Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

Et spennende selskap , der Cerenos forskning kanskje vil føre til betydelig redusering av hjerte/kar-sykdommer.
Jeg har lite imot at kursen ramler ned på siste emisjon, 2, 90, men tror nok heller den vil stige til 15,- , og neste insidekjøp. Hvis det ikke trykkes uhorvelig med nye aksjer/emisjoner, vil denne antagelig komme opp i 1000,- (!) pr. aksje, hvis man lykkes i dette enorme markedet.

Det vi nå venter på er godkjennelse på oppstart av fase II studier. Søknad ble vel sendt inn i mai så det er vel noe vi kan forvente når som helst. Jeg tenker at den meldingen vil sette fart på kursen.

Vedlagt link forklarer godt hvorfor endel kliniske studier legges til Russland, og at behandlingstiden er mellom 2 - 4 mnd. for nye studier. Med innsendelsesdatoen 22 Mai bør det bety at vi nærmer oss en tilbakemelding fra regulatoriske myndigheter i landet, aka. Ministry of Health Care and Social Development.

http://blog.credevo.com/2018/07/30/russia-clinical-trial-regulatory-process/

Melding om innvilget studie er definitivt en viktig milepæl, så håper – og tror også at markedet vil ta den godt imot :crossed_fingers:

1 Like

Yess! Studie II innvilget i Russland. Steg to på raketten er i gang…

1 Like

Hadde forventet mer oppmerksomhet nå som de har fått godkjenning i Russland. Da er jo den usikkerheten borte. Men det kommer nok, og da går det gjerne fort når volumet tiltar.

Vi venter fremdeles på Bulgaria og. Jeg tror nok at det er flere som har overvurdert effekten godkjennelsen skulle ha på kursen, meg inkludert. Men at det var en en viktig milepæl må en bare ta med seg - so far so good.

1 Like

Ble jo litt volum av det. Men noen solgte på det. Og når det stopper opp lokker det frem salg fra de som trader.
Kursen har jo vært endel høyere før. Så sikkert mange som venter på å gå i 0 på vei oppover. :slight_smile:

Ellers så tenker jeg. Javell såvvått ang godkjenning. Hadde jo ikke interesse av selskapet fordi jeg trodde de ikke kom til å få godkjenning.
At de får det på første forsøk og ikke må gå strafferunde ila høsten tyder på at folka i selskapet er oppegående.
Men hva hjelper det når de fortsatt guider oppstart H1 2020. Og ikke sier noe om dette gir muligheter til å prøve å sette igang tidligere.
Mao godkjenning positivt.
tidlig godkjenningen nøytral til negativ pga uendret guiding.

Et solid signal til markedet at CEO denne uken kjøpte 250,000 aksjer til kurs 3,98, og med det legger en million egne penger på bordet:

https://marknadssok.fi.se/Publiceringsklient/sv-SE/Rapportsammanställning/Index/A001C646-1?sökfunktion=Insyn

Ser ABO fortsatt kan tegne seg for over 1,1 million aksjer til 1,90 SEK pr aksje, dog med med en lock-up periode slik at de ikke kan dumpe de med en eneste gang.

Er redd mange misstet troen her da de klarte å samarbeide med slike folk.
Grunderne fikk vel også masse aksjer i gave i sommer som plaster på såret??

Well.
Ja forskerne skjønte ikke at de gikk i en finansiell felle satt av nåværende kanskje største elektriske slimåler på nordisk børs.
Men avslutningen på den visa ble at de amatørene nærmest mesterlig kom seg ut av den og fikset finansieringen fint etter.
Forteller ikke det mer?

1 mill av 40 er nada.

Ja, som «gave» ble de tildelt opsjoner på strikeprice rundt noen hundre % over daværende kurs og på langt høyere kurs en selskapet noen gang har hatt.
Regner man med antall aksjer før emisjonen tilsvarer tegningskursen for opsjonene over kurs 30 kr.

Er redd du totalt feiltolker angående om folk har mistet troen eller at du har glemt å kjøpe selv.

1 Like

Ja mulig de har fått snudd skuta. Var solid inne her, men når de begynte å samarbeide med disse kjeltringene så var det bare å komme seg ut før det var for sent. 1 million aksjer er jo litt når omsetningen er fra 20 000 aksjer og opp i noen hundre tusen.

Men nå kan de ikke shorte og styre på med konvertibler så mulig de blir med en stund.

Men leser man om disse transjelånene på utenlanske sider så blir selskapene som ingår slike avtaler sett på som skrap-status. Bare ikke i skandinavia, før nå da.

Så at folk med AstraZeneca-bakgrunn ikke vet bedre er uforståelig, men mennesker gjør feil :blush:

1 Like

1 mill av 40 er jo endel. Men ikke nærheten nok til å bety noe for fremtiden. Jeg mente egentlig at 1m av 40 er nada i forhold til deep shit situasjonen de var i før.

At du hadde solgt deg ut kan jo forklare hvorfor innlegget bare var 50% på.

Det at Cereno hadde god backing av de større «ordentlige aksjonærene» ifbm emisjonen, tyder jo på at dette bærer rett vei om produktet viser seg å holde mål.

Satser på nyhet i q1 om starta testing. Om de ikke overrasker positivt. Kursbevegelse opp på nyheten pga guiding for når ferdig ig faktum at det er igang. Også kan det bli en enkel vei til målet i forhold til mye annen skummel biotech.

Ja når jeg så kursen til de andre i Abo-porteføljen som Elemtent, Induct, Lavo Tv, Fit Biotech og en drøss med andre søppelselskap, så var det liten tvil om hvilken vei kursen skulle. Men nå har de ihvertfall fått trykket masse aksjer på lav kurs, så blir spennende å følge med :slight_smile:

De opsjonene du snakket om til over kurs 30kr. Er det styremedlemmene du tenker på da? Grunderne stod det ihvertfall gave, det er ikke de samme personene.

For meg så er dette en ganske så uoppdaget og undervurdert aksje. Og det er i den fasen, og før den store interessen og volumet kommer, jeg ser muligheter for ekstra attraktiv inngang.

1 Like

At CEO nå kjøpte hele 250.000 aksjer til 3.98 anser forresten også jeg som et sterkt signal

3 Likes
2 Likes

2 Likes

Blei stille her etter Russland-godkjenningen. Syns det tok tid før Bulgaria meldte seg på. Håper dette ikke forsinker studiestart.

Cereno Scientific har mottatt godkjennelse i Bulgaria https://news.cision.com/cereno-scientific/r/cereno-scientific-is-announcing-that-the-authorities-in-bulgaria-have-issued-approval-of-start-of-ph,c2968090

1 Like

Endelig!