Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dno

Starter en egen tråd om Det Norske Oljeselskap (DNO)

1 Like

Jøss, trodde jeg satt alene i denne her :sweat_smile:

Inn på ca 7,5 og ut på 9 funker på denne :slight_smile:

3 Likes

Jeg kjøpe litt på 6,92 forrige uke og solgte på 7.35 i dag. 6,2% er ikke gal fangst på en uke.

Har noen tusen aksjer til jeg skal sitte på noen måneder til da.

1 Like

Ser ut som dette blir ukevinner av forslagene denne uken

1 Like

Ser jaggu slik ut. Foreslo DNO fordi de ikke er så sårbare for lav oljepris, men mye av stigningen denne uken er nok fordi de er i gang med å kjøpe tilbake 108 millioner aksjer. :slight_smile:

1 Like

Det er også 46 mill aksjer shortet per nå. Kan bli en skikkelig shortskvis når oljeprisoppgang kombineres med tilbakekjøp. Skjer også spennende ting med nye brønner på peshkabir og mulig inngang i Iran. Det har også roet seg en del ned med IS klovnene i Irak, snart er vel de siste jaget ut av Mosul. Denne kan lett gå 50-100% i løpet av året om ting går veien.

1 Like

Noen som vil ta en teknisk analyse på denne? Har ikke peiling selv. Men ser at RSI nærmer seg 70. Ellers tror jeg denne vil skyte fart :slight_smile:

Eller en fundamental analyse for densaks skyld ;D
Det begynner å bli mange selskaper å følge med på!

1 Like

Her er nøkkeltall fra DnB: P/E ser jo unektelig god ut, og nesten halvparten egenkapital.

Som sagt har jeg ikke peiling på teknisk analyse. Legger ved skjermutskrift for siste 100 dager, om noen vil kommentere setter jeg pris på det :slight_smile:

1 Like

Om man lurer på hvor Dno skal fremover er det per nå nesten viktigst å følge med på nyheter om (u)stabiliteten i regionen slik jeg ser det.

Dno leverer solide tall, så der er hovedsakelig frykt for is og politiske krumspring som holder kursen nede.

1 Like

DNO skal starte opp igjen i Norge tydeligvis:

http://petro.no/dno-gjor-comeback-varsler-store-ambisjon-pa-norsk-sokkel/47609

Er jo bra å diversifisere litt. Og om politisk risiko reduseres der de opererer i dag vil aksjen skyte i været! De tjener mye penger. P/E på 3,2, og nesten halvparten av aksjeverdien er penger på bok. Jeg har litt forventninger til Q1, som er 04. mai.

2 Likes

DNO er en av mine største poster. Kvartalstall leveres i morgen. Jeg tipper vi får et fint oppsving :slight_smile: Haussehaussehausse! PS: prisen i dag er lavere enn den jeg har betalt.

Bare til info: DNO er ikke det samme som Det norske oljeselskap. Det norske oljeselskap var Detnor, som er nå Aker BP

2 Likes

Jeg tok meg friheten og endret navnet på gruppa. Fikk ikke til store bokstaver men det får gå…!

1 Like

DNO har kjøpt Origo (heretter DNO Norge AS) og kommer til å se etter andre oppkjøpsmuligheter for å posisjonere seg ytterligere på norsk sokkel.

Smart av dem å diversifisere. Kostnadene i Kurdistan er lave i forhold til avkastning, men risikoen er skyhøy. På norsk sokkel er det nærmest omvendt, så på denne måten sikrer de seg bra.

Edit: Q1 med dobbelt så stor ebitda i forhold til i fjor, dette kan bli en god dag :slight_smile:

1 Like

Bare shnd de ligger bak “analytikernes forventninger” ifølge hegnar.no Tror likevel det er starten på en fin oppgang utover året…!

Ikke akkurat hverdagskost med innsidekjøp i DNO (regner ikke med tilbakekjøpsprogrammet).

Lars Takla, the deputy chairman of the board of directors of DNO ASA, has on 27 June 2017 bought 20,000 shares in DNO ASA, at an average price of NOK 7.635 per share. Following this transaction, Lars Takla holds 20,000 shares in DNO ASA. Lars Takla is also the majority shareholder of Takla Energy AS, which owns 10,000 shares in DNO ASA.

.

Elika AS, wholly owned by Elin Karfjell who is a board member of DNO ASA, has on 27 June 2017 bought 33,000 shares in DNO ASA, at an average price of NOK 7.4668 per share. Following this transaction, Elika AS holds 33,000 shares in DNO ASA.

Kanskje ikke hverdsgskost, men ganske små beløp spør du meg: de gutta har sikkert ganske saftige millionlønninger!

Solgte meg helt ut av DNO idag. Mulig dette bare er en storm i et vannglass, men inntil situasjonen i Kurdistan er litt mer avklart og en del av usikkerheten er borte holder jeg meg unna.

1 Like