Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Domino's Pizza (DPZ) 🍕 😋

Jeg er glad i pizza men synes Peppes og Dolly smaker papp. For noen uker siden tok vi en rĂ„sjangs pĂ„ Ă„ kjĂžpe fra Domino’s Pizza. Jeg har spist pizza fra Dominos i USA da jeg bodde der for ca 10 Ă„r siden og ble ofte skuffet, billig pizza med billig smak og dĂ„rlige rĂ„varer.

Denne gangen fikk jeg en helt annen opplevelse - hele familien var enige om at den smakte bedre en Peppes, at bunnen var bra med mye luft i kantene, og at ost og saus hadde god smak. Jeg har bare prÞvd henting, men det gikk veldig kjapt Ä bestille via nettsiden pÄ mobilen og restauranten i Sandvika virket ogsÄ ren og de ansatte var effektive.

SĂ„ hva har skjedd, hvorfor er Domino’s plutselig blitt bra? Det viser seg at i 2009 gjorde Dominos store endringer, forbedret pizzaoppskriften sin radikalt og investerte tungt i IT.

Det har gitt resultater:

Sjekk ut denne artikkelen for mer bakgrunnsinfo:

Min anbefaling er Ă„ legge denne aksjen i favoritt-listen din :slight_smile: (ticker: DPZ)

7 Likes

Digger at det alltid er en emoji som passer i tittelen :wink:

4 Likes

De pizzaene man fÄr kjÞpt i Norge nÄ er knapt bedre enn frossenpizza, sÄ jeg forstÄr hvordan noen med bedre rÄvarer faktisk kan ta skikkelig med markedsandeler.

1 Like

Norge kan hvert fall ikke sammenlignes med USA.

Da jeg var i LA i mai i Ă„r bestilte vi Domino’s ene kvelden pĂ„ hotellet, og det var en interessant erfaring. Vi bestilte pĂ„ nett og kunne fĂžlge hele orderen fra produksjon til levering, og det stod navn pĂ„ personen som lagde pizzaen og puttet den i ovnen. Fra bestilling til levering pĂ„ dĂžren i 3dje etasje pĂ„ hotellet tok det 20 minutter - det synes jeg var veldig imponerende! Dette var i tillegg en pizza hvor vi valgte hva som skulle vĂŠre pĂ„, mao ikke noe som var klart til Ă„ raskt gĂ„ inn i ovnen.

Med det vil jeg konkludere med at Domino’s gjĂžr det bra av fĂžlgende Ă„rsaker:

  • Gode IT-systemer som gir det lille ekstra den yngre garde forventer
  • Rask levering
  • Bra pris
  • God smak

Fortjenesten per pizza er kanskje den villeste fortjenesten, men pga. stort volum gÄr det som det gÄr, hehe


Edit: synes smaken pÄ pizzaene i Norge er like god som i USA, men det gjenstÄr litt hva gjelder bestilling, tilgjengelighet, levering osv.

2 Likes

Den dyreste ingrediensen pÄ en takeaway pizza er esken den leveres i. SÄ fortjenesten pr pizza er veldig god :wink:

2 Likes

Kanskje ikke relevant for DPZ, men verdt Ă„ nevne at Domino’s snart kommer til Ă„ sette stĂžrre preg pĂ„ det norske pizzalandskapet. Gammel nyhet, men ikke nevnt i trĂ„den tidligere. De har angivelig et rimelig heftig budsjett for markedsfĂžring. Spent pĂ„ hva de finner pĂ„.

1 Like

Ja, fikk beskjed av min lokale Dolly om Ă„ bruke opp bonuspoengene innen 31.12.17 :wink:

Veldig merkelig da at de gÄr med underskudd sÄ det synger
?

Til Stavanger pÄ sikt

Det er tre Ă„r siden Domino’s Ă„pnet sin fĂžrste filial i Norge. 2015-regnskapet viste at selskapet fikk et underskudd pĂ„ nĂŠrmere 19 millioner kroner, og at egenkapitalen var tapt.

Det skrev Nettavisen i en artikkel fra i fjor.

Yep, Men sÄnn er pizzadriften. PÄ en annen side tjener pizzabakeren penger sÄ det griner :wink:

For Domninos er det ogsÄ en aggresiv skatteplanlegging inne i bildet.

1 Like

Det Pizzabakern gjorde som var genialt var Ă„ kĂșn satse pĂ„ utsalg og ikke restaurantdrift. Dolly har jo slitt med restaurantene sine.

Bestilte Dominos i dag, god pizza, fiffig system hvor man kan «fÞlge» pizzaen fra den lages til den kan hentes. Virker litt gimmicky men er for all konkurranse sÄ det er bra de tar over Dollys restauranter.

1 Like

FÞlg med pÄ denne


2 Likes

NÄr jeg ser den overskriften tenker jeg pÄ lidl

Ser det for meg


1 Like

Snu den.
PizzÆ

1 Like

Dominos vil bli stÞrst med pizza som smaker deitt og ser ekkel ut. 100kr pÄ at de er konk innen 5Är

Smakte Dominos for fÞrste gang her for ikke sÄ lenge siden, og ble faktisk positivt overrasket. Mye smak i sausen, greit med fyll og ganske sprÞ bunn. GÄr i hvert fall Dolly Dimples en lang gang. De kan fortsatt gÄ konk, men tror ikke det er pga. produktet i sÄ fall.

2 Likes

Tar deg pĂ„ ordet @pdx, nĂ„ skal vi teste😀

1 Like

100kr pÄ at de ikke er det :smile:

2 Likes

Jeg har bare testet de en gang men synes at bÄde dolly og pizzabakeren bÄde ser og smaker bedre.

Helt enig der, skikkelig kjip pizza med kjip smak. Mistenker at Pizzabakeren kommer til Ä bli en enda stÞrre gullgruve nÄ som dolly er borte og dominos har intatt jumboplassen som verste pizza i byen.