Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Nettstedet (Eurogamer.net) liker presentasjonen av Conan-universet, mener kampsystemet er «ganske solid og robust» og trekker også frem elementer som sanking og håndverk.

Tror det går mye på personlige preferanser når det gjelder kampsystemet.
Jeg synes det fungerer greit innenfor denne sjangeren, men det kan jo helt klar forbedres også.

2 Likes

Ny youtube kanal med 1.3 mill abonnenter har begynt med Conan videoer: https://www.youtube.com/watch?v=bj1nm1c6Plo

Lagt til for 19 timer siden og har allerede rundt 77k views. De har ikke spilt exiles før, men har tidligere laget en veldig populær serie med Rust. Tror de kan dra med seg mange som er interessert i sjangeren!

15 Likes

De må da vel være lov å prøve seg?

image

Angående spillertall,det er nå naturlig å begynne å sammenligne med samme dag forrige uke. Selv om enkelte argumenterte for att tallet den dagen, ble ekstra høyt grunnet himmelspretten.
Sist ukes torsdags topp var 37767.
Ce passerte den nå med 38743, bare litt foran men ennå ca 30 min til med stigning.

6 Likes

Nå har jeg tatt en kjapp oppdatering på regnearket som tar basis i reviews og topplisten for beregning av salg på PC for Conan Exiles. Nå har jeg ikke tilgang til samme statistikk som tidligere, men har likevel en grei basis for tall, og har også bakt inn reviews fra andre forhandlere enn Steam.

image

image

Link til forrige post på dette ligger her:
Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

21 Likes

Hva mener du totalsummen er ?
Sum Q2017 og 18 er 1 056 413 mens sum uker er 1 038 344. Diffen er kun på 18 069…

Uansett over en mill solgte på PC pluss Xbox Pluss Ps4 pluss retail. Noen som vil estimere summen? Jeg tror vi er på ca 1,5 mill solgte totalsett.

3 Likes

Det blir litt småfeil siden jeg måtte gå over til uker men har ikke så stor betydning. Skal se over det og ta en justering…

4 Likes

Många nya spel plus stora spel som har rea. Sen började även Paradox sin PDXCON kampanj. Rea på alla titlar. Vi kommer inte hålla topp 10 i helgen. Men lär vara drag i omsättningen ändå. Blir att kolla reviews

Forventet at CE synker på listene. #7 nå. Reviews steam også synkende, så dette matcher. Ps4 lista henger vel noen dager etter, så kan hende vi holder stand inn i helgen der?

Det som blir veldig spennende er jo hvor salget stabiliserer seg. Ved EA datt vi jo flere hundre plasser etterhvert. Det skjer ikke denne gangen. Funcom jobber bra og det meste er vel rettet opp i av småtteri som ikke var polished til launch. Det er flere features som skal inn. Tror og håper CE er å se på side 1 og 2 i lange tider.

Gleder meg til MYZ nyheter jeg nå🍇

4 Likes

Ligger fortsatt foran spill som The Forest, Rocket League og Divinity, så det er egentlig ikke så mye som har endret seg, med unntak av at det er kommet nye spill på listen.

3 Likes

image

Trender fortsatt godt over EA. Spent på helgen nå.

11 Likes

Tror PS4 er en stor joker. Vi vet rett og slett ikke. Spillemønster osv er nok litt forskjellig fra PC. Veldig spennende!

2 Likes

image Beating ark jow!

10 Likes

Fallet nå ser jo egentlig ikke ut til å være et fall hvis man justerer for ukedag.

7 Likes

Ikke når man sammenligner med ARK iallefall.

2 Likes

Hvis det er PS4 du snakker om, så ser det ikke sånn ut. EU-reviews er lavere enn for USA. Man burde justere for de 171 reviewene som ble borte fra EU pga to versjoner en stund.

Jeg forkastet min estimering av PS4-salget utfra reviews i USA vs salg totalt i verden når jeg fikk med meg hvor høy CCU var. Er ikke så lett å estimere salget på konsoll gitt!

7 Likes

CE med en fin 13. plass i UK top 40 for forrige uke. Merk at dette er “entertainment software” og ikke bare PS4.


https://www.chart-track.co.uk/index.jsp?c=p/software/uk/latest/index_test.jsp&ct=110015

CE godt foran Forza Horizon 3, som kommer inn på top 40 etter at det ble bundla sammen med Xbox one S.


Tipper den selger en del i UK den der i løpet av en uke.

http://ukie.org.uk/news/2018/05/fourth-week-no1-sony’s-ps4-exclusive-‘god-war

7 Likes


image

12 Likes