Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Her tror jeg du tar feil. Bransjestandarden satt av ARK er overraskelses-oppdateringer og det har fungert veldig bra. Ofte med hype om at det kommer noe stort, men ikke hva det er. De er ofte helt stille til dagen en DLC eller patch kommer om detaljene i innholdet. Siden CE og ARK er spill som folk “lever” i 24/7 er det fort at spillerne mister lysten til å spille om de vet at X stor endring kommer om 2 mnd. Man mister også det spennende med nye ting å utforske som skaper masse community aktivitet når alle skal finne ut av hvordan det fungerer sammen. Spill som POE lever av det prinsippet. Jeg vil gjerne at de fortsetter uten for mye info. Om man ikke stoler på at Funcom leverer bra varer nå kommer man nok aldri til å gjøre det.

La oss oppsummere det spillerne vet:

Det kommer en expansion snart.
Det blir en stor oppdatering til spillet.
Det kommer nytt kart.

Det er nok info, kanskje til og med for mye om man spør meg. Spillerne trenger bare å vite at Funcom planlegger store ting for spillet og satser på det. Ikke mer. Husk også at mount-updaten er relativt ny. Synes vi er litt kravstore på hvor raskt de skal komme med content.

2 Likes

Vel, tja.

Wildcard hadde reveal av sin siste store DLC til ARK - Genesis - tidlig august 2019, med antatt launch desember 2019 / vinter 2020. Nesten et halvt år i forkant fikk man både trailere og informasjon om kommende innhold.

Det stemmer heller ikke helt. Det eneste spillerne vet er at det kommer en “big update” en gang i løpet av første halvår 2020.

2 Likes

Ser at det ikke er en eneste post om hva som kommer på subredditen. Virker som de fleste har nok å gjøre i spillet ^^ Mye kult der: https://www.reddit.com/r/ConanExiles/top/?t=year

Fordi få vet at det i det hele tatt kommer noe, og de som vet at “noe” kommer vet ikke hva :slight_smile:

3 Likes

Enten er det veldig sterk sensur på subredditen, eller så er spillet rett og slett veldig bra. Tror du har rett i at få vet om at det kommer noe. Det tror jeg er positivt. De som leter finner det samme som oss, men at det ikke er en populær tråd som tar det opp en gang er overraskende.

Har de i det hele tatt informert de spillerene som ikke leser kvartalsrapportene om at det kommer en stor oppdatering i h1 2020 ?

1 Like

Er vel kun de som har fulgt streams og/eller leser på forum som har plukket opp hint om at det kommer noe…

1 Like

Det CE trenger Fremover for en enda større vekst er Character Transfer. Alt annet blir jo en Bonus siden Majoriteten av Gamerene/Spillere i Survivalsjangeren syns CE har blitt et bedre spill en Ark siden Mounts uppdate.

Det er jo stort at CE i 2020 virkelig kan få sin breakout.

En god indikator på dette er å se på Fangruppen til Conan Exiels på Face, ikke gruppen til Funcom men gruppen som er lagd av Fans. Siden har hatt en meget stor økning siden Mounts ble lansert. Her har Funcom fått seg en gruppe som Markedsfører spillet meget bra. det blir spennede å se på veksten i 2020.

Denne gruppen har vokst med nesten det doble på et år. Og den største veksten har kommet de siste to Måneder.

5 Likes

Jade PG snakker om oppkjøpet.

1 Like

Sikkert ikke så interessant, men bra spillertall i kveld.
Forrige søndag 16020 samme til i dag 15834.
Nedgang på bare 186
Edit: Manglet bare 12 stk på 17k :+1:

7 Likes

Firespark81 maner til motstand mot paid map. Bruker nesten hele videoen på å gjenta at dette er løftebrudd fra funcom og fokuserer mye på at spillet ikke er stort nok for splitting av spillerbasen.

CM må komme seg på banen her tenker jeg. Løftet var vel aldri " aldri paid dlc’s, ever", men “ikke paid dlc før løfter fra EA var holdt”? Men de har kun svart at de ikke er klare for å prate om dette enda…

Les kommentarene. Så og si alle er uenige med han. Funcom har klart å få majoriteten av spillerne over på sin side etter å ha tatt dem på alvor over lengre tid.

3 Likes

Selvfølgelig kan de ta betalt for ny map, det har de alderig lovet spillerne. Tvert i mot sa de vel en gang i tiden att det ikke gikk.å utvide mappen.

Selvfølgelig kan de det. Jeg har heller ikke sagt noe annet. MEN, litt aktiv kommunikasjon rundt dette, før narrativet om brutte løfter får satt seg, hadde nok lønt seg.

Conan exiles skal ha en arena pvp event med streamere på Gaming Istanbul messen

5 Likes

Det man deler blir det mer av på nettet :slight_smile: Er man uenig: ikke del, kommenter eller dislike. Bare gå videre ^^

1 Like

Bra spillertall på en mandags kveld.
Forrige mandag 11917 i kveld 11309 en nedgang på 617
Går fremdeles nedover men holder seg overraskende bra.
Twitch paket 0300 i natt på nesten 21k

4 Likes

Og mens folk har mistet helt ansikt over sin gamle posisjon i Funcom, ledelsen og selskapet som helhet, så ruller Conan Exiles showet videre. Nytt design på testlive, forandringer ved bruk av kartet, management system, pluss en evig mengde småendringer som kommer som vanlig.

Nytt salg startet for 2 timer siden, er stigende, og listene skal igjen markeres.

#85
#157
#184

Jeg tror mange skal spise ordene sine når de ser hva som skjer med map extension og huge update Q2 2020. Den DLC’en kommer til å ta av. CE hadde holdt 2020 alene med alle investeringer.

Etter det hadde det ikke vært mange rundene før Dune kom.

6 Likes

Ja - i alle fall sannsynlig.

Lurer på hvor hardt PAS regnet på potensialet for CE for FY2020 og beyond :roll_eyes: