Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cyviz AS - småprat

Artig utvikling her. Cyviz leverar rekordtall uten å spise av pipeline, 27 nye ansatte, vekst er større enn uttalte ambisjonar, og CEO er ute å lovar “ekstreme inntekter” og kommande reprising.
Men kor skal desse inntektene komme fra? Er det større avtale(r) med Microsoft på vei?

2 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/546413

Ny børsmelding og kontrakt for Cyviz på over 50 millioner. Vært rolig rundt dette selskapet både på forumet og kursmessig. Jeg er utrolig positivt på at vi skal kunne få en positiv kursutvikling fremover og mener dagens prising er for lav.

Er det noen flere som sitter og har meninger om Cyviz?

1 Like

Snart nærmer det seg kvartallstall for Cyviz. Lite interesse for denne aksjen på dette forumet, men er det noen som har tanker om Cyviz sine tall og videre vei fremover?

1 Like

Dette gikk ikke slik jeg så for meg :shushing_face:
Trodde det skulle bli trangt INN i dag, men det var UT folk skulle.
Merkelig synes nå jeg :unamused:

2 Likes

Enig at reaksjonen var litt merkelig idag. Jeg mener det var mye positivt i Q3 rapporten, litt kjedelig at de to siste Microsoft ordrene ikke blir sluttført før i Q4, men vil jo tro at det gir stor sjanse for positive tall for Q4. Ellers så bygger jo ordrereserven seg pent opp og de permanente endringene i forhold til bruk av online møter vil jo gi gode effekter på sikt. :+1: :smiley:

2 Likes

Støtter deres oppfatning, er nok den negative utviklingen i EBITDA fra forrige kvartal og forrige år som gjør at folk er skeptisk.

Jeg tror som du sier @ic3000 at om MS kontraktene hadde blitt fullført innen Q3 hadde nok dette dratt rapporten over i riktig retning. Bare å plukke om aksjen blir billigere for det er nok som du sier at det ligger an til godt q4

1 Like

Hvis dagens omsetning er starten på å få opp volumet her, så er det ikke så verst.
Så og likte presentasjonen på Facebook.

1 Like

Bra presentasjon og gode svar på spørsmålene. Spesielt interessant det de sa om pågående prosjekter med samarbeidet med Microsoft på applikasjons nivå. Tror dette blir veldig spennende i 2022. Jeg vet ikke om Cyviz sin teknologi eller deler av den kan passe inn i Office365 eller Azure tjenestene til Microsoft?

Utrolig lavt volum om dagen! Stille før stormen?

2 Likes

Stille før stormen ja. Nyttårsrakett og knall q4 er min spådom

1 Like

Ny kontrakt idag. Det er vel med revisjonsfirma som de har levert til tidligere ser det ut til.

1 Like

Lav omsetning den siste tiden? Det er vel forventet bra Q4 tall med bla. de to Microsoft kontraktene som ble forsinket levert i Q3 på grunn av at lokalene ikke var klare til system installasjon til tiden.

2 Likes

Lav omsetning og generell nedgang i det siste ja. Tror nok at kursen fikk seg en støkk på de negative resultatene ved Q3 som i skyldtes at et par prosjekter ikke ble ferdig og dermed fikk de ikke betalt (selv om utgiftene hadde blitt bokført løpende). Det vil nok slå positivt ut for Q4 at inntektene fra disse prosjektene kommer inn, men at kostnadene er tatt tidligere.

Om du hører podcasten aksjekaffe med Cyviz har de også tatt betydelig investeringer i hardware siden det begynner å bli mangelvare og en del leverandører opplever leveringstid. Cyviz er fremsynt og har gjort investeringer som gjør at de kan utføre prosjekter selv med råvaremangelen som verden opplever på elektronikk om dagen.

2 Likes

Jeg skal søke opp den podcasten. Blir veldig spennende å se Q4 tallene.

1 Like

Innta posisjon før Q4. Her Tror jeg vi skal få en relativt bra ferd de neste månedene. Begynner å komme helt tilbake på IPO kurs

Ser ikke ut til at børsmeldinger dinger inn her @pdx ?

1 Like

Ville vært fint om børsmeldingene kom i dette forumet ja. Er det noen som kan fikse dette?

Jeg kan i dette tilfellet fungere som et manuelt alternativ :wink:
https://newsweb.oslobors.no/message/556025

Selv om resultatet totalt er negativt synes jeg likevel dette var en god kvartalsrapport. Cyviz har tatt store grep for å fremme vekst og lykkes med veksten som de har satt som ambisjon. Det koster å bygge opp en orginasjon som har som mål å vokse med 20-30% årlig. Får håpe vi får se resultatene av dette fremover.

Noen andre som har gjort seg noen bemerkninger rundt resultatet?

Meldinger må settes opp manuelt for hvert selskap, men nå er det i orden, så fra nå av vil meldinger komme i denne tråden :slight_smile:

4 Likes

Cyviz AS - Styrket posisjon for Cyviz i Benelux: Nytt partnerskap med Worksphere

2 Likes