Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Några streams så säljer de fort några tusen i ett nafs :ok_hand:t2::grinning:

Sist salg solgte de noe sånt som 5k dagen, så jeg syntes det er overraskende.

Da var de jo på frontpagen også. : |

CE sliter litt, det kan alle se og da trengs det nok mer rabatt for å hevde seg. Det er mange som har 30+ % rabatt nå.

Salget til nå er litt krise

De kunne nok a timet den server wipen litt bedre, user reviews siste 30 dager er nede på 47%, med salty reviews som dette:

Jeg tror nok Funcom hadde kommet bedre ut av det hvis de hadde gjort det klarere at selv på de serverene som ikke blir wipet hver 30. dag, så vil det bli building-wipes til tider. Jeg tror dette er den 2. wipen.

Det er jo et EA spill. Har spilt såpass mange EA spill og sett at det er mye oftere progresjonssletting der enn i CE. Veldig irriterende, men det er noe man har valgt ved å delta i EA. Det er nok også noe som gjør at spillertall er lave. Folk venter til det er ferdig og man slipper sånne wipe av serverne.

1 Like

Er man mange spiller sammen så er man oppe å stå relativt kjapt. Selve byggingen osv er jo moro i seg selv, og man ser etter man har bygget hva man kunne gjort annerledes. Blir alt wipet til full launch, dvs character level osv?

Noe annet ville vært veldig rart. Har aldri sett et multiplayer spill hvor ikke alle starter med blanke ark ved release.

Funcom sier selv at det blir full wipe med den nye biomen. Vet ikke hvor smart det er å nevne det nå når man prøver å få inn nye spillere.

Greit å være ærlige? :wink:

2 Likes

joda ser den, men å si allerede nå at det kommer en full wipe og ikke bare en partial kan legge en liten demper på kjøpslysten hos noen spillere. Hvis de får det med seg ved å lese all info fra funcom nøye. Det er ikke sikkert at det blir lest av potensielle kjøpere.

Noen eksisterende spillere kan også få litt mindre lyst til å logge på før denne wipen er gjennomført. Tydelig at CE sin store comeback-mulighet blir 16.august med forhåpentligvis biome + streamere + xbox og nytt salg av CE (50%?).

1 Like

Er vel på tide at dette spillet stabiliserer? Nå er halve tiden i EA gått og det er 6mnd igjen så man bør unngå å skylde på at det er EA lenger mener nå jeg.

CE ble lansert alt for tidlig i utgangspunktet. EA betyr ikke “from scratch” heller, men er nok mange som misforstår at de egentlig spiller et helt uferdig spill som når som helst kan wipes og endres. De som har kjøpt spilllet er egentlig bare testere, men det er nok en del som ikke har skjønt det før det er for sent.

Det är det som jag väntar på… Xbox och ny biome… men glömmer inte SWL som kan överraska… sommar sälj trodde jag inte så mycket på… för stor concurrence… men alltid bra med lite pengar ifrån det… ska själv köpa expansion pack. :wink:

Blir spännande att se hur utrullningen blir på Xbox. Funcom hade ett (oväntat) tätt samarbete med Microsoft under E3, jag hoppas det samarbetet kan fortsätta fram mot release och att det skapas ny hype runt spelet :slight_smile:

168425 23/6 kl 15:35. Så med pi-metoden blir det (168425-168084)*pi = 1071 solgt siden salget startet. Jeg skal bort i helga så det blir ingen oppdatering da.

2 Likes

Cash-situasjonen var nok rimelig dodgy, så at de fikk ut spillet i slutten av januar var nok veldig bra. Funcom klarte jo også, pga veldig lite konkurranse og vellykket markedsføring å holde 1. plassen på Steam i noe sånt som to uker. Det er ikke noe de hadde klart på noe annet tidspunkt med flere populære spill slipp. Tenk hvor elendig det hadde gått med CE hvis det ble sluppet samtidig med Player Unknowns Battlegrounds!

Min konklusjon: releasen av CE ble så bra som den overhodet kunne bli. Det har noen negative konsekvenser som vi ser nå, men jeg tror Xbox-releasen og det som kommer av features rundt da vil hjelpe spillet ut av gjørmehølet det er i nå.

6 Likes

Slapp de ikke spillet i en periode der det selges veldig lite spill på steam med vilje? Så egentlig, så faila de hardt selv når de prøvde å selge lite litt spill.

De solgte mer spill en alle hadde forutsett. Hvis det er å “faile” hardt så ja :slight_smile:

5 Likes

Tviler, de slapp nok når det var lite trøkk på Steam så de kunne nå fram med et svært lite markedsføringsbudsjett.