Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jeg tror vi skal være fornøyd om de klarer 100-150k første måneden.

3 Likes

Hvem er “vi” og hvorfor skal man være fornøyd med det?

Jeg tror at hvis markedet prater om 100 000 solgte første mnd som et bra salg så vil kanskje forventninger være på et mer realistisk nivå enn tidligere og vi slipper det voldsomme pump og dump opplegget som alltid har vært før. Nei huff, bort med den tanken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Vi er me and myself :slight_smile: for å si det på en annen måte, så innbiller jeg med at @nofun tror markedet blir fornøyd med 150k første mnd.

Mcap er i dag på ca 700mnok (fully ca 800mnok)
Ifht salget på første større spill (CE) etter en total omveltning av et selskap som tradisjonelt sett har jobbet på en annen måte, er det dyrt? Ta gjerne med gjeld og cash på bok i den ligningen

Under E3 fick jag intryck av att Funcom & CE kommer att backas upp en del av Microsoft ifm release. CE släpps på insider-programmet på en tidpunkt när det inte finns några andra “flaggskepp” där. Tror det kan vara till fördel för Funcom och bidra till att de får en del “gratis”-fokus

5 Likes

Det er faktisk dei fleste bugsa som eg fekk med meg etter å ha sett streamen, og lest på testlive forumet. Viktig ting som gjenstår er texture buggen som er relatert til Graphine vs UE.

Viss ein er interessert så er det her ein god plass å følgje med.

2 Likes

Markedet kommer garantert til å bli skuffet over 150k solgte første måned :wink: Man snakker jo(drømmer?) om 1mill solgte og tror derfor at det er sykt mange som kommer til å bli skuffet :slight_smile:

Jeg fikk også litt det inntrykket… :wink:

Hvor mange salg må vi ha før kursen gasser oppover? Sitter Funcom igjen med 260-70kr hvis de selger CE for 399?

Hvis CE får beholde ting som dong slider og nakenhet tror jeg mye er gjort i forhold til salgstall. Xbox er jo ikke akkurat borskjemt på det området, og Funcom vil kanskje få mye gratis omtale.

4 Likes

Som nykommer lurer jeg litt på hvem dere mener dette markedet med så store forventninger er?
Er det aktive tekinvestor bidragsytere med små porteføljer med under 100k aksjer?

3 Likes

Er det noen som har brukt denne oversikten for å anslå hvor mange reelle brukere (%) på steam som faktisk kan kjøre CE contra på Xbox (100%).

http://store.steampowered.com/hwsurvey/

Ikke hvis vi bruker sommeren til å diskutere rundt slike tall. Folk som er bull legger frem for hvorfor de kan selge 200 000 eller 250 000 første mnd og folk som er skeptiske legger frem hvorfor 100 000 første mnd er mer trolig.

Hadde det skjedd ville mine bidrag her i dag kanskje hatt noe for seg. For det jeg fikk slengt mot meg fra øst og vest før i dag da jeg tok det opp var

“Ark solgte en million på en uke så da selger nok Funcom en million på en mnd”.

Og hvis diskusjonen hadde fått stått stampe der i en mnd nå så kunne det blitt brutalt. Foråpentligvis er flere nå obs på at 1-200 000 solgte på Xbox er omtrent alt vi får med oss i Q3. De som tror noe mer enn det bør legge frem argumenter sier nå jeg.

3 Likes

Flere her inne har over 400 000 aksjer. Noen her har over en million. Og tidligere hadde vi en som hadde 7 millioner aksjer. Så ja, hva som skrives her har en del å si for forventningene. Har du prøvd å google deg frem til noe som har med Funcom å gjøre? Sjansen er stor for at du blir dirrigert hit hvis det er noe du lurer på :wink:

Ark har vel solgt ca 5mill på pc mens CE har ca 600k. Ser ikke helt hvorfor CE skulle selge mye bedre på xbox enn det gjør på pc. Håper bare Funcom klarer å få gang på streamers igjen i forbindelse med ny biome :slight_smile:

2 Likes

Det er jo lagt frem noen argumenter. Hva er argumentet ditt for at CE skal selge så lavt som 1/3.6 av PC-salget første måneden?

Det har jeg jo lagt frem i klar tekst. Du må gå tilbake å lese. Forholdstall 1 500 000/3 500 000

Så disse store aksjonærene som tilbringer mye tid her inne er altså er altså dette markedet som forventer så store salg.
Men hva forventer markedet egentlig dette andre markedet som priser Funcom på børsen.
Dagens EV er ca 800 mill og der ligger det neppe noen forventninger om million salg eller 1/2 million salg for den skyld. Det markedet forventer at FUNCOM tabber seg ut igjen derfor er Prisen på Funcom der den er i dag sett med mine briller.

4 Likes

Ja helt rett. Jeg overvurderer jo veldig tekinvestor.no i så måte om du tenker på kursen. Jeg har stilt det samme spørsmålet. Og påpekt at kursen har en negativ utvikling og det er selv om alle vet at spillet skal lanseres på xbox. At spillet fikk oppdatering før xbox lansering var vel heller ikke news. Så hvorfor skal de som fremmer millionsalg få all skulderklappen?

Så at forholdstallet ble feil. Du nevner jo ned til 100 000 på hele 45 dager salgstid. Jeg ser fortsatt ikke argumentene for et slik salgstall.