Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Erfaringer med Interactive Brokers eller annen USA megler

Hvorfor ikke Pareto?

Her kan jeg svare deg, IB er ekstremt mye bedre når det kommer til kurtasje og commissions, så hadde valgt den hver dag fremfor Saxo. Nå vet jeg ikke om man fortsatt trenger 25K dollar stående inne for å kunne trade, men uavhengig av dette så er det ikke noe tvil om hva jeg hadde gjort. Har handlet igjennom begge plattformene bare så det er nevnt:-)

25K er minimum for daytrading hos alle amerikanske meglere.

Hei!
Har du fått dette til med overføringen i NOK? Tenkte også å starte med IB.

Hei, klarte du det? Jeg prøvte å overføre i NOK fra Sbanken men det er umulig å overføre med IBan in i Norge, sbanken sier at med iban kan overføre kun til utlande. Trefte noen sån problem? vet ikke hva skal jeg gjøre nå.

Hei, har du fått dette? Jeg prøvte å overføre i NOK fra Sbanken men det er umulig å overføre med IBan in i Norge, sbanken sier at med iban kan overføre kun til utlande.

Hei. Noen som har noen erfaringer med å handle pennystocks notert på OTC Nasdaq gjennom IB?

Hvordan man kan overføre penger til interaktive broker, jeg trenger noen som kan hjelpe meg. ( Which one do you select > us dollar carrency…then …which bank wire or transfer securites??? ) Hvilken jeg må velge…jeg bruker sparebank kort… …kan jeg overføre direkte uten gå til banken kontoret ???

lurer råd et samme

Jeg bruker IB, har overført med Nordea utelandsoverføring i nettbanken. Der kan man krysse av for å velksle til dollar samtidig. Ikke prøvd kredittkortmetoden.

Hvis du velger bank wire får du opp informasjon som du fyller inn i overføringen.

Hei, tillater Interactive Brokers trading med ETF? Jeg kjøpte og solgte ETF via Ameritrade. Men etter at nye europeiske regler for US ETF’er kom, stengte de for det.

Prøver å overføre penger fra min DNB konto til IBKR kontoen min. Trykker Bank Wire og får beskjed om at jeg må gi informasjonen til banken min for å fullføre en overføring. Har snakket med DNB, de skjønner ikke bæret og er ikke vandt med slike henvendelser. Til slutt snakket jeg med en som mente jeg kunne prøve “betal til utlandet” og skrive inn overføringsdetlajene. Noen som har overført fra DNB til IBKR? Hva gjør jeg?

Prøver å overføre penger fra min DNB konto til IBKR kontoen min. Trykker Bank Wire og får beskjed om at jeg må gi informasjonen til banken min for å fullføre en overføring. Har snakket med DNB, de skjønner ikke bæret og er ikke vandt med slike henvendelser. Til slutt snakket jeg med en som mente jeg kunne prøve “betal til utlandet” og skrive inn overføringsdetlajene. Fant du ut løsningen?

Hvordan er det å føre inn handler som er gjennomført i TD ameritrade og/eller IB?
Er det en veldig tungvindt affære eller er det planke for oss dødlige? Setter veldig stor pris på svar😅

Hei. Til dere som har erfaring med IB, hvordan praktiserer dere oppføringen på skattemeldingen? Må dere føre inn hver individuelle handel? Blir jo fort mange ila et år…

Du trenger bare rapportere gevinst, tap og verdi.

Men du må ha full handelslogg tilgjengelig ved forespørsel. Og det å håpe om at de ikke ber om full handelslogg. dont. For det skjer ganske ofte når du bruker sånne selskaper som ikke rapporterer inn.

1 Like

Glemte å nevne at IRS er et helvette å rapporere til. Aner ikke hvordan det funker når du bruker IB eller sånne USA brokere, men antar det er for å kjøpe usa aksjer.

Ekstremt glad jeg brukte Pareto slik at hun dama der som hadde stålkontroll på IRS kunne guide meg igjennom de 32siden jeg måtte fylle ut :stuck_out_tongue:

Hvor lett er det å handle otc og feks asiatiske aksjer i pareto? Har de noe opsjonshandel?

OTC er de gode på. Kommer ann på hvilke asia markeder. Oppsjoner har jeg aldri handlet.

send mail til [email protected] så får du nok et mer fyldig svar.

Takker, prøvde å sende mail tidligere… Men da ville de bare ta alt muntlig, men kan prøve igjen :+1: