Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Emisjonskampanje for bryllupsportalen Sijabra

Heisann!
Vi ønsket å dele en emisjonskampanje vi gjør for vårt selskap Memoria AS via verktøyet Folkeinvest: https://folkeinvest.no/campaigns/sijabra

Kampanjesiden inneholder informasjon om emisjonen og om bryllupsportalen www.sijabra.no som leveres av Memoria. Vi har stor tro på prosjektet vårt, og henter nå inn kapital til å ferdigstille siste fase av vår utvikling. Løsningen er i drift og har allerede godt med brukere og leverandører. Alle tips og vink dere måtte ønske å dele som kan hjelpe oss å finne investorer som kan bidra til å nå målet vårt setter vi kjempestor pris på.

Vennlig hilsen
Gunhild Oterhals
Prosjektleder
Sijabra.no

Er vel greit å nevne at folkeinvest driver i en gråsone og at man bør gjøre seg kjent med hvilke regler ved emmisjon som ikke lengre gjelder da de ikke har noen form for linsens/godkjenning eller konsesjon

4 Likes

Hei

Hvordan er eierstrukturen i dag?

"Vi estimerer behovet for kapital til 3,5 MNOK. "

Selskapsverdi i dag 18MNOK

Så nesten 20% utvanning.

Hvor mye spytter du inn i denne emisjonen GunhildO? / hvor mye har du investert og hva er din eierandel etter utvanningen?

Jeg vil gjerne se hvor mye dere selv har investert og hvor mye dere selv tror på prosjektet…

3.5 mill er ikke mer enn at du kan låne opp på huset og satse om du virkelig har troen.

Her er jo første tips…

Så så, demp høygaffelføringen et knepp a folkens :joy:

2 Likes

Hvis de vil ha pengene mine så må de være forberedt på en høygaffel.

Ellers så kan jeg jo dele at jeg er gift og har planlagt bryllup, det var ikke spesielt vanskelig etter at madammen hadde valgt servietter og pynt…

3 Likes

“Sijabra”??

høres mer ut som en app eller noe der man kan utføre quiz…

nei,her kommer det ikke en femmer fra meg!

:-1:

Lønnskostnader på 2 mill årlig , tar dere 4? ut full lønn i startfasen også eller?

Hun eier 8% via ( 1.44 mill “emisjonspris”) ( image
og kjøpte for 30000kr
image

2 Likes

Velkommen til Tekinvestor, Gunhild :yellow_heart:

Virker som man blåser opp prisen på selskapet rimelig heftig.

( ok jeg er negativ, men det er lov å være kritisk).

Mitt tips ville vært å godta en mye større utvanning ( siden dere tross alt har tenkt å leve på disse pengene og fordi initial investeringen deres er relativt liten).

1 Like

Neida, det er derfor de skriver " Vi ønsker å gi så mange som mulig sjansen til å bli medeier i Sijabra, og har derfor satt minimumsbeløp for investering til 960 kroner ."

De søker ikke investorer. Vil bare ha pæng.

Gunhild Oterhals, en komplett eierstruktur med hvor mye dere selv har skutt inn i selskapet og 200 ord om hvorfor dere ikke tror nok på selskapet til å skyte inn penger selv for videre drift, men mener at jeg skal gjøre det.

Takk.

2 Likes

Bryllupscoin ICO?

4 Likes

Skjer på mange av selskapene på Folkeinvest så hær må man være forsiktig. Jeg puttet pengene i et spill/prog selskap. Verdi 5 mill og personene dær fikk 100kr timen / jobbet gratis for å senere få betalt i aksjer, er slik struktur jeg vil se i en startup.

De hadde fått 1-2 mill i støtte fra Innovasjon norge og Film invest, så var egentlig underpriset :stuck_out_tongue:

https://folkeinvest.no/campaigns/pineleaf-studio/description

2 Likes

Finnes kun en platform som har konsesjon for denne type “folke” finansering og det er https://dealflow.no/

Så personlig styrer jeg unna alt som er på folkeinvest fordi det ikke er regulert på noen som helst måte.

2 Likes

Hei Irathi!

Eierfordelingen i dag:
Thomas Bendiksen Dahlberg, 41 250 aksjer
Thomsen Gruppen AS, 27 750 aksjer
Jeg: 6 000 aksjer

Både Thomas Dahlberg og Even Thomsen har investert i selskapet tidligere, Even investerte 500.000. Jeg har i tillegg til mine 6000 aksjer, tegnet for 30.000 i emisjonen.
Ingen av oss tre er i en situasjon hvor vi har mulighet til å gjøre nye innskudd i selskapet eller ta lån for å gjøre investeringer, da hadde vi ikke trengt å gå for en emisjonskampanje heller.

Hei! Vi har flere domener, løsningen skal drives utenfor Norge også etterhvert. Vi har også sikkerhetssertifikater for alle domenene installert, men skal sjekke om noe har skjedd siden du får denne advarselen :slightly_smiling_face:

Hei Janno!

Verken styreleder eller jeg tar ut lønn, men selskapet hadde flere ansatte i starten av 2018 når man rekrutterte leverandører inn i portalen. I tillegg har vi 1,5 årsverk bestående av daglig leder og kontoransvarlig. Portalen Sijabra har pt ca 2900 leverandører registrert.

1 Like

Takk for det :slight_smile: