette oss inn i 100+ bedrifter

Har du noen link?

Hørte noe om det, men tok det ikke særlig seriøst.

Er flere ETF’er som er utilgjengelige atm. Måtte selv gjennom en test for å få handlet diverse i dag på NN…

Året som gikk for $WEED

Etter å ha lest litt så har jeg funnet ut at MiFID II gir nye regler i Eu hvor de ikke får lov til å handle amerikanske ETF`er av en eller annen grunn. Dette gjelder alså for Sverige og Danmark osv, men ikke Norge? Mener jeg :smiley:
har ikke fått testet dette… Helt på tryne opplegg hvertfall

1 Like

En liten korreksjon i Canopy nå etter denne nyheten. På tide å fylle på?

Tror dette er en liten “bump in the road”. Når det er sagt så burde en forberede seg på at det kommer til å ta lang tid før USA er on par med Canada

https://www.forbes.com/sites/tomangell/2018/01/04/vermont-lawmakers-approve-marijuana-legalization-bill/

1 Like
1 Like
1 Like

TIlfeldigheter ville ha det til at jeg satt inne med 10 000 hvst-aksjer over natta. Lov å ha flaks i blandt :smiley: God helg, fellow cannabis enthusiasts!

1 Like