Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cognite går på børsen i USA - Nasdaq

Usikker på hvordan dette påvirker Cognite. Forsto det at google ville opprettholde gamle kontrakter og evt så blir deres del av kaken større ?

" Google plans to stop making A.I. tools for oil and gas firms"
https://www.cnbc.com/2020/05/20/google-ai-greenpeace-oil-gas.html

“Greenpeace applauded Google’s decision. “While Google still has legacy contracts with oil and gas firms that we hope they will terminate, we welcome Google’s move to no longer create custom solutions for upstream oil and gas extraction,””

Cognite er på full vei inn i andre bransjer så det går fint

1 Like

Hørte CEO sa at til å med land hadde tatt kontakt :sweat_smile:Antar det er Saudi aramco/Saudi Arabia

De har landet avtale med saudi aramco btw

Venter dere på notering eller kjøper dere Aker for å være med på reisen i påvente av eget instrument?

Hva tror du og øvrige om Volue, er det elektrisitetsbranajens motstykke til Cognite?

Med tanke på at cognite allerede har godt fotrykk innenfor utility, så ville jeg sagt nei.

2 Likes

Blir spennende å høre på :slight_smile:

3 Likes

Kan anbefale Cognite sine event. Alltid gode speakers og temaer.

Samme her… Blir nok dyrt for menigmann når den tid kommer.

1 Like
1 Like

Da stemte ryktene. Da blir det ingen notering før 2021 eller 2022.

2 Likes

2 Likes
1 Like
3 Likes
2 Likes

Kan noen fortelle meg hva som er så unikt med Cognite?

Banebrytende analyser spesielt innen offshore sektoren når det gjelder analyser. Sikkerhet og effektivitet er i førersetet. Bl.a alt av data ut og inn av reservoarer for optimalisering med også tanke på fremtidige mulige nyttige haleproduksjoner noe som er i røkkes interesse tror jeg tar sektoren med storm. At de nå har fått det største firmaet på kroken i form av saudisene gjør min interesse større til å eie flere aksjer. Når Røkke tok over Gyda for å starte «tale» noe han gjorde med suksess var det med så stor suksess også med hjelp fra amerikanerene at da tror jeg ideen med cognite kom uten at det skal være rett.

1 Like

@Logdec lytt litt ut i aksjesladder episoden for en veldig bra oppsummering.

https://m.facebook.com/AksjeSladder/posts/ny-aksjesladderi-denne-episoden-prater-panelet-hva-de-har-gjort-i-markedet-en-ko/328514245261890/

2 Likes