Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dax, omx, osebx

Hver helg går jag igenom ukas plan for indeks, hvor jag skal ha mina targets og hvordan jag tror indeks utvikler seg. Ser på tre indeks, DAX, OMX, og OSEBX.

Her er hvordan jag tror tror uka starter. Hade varit meget fint om andre index traders kunde dele sine tanker, ideer og charts.

DAX

Jag er bullish DAX starten av uka. Vi brøt opp fra 11757 hvor jag hade en betinget order liggendes på 11761, den gikk igjenom igår kveld og ligger over helgen. Regner med att vi skal opp og besøke området 11850-11950. Der ligger mitt target i første omgang.

1h chart

OSEBX

Oslo børs falt i uka og vi har truffet nedre trendkanal. Regner med att vi vender opp herifra og neste uka blir bull. Må holde koll på EMA30/50 og se om vi klarer bryte igjenom, dersom vi gjør det ser jag opp mot 690-700.

OMX hade close over EMA 18/30/50 i 1h grafen på fredag, regner med vi tikker oppåt en periode.

6 Likes

GULD er långsiktigt bullish



5 Likes

Det ser ut på grafen din som at man kan vente litt med gull?

Noen tanker om uran, hvor høyt kan den gå?

Ja jag er enig i det, må gå igenom grafene litt till. Men jag trader JNUG og NUGT intradag. Men skulle vilja se treff i nedre trendkanal innen jag kjøper gull for opptur.

Har dessverre ingen koll på Uran, prøver limitere meg till ting jag er kjent med.

2 Likes

Vid nærmere titt i det kortsiktige blir det nok en swing i $DUST på mandag.

Hva tenker du om dobbeltopp i gull?

Mycket muligt, jag kmr nok ta posisjon først når vi truffet nedre trendlinje i kanalen, i daglig/måned. Avvaktar nå, føles som det kan gå hvilken vei den som helst. Jag er long OSEBX fra idag tidlig. Tok vinst i DAX idag tidlig på 87 pkt. Avvaktar der og.

Hvordan tenker du framover og hva handler du?

Jeg er mest interessert i lange svingninger, og venter som deg på en “endelig bunn” i gullet. Ellers sitter jeg lang i ETH (kryptovaluta) og generelt lang nordiske small cap aksjer og noe Frontier markets fond.

Ok,

Ja jag tenker det er best å vente in en bunn, likt den vi såg tidligere i desember. Det blev en fin swing men ønsker å se samme sak nå. Regner med vi ska bevege oss opp mot 1350, med en pullback og siden bryte på kanalen på oppsiden og jobbe oss mot 1600-1700. Miners kan bli en fin investering på sikt men jag kmr kjøpe in meg I GDX og GDXJ nesten botten.

1 Like

Idag plukket jag vinst i OSEBX, det blev kun 5 pkt, men desto bedre i DAX, cirka 252 pkt eller 2.16% av index.

Imorgen håper jag på att vi får ett gap nedåt til området 11800-11900, før videre opptur mot 12140. Det er neste target i DAX. Jag tørr ikke ligge kort DAX då den har en tendens att kunna stikke rett opp kl 08/09.

3 Likes

Ding ding ding, 118004 i mål. Opptur mot 12140 nå? Nedover kan det brune, SL 11650.

Rødmer ganske kraftig nå

1 Like

Yupp, kanskje vi får se 11500-11650.