Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MUSIKK-tråd 😅🎸

Mye rart i denne tråden altså. Jeg er musiker og hører vel på alle sjangre, alt ettersom, men for denne tråden sin skyld skal jeg ikke dele det mest obskure jeg hører på… Snarky Puppy er et band som ikke er høye på pæra, til tross for at de leker seg i en sjanger stort sett forbundet med elitister. Jazz… :slight_smile:

Låta under, og hele skiva, er spilt inn i én session - foran et publikum. Og “bandet” er egentlig et kollektiv bestående av ca 40 musikere. Utrolig rått. :slight_smile:

7 Likes

Jeg er en veldig stor fan av John Digweed. Han er en DJ som alltid spiller nye låter og ikke bare det folk er kjent med. Han får folk til å hoppe på dansegulvet til musikk de aldri har hørt før. Liker den dype progressive house/techno stilen til John Digweed, veldig behagelig. Dette er ikke noe musikk man kan høre på en og en låt, men man må få med seg hele reisen / mixen han setter sammen.

For de som er lystne på å høre mer hva dette er for noe kan jeg anbefale denne mixen (med video) fra Space Ibiza:

3 Likes
1 Like
2 Likes

Hmmmm music… Its my life

3 Likes

Hos meg går det stort sett i den smale sjangeren post rock, her representert ved japanske Mono.

3 Likes

Ikke jazz av samme karakter, men fantasiske live. Litt mer gjøglerjazz, om man kan kalle det dét. Så dem i Molde for noen år siden.

2 Likes

Får slenge inn mitt bidrag :slight_smile:

4 Likes

Wardruna, vanskelig å plukke én favoritt blant mange fine låter. Rører ved hjerterota. Natur. Ulmende, potent, passiv-agressiv, unik folk/world/ambient

4 Likes

mens jeg har været i Japan de seneste fire måneder har det måske været 80% Eric Prydz, ellers psytrance.

Epic radio er ret godt hvis man er til den slags:

https://soundcloud.com/search?q=eric%20prydz%20epic

2 Likes

www.energy981.com

Anbefaler screamer radio. Muligens beste radio programmet noen sinne

Dire Straits, Creedence Clearwater, Bob Dylan, Bruce Springsteen, Crosby, Stills and Nash, Eric Clapton og alle de andre gamle heltene er det jeg hører mest på

6 Likes

Circus Maximus, Haken, Beardfish, Dream theater, Opeth + mye god gammel prog rock som Yes, Gentle Giant +++

2 Likes

Må si at tårene kom når jeg våknet i dag tidlig Thailands tid… SÅ måtte jeg sette på denne… På full guff… Dt hjalp…

4 Likes
1 Like

Kanon Nov, blew i kjempehumør av disse glagutta.:grinning:

Beste cover av en av de største klassikerne, uansett sjanger. Hører for mye på den, bygger seg sakte opp med en stemmeprakt bare de tyngre rockerne/metal har register til… Fantastisk

11 Likes

Den der gir meg frysningen langt nedover ryggraden. Det er så utrolig bra cover.

1 Like

anbefaler alle å høre, sjanger for de fleste :slight_smile:

I disse tider spesielt er Conan the barbarian OST av Basil Poledouris på. Riddle of Steel / Riders of doom -> da chills