Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CO2Capsol

CO2Capsol notert i dag på NOTC.
Jeg kjøpte der i dag, stort marked for CO2 fangst. En brøkdel av Aker Carbon capture market cap. Stort potensiale.

1 Like

Har du noe mer kjøtt på beinet enn stort potensialet?

1 Like

Den har en brøkdel av ACC market cap. :roll_eyes:

1 Like

Det har mange selskap men det betyr ikke at jeg kaster penger etter de av den grunn…

You did not catch my irony :sweat_smile:

Skjønte hva du ville fram til, men ville bare gi ett litt seriøst svar :slight_smile:

De benytter en billigere metode for å fange CO2, natriumhydrogenkarbonat istedenfor amin hidraser som Aker Carbon Capture

Og hvor langt har de kommet med utvikling?

Billigere ? Hvor har du det fra?

CO2Capsol Forretningscase.pdf (1,7 MB)

Sier mye om det en trenger å vite. Selskapet er en åpenbar utfordrer i markedet, og har en “fangstrate” på 95% :slight_smile:

Verdt å nevne at CO2 Capsol er priset til 250 MNOK kontra Aker Carbon på 10,7 MRD NOK
Aker er nå på 18,8, og Carnegie satte nettopp nytt kursmål på 26,- (38% opp i verdi på toppen av nåværende mcap…).

Vet hvor jeg putter mitt veddemål :slight_smile:

Well you can’t compare them apple to apple with ACC: ACC is selling a capture plant; capsol is selling IP to an energy efficiency improvement of an open art process (HPC); another company will sell the plant (and price it … ref the capex claim).

Their technology requires flue gas to be pressurized. This is not so simple to be implemented and remains to be proven (I think).

By the way, There are also other companies offering improved HPC.

Disclaimer: I don’t work for or have shares in ACC😊

PS: svar gjerne på norsk.

Mente ikke å sammenligne eplene her, men å holde meg innenfor samme frukt & grøntsektor i det minste (PS, funfact til folket: epler er i rosefamilien = rosefamilien – Store norske leksikon)

Mitt relativt lettleste poeng var å argumentere for høyere ROI ved investering i CO2 Capsol. Jeg styrer her kun etter mine egne sannsynlighetsvurderinger, samt grunnleggende matte.

Kun min private mening, her må alle gjøre seg opp sine egne meninger, og investere deretter.

God helg :slight_smile:

1 Like
1 Like

Hva er det negative med teknologien de benytter seg av? selskapspresentasjoner er dårlige på å ta med det :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Akkurat der synes jeg CO2 CAPSOL har truffet greit akkurat denne gangen. De har en teknologi som er langt betraktelig mer effektiv enn peers, rimeligere, definitivt mer miljøvennlig, og viktigst av alt, faktisk uttestet proof of concept.

Alt i alt har de alt på plass, og bør kunne bli en veritabel utfordrer globalt basert på ovennevnte. Det leste jeg ut av presentasjonen som er delt lenger oppe i strengen.

1 Like

Det blir spurt om ulemper vedrørende CO2Capsol:

  1. navnet høres ut som et vaskemiddel
  2. hjemmesiden deres og logo, ser billig ut-gult og blått, får meg til å tenke på Skaiseter ombord et Ryanair fly.
    Men når det er sagt har jeg ikke mer å tilføye.
    Selv om det er plass til mange aktører innen CO2fangst har jeg ikke sett noen som har bedre teknologi enn disse.
    Amin hidraser (ACC) er dyrt og lite miljøvennlig i bruk.
    Etter de får første kunde og noteres på Euronext og utenlandske investorer blir kjemt med caset er det lang vei oppover for aksjekursen tror jeg.
1 Like

549213 aksjer solgt av største eier (nr 1 på listen) iflg dagens aksjonærlister, nøyaktig samme beløp plukket opp av Avanza bank (nr 15 på listen). Avanza bank er småaksjonærbank i Sverige, er det et tegn på åpning mot internasjonal interesse for aksjen?

1 Like

Ble dumpet hardt i går. Tydeligvis en som skulle ut uansett. Kjøpt meg inn på 5,- for å ha i den langsiktige porteføljen min.

Ja har sett på denne før men da var den mye dyrer. Tror kanskje noen lodd på 5kr kan være spennede

1 Like

CO2 Capsol AS – OPERATIONAL UPDATE April 26, 2021

Market and projects:

• The market remains very strong despite the Covid-19 situation. We experience increased interest and commitments in all regions. In particular the UK and Scandinavian markets develop at high speed. Projects receive strong political and financial support.

• We have engaged with the Stockholm Exergi project since 2018. We are pleased that the invitation to tender (ITT) for the project front end engineering and design (FEED) study based on the hot potassium carbonate (HPC) solution was issued on March 24, 2021. This is an important step towards realizing the project.

• We are engaged in discussions with industrial partners with the objective to expand our project portfolio geographically and to new business segments.

• We have seen positive developments in several other projects where we are engaged within biomass power plants and Waste-to-Energy (WtE) plants.

• The CO2 Capsol EoP (End of Pipe) technology is planned to be implemented in a 50,000 ton prototype plant in Halden in connection with a feasibility study related to “CCS Klynga Øra and regional”. CO2 Capsol will participate in the extended feasibility study.

• We have received invitations to participate in new business segments, including Green Hydrogen and Green LNG projects.

• CO2 Capsol has agreed to several memorandum of understandings (MOU’s) for industry and project collaboration in 2021.

Administration and Finance:

• The company secured a funding facility of NOK 75 million in late 2020. Of this, NOK 39 million has been released, and the company is in a comfortable financial situation while maintaining strong capital discipline.

• We have added new skilled resources to the organisation. The organisation will be kept lean.

• CO2 Capsol has moved into new offices in Madserud Allé 2, Oslo.

CO2 Capsol has experienced a positive and encouraging first quarter of 2021.

2 Likes