Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Electronic Arts (EA)

JEg har også vurdert EA, avventer dog litt til, regner med det kommer endringer i ledelse + generell rydding i selskapet. så det skal være fin periode å komme inn der etterpå.

1 Like

Hvor mange milliarder var det Epic Games dro inn på Fortnite? Kan Apex Legends bli like stort?

Stort fall i EA pga kvartalstall, men bunnen av skyen holdt som motstand.

1 Like

Mye, jeg ville ventet en uke eller to å sett om Apex var like hot da. Men de har iallefall fått en god start.

Kan være greit å nevne at Fortnite snart sparker igang en ny sesong ( aktiviteten er alltid lav før ny sesong).

1 Like

Feb 18 - 126.000.000 USD
Mars 18 - 223.000.000 USD
April 18 - 296.000.000 USD

De meldte 40M DLs i januar og 125m DLs i juni. Hvor mye det var mellom der har jeg ikke funnet noen tall på. Men det printer penger
70% av spillerne kjøper ting i spillet for en gjsnitt sum på 80+USD .

Kan jo også nevne at PUBG dro inn 700MUSD ila 8 mnd i 2017

Prøv spillet, og du vil fort innse at dette ikke er noe som er borte på en uke.

Tror ikke Apex kan bli like stort. Det skal godt gjøres. Føler det er litt som at det skulle komme et MMO som ble større enn WoW. Men når det Fortnite opp til kneet vil det jo dra inn nå sabla mye penger.

1 Like

Et analyseselskap har estimert fortnite inntektene til 2,4 milliarder USD i 2018.

Tror det skal mye til for å komme opp i fortnite størrelse, men store deler av twitch-maskineriet er lei og veldig klar for et nytt spill, og akkurat nå ser Apex ut som den helt klart beste kandidaten. Det er et veldig bra spill som er f2p, og det fører til horder av spillere, som igjen gjør det mer attraktivt for streamere. Et annet poeng er at fortnite er blitt mer kompetitivt. De store streamerne som har levd på å være de “beste” i spillet holder ikke mål når det blir etablert en profesjonell scene.

1 Like

Mer twitch promotion incoming.

Also

Zedd concert confirmed. :stuck_out_tongue:

For at spillet skal ta helt av og nærme seg kneet til Fortnite må de legge til solo mode. Akkurat nå må man spille squads (3 stk)

Hvorfor må det ha solo?
Mye av det som gjør spillet unikt fra de andre BR’ene er jo at det er bygd opp rundt squads, og samspillet mellom evnene til de forskjellige karakterene.
I tillegg er ping systemet latterlig bra og gjør samarbeid utrolig enkelt selv om de i squaden ikke snakker samme språk. Hele det elementet vil falle bort så snart de gjør det solo.

Når det er sagt så vurderer de nok både duo og solo. og grafisk sett (fra karaktervelger skjermen) så er quad også en mulighet.

Jeg tror det er rom for ett litt mer taktisk free 2 play spill. Rainbow Six Siege har velg solgt noe sånt som 25+ millioner, og overwatch er jo en greie. Det er ett marked for team basert shooters. Og det går helt greit å queue solo.

1 Like

image

reddit community vokser greit. Pubg ligger på 800k og fortnite på 1.2m tror jeg.
Lå på rundt 50k ved 3M DLs.

1 Like

image

Begynner folk å se hva som skjer?

Var vel en overreaksjon på den rapporten…
Så at det går opp er bare naturlig.

1 Like


Okei dette var passe awesome

1 Like


Trodde de skulle nå dette over helgen. Insane. Fortnite move over.

3 Likes

Husk at Fortnite er mid season. Spent på hvordan Apexser ut som en uke eller to.

Kunne vært offseason for all i care. Hadde du prøvd spillet ville du fort skjønt hvorfor det ser slik ut nå. 10m på 72 timer er helt insane.

1 Like

Jeg er ikke helt uenig, men jeg er usikker på om det er fortnite som blør mest spillere til Apex.

Ja jeg var nok litt overmodig i kommentaren min. Jeg tror også pubg/bo4 er de som mister flest spillere.
Men dette tar fra alle BR. Spillet er latterlig godt polert. Føles som valve kvalitet.

Nå som du har hypet dette så mye må jeg nesten prøve det. FPS spill er ikke min greie så tviler på jeg kommer til å like det men må prøve det før jeg dømmer det :slight_smile:

2 Likes

Du burde ta turen innom. Har du Buddys å spille med blir det enda morsommere.