Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dno

Gått ut selv. Kan bli skummelt så like greit å sikre gevinsten og heller gå inn igjen når det er litt tryggere.

2 Likes

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å handle noe særlig i oljeaksjer (bortsett fra APCL selvsagt, den kom jeg meg ikke unna), men endte med å kjøpe en pott i DNO igjen.

Høy risk, men jeg satser på at det løser seg i Kurdistan.

Noen andre som er inne, eller vurderer å gå inn? Eller har noen synspunkter?

I utgangspunktet positiv til aksjen på lang sikt, men tror den kommer til å synke mer i ukene fremover. Hvertfall frem til fremtiden til krg er mer avklart.

1 Like

Ooops…:

Al-Abadi also reiterated his request that Turkey and Iran suspend all commercial transactions with the Kurdistan Region, especially those related to the export of oil.”

Auch. -4,86% i dag, er du fortsatt inne?

Solgte ut med litt tap, men det kunne vært verre…!

Spørsmålet er kanskje hvor reelt det skulle være at Iraks naboland faktisk kutter ut all oljehandel med Kurdistan. Men det viser jo hvor vanskelig det er i området.

Godt å høre! Jepp. Ikke sikkert det blir så voldsomme problemer til syvende og sist, men risikoen er definitivt økende

1 Like

https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=%23kurdistan&src=typd

1 Like

Kan ikke forstå hvorfor denne spratt opp i dag på sånne nyheter!

Nei, ikke jeg heller.

Det er mye falske meldinger ute og går, men uansett hvordan man vrir og vender på det så har jo faren for krig økt betydelig.

1 Like

Dette er nok nyhet fordi Irak har raslet litt med sablene rundt uavhengighets stemningen i kurdistan.

1 Like

Noen teorier om hvorfor DNO stiger markant når Irak har tatt over i Kirkuk?

DNO har ikke felt i kirkuk og markedet antar vel at konflkten vil løse seg før oljeeksporten fra kurdistan blir rammet.

1 Like

At peshmerga trakk seg ut av kirkuk var vel en deeskalering av noe som raskt kunne utviklet seg til en borgerkrig. Men om det er hold i det Irak’s visepresident nettopp sa på irakisk TV kan dette bli mye verre. Tviler sterkt på at kurderne gir opp Erbil like lett.

1 Like

Jeg har begynt å vekte meg inn i DNO igjen nå. Situasjonen i Irak ser ut til å ha roet seg betydelig samtidig som kursen har stått stille.

1 Like

Kjøpte her på 8,96 i dag fordi jeg synes det tekniske ser spennende ut. Ned igjen til SMA 200 etter kraftig brudd opp på stort volum i aug/sep.

1 Like

Kjøpte DNO i går.

Oversolgt.

2 Likes

Gjorde det selv, skulle ventet til i dag.

Magefølelsen sier den er i ferd med å bånne i disse dager.

Økte litt på open. Mulig vi kan få inn litt positivt momentum nå?

Oversolgt de luxe, men ikke dumt med en positiv melding heller :slight_smile: