Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store hydrogentråden

Det begynner etterhvert å bli mye hydrogenselskaper så her kommer en sammletråd hvor man kan diskutere ulike ting som påvirker flere selskaper.

Her kommer det linker til de ulike selskapene.

NEL

NEL - Fundamentale forhold (NEL) - Energi - TekInvestor Aksjeforum

HTOO

Fusion Fuel Green Ltd (HTOO) (Tidl. HCCH)- Småprat - Energi - TekInvestor Aksjeforum

Nevn gjerne om noen er glemt.

4 Likes

visste ikke at det var 3 måter å få hydrogen…

image
:thinking:

Trenger heldigvis bare være flink med tall i aksjeverden :smiley:

Ikke innen Hydrogen da.

Om jeg husker rett, så ville EU satse mest på grønn og det er motstand mot blå hydrogen.

1 Like

image

1 Like

Ballen ruller greit nå.

Er vel minst også en fjerde måte, men vet ikke om det står på stedet hvil eller om det har skjedd noe:

3 Likes

ja,denne investeringen fra Spetalen husker jeg godt,-Det er dette de har idag(mener jeg) og dette er en elektrolysepatent som skal klare fremstille hydrogen raskere enn “vanlige” metoden.

1 Like

Har vært stille om rotolyzeren ja

Er det noen med dypere innsikt i McPhy Energy (MPHFY) her inne?
Virker som et spennende selskap som har gått under radaren til de fleste.
Jeg blir å undersøke denne aksjen så fort tiden tillater det.

Forøvrig mangler HTOO i listen over hydrogen selskap-tråder i toppinnlegget :slight_smile:

" No News is Good News "…hadde ikke rotorlyzeren fungert,tror jeg ikke vi hadde sett Nel i den prisingen vi ser idag…

Ikke nå lengre.

Kan jo ta med Everfuel og Hypro i samme slengen

1 Like

Hypro: Sell-sell-strong sell
Ikke særlig fristende å sitte i denne aksjen nå
Ser ikke ut som Spettet har gjort antydning til innløsning

1 Like

Spettet har fortsatt ikke dekket noe av shorten sin. Så han er over 100% i minus, i en aksje og et segment som er i vinden om dagen. Han sitter med 700 000 aksjer short, med en daglig omsetning langt under dette.

Så i Hydrogenpro har han brent seg godt, og ikke har han slukket brannen enda heller. Men han har jo truffet ditto godt i longposisjonene hans, så han mister nok ingen nattesøvn :slight_smile:

Utslippene skal mer enn halveres innen 2030: Nå kommer Ernas store klimaplan

Dette er noen sentrale forslag til tiltak i klimaplanen:

  • CO2-avgiften, som i dag er på rundt 590 kroner per tonn, økes til rundt 2.000 kroner frem mot 2030
  • Regjeringen legger opp til at bilavgiftene og andre virkemidler fortsatt skal stimulere til reduserte klimautslipp og innfasing av nullutslippsbiler
  • Fra 2022 blir det krav om nullutslipp i offentlige innkjøp av personbiler og lette varebiler, og fra 2025 gjelder det samme for bybusser
  • Fra 2023 skal det være lavutslippskrav til fergeanbud og noe senere for alle nye hurtigbåtanbud, og fra 2024 blir dette kravet trinnvis innført for servicefartøy i havbruksnæringen
  • Bruk av fossile brensler til energiformål i industri utenfor kvotesystemet skal gradvis utfases frem mot 2030
  • Bruk av fossil gass til midlertidig byggvarme og byggtørk skal fases ut frem mot 2025, bl.a. pga. økt CO2-avgift . Hvis det blir behov for det, vil regjeringen «fortløpende vurdere et eventuelt forbud»
2 Likes

Dette er hands down det sykeste jeg har sett i hele mitt middels korte liv.

2 Likes

Noen som har hørt om eller har erfaring med hydrogenrens av dieselmotorer?

Finnes kunn 2 i norges land sies det…

Kan Hydrogen Pro være involvert her?