Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Prøve å fylle på gradvis av eth, og det blir god underholdning å følge utviklingen og miljøet fremover. Når mediene er litt «mette» av Bitcoin får nok eth mer oppmerksomhet.

Denne er kanskje anbefalt før, men en god podcast med en fra core teamet som beskriver teknologien godt (anbef sef videoer av Vitalik også). Episode litt gammel (fra i juni) så litt morsomt å høre hvordan de snakker om markedet da;

Fordi det ligger der rett fremfor nesa på oss i Nordnet og av alle vinnerne man ønsker å velge, så er vel noe i en slik ekstrem bulltrend en no-brainer :slight_smile: C’mon! Go XBT!

Jeg har vanlig bitcoin også, men det brukes kun til å trade leverage på BitMEX, og det går nå litt hips’om’haps. Når det er sagt, så eier jeg ikke det fordi jeg tror jeg kan kjøpe ting for det om 30 år, men fordi det gir astronomisk avkastning uke for uke – som et Richters-fond :wink: God helg!

EDIT: Fant ikke et passende bilde av Richters Skala, så legger ved dette som handler om hvor nærvøse vi er for å vekke babyen når den først har sovnet :joy:

1 Like

Haha, den der kjenner jeg meg så jævlig godt igjen i! Burde være en prevensjonsplakat :smile:

(P.S - jeg elsker barna mine :slight_smile: )

2 Likes

Kniv og kniv :slight_smile:

2 Likes

Har gitt opp å prøve å forstå prisingen av disse tingene. Tenker heller jeg bare må kapitulere og gå all inn. Etter all press av en kompis og @WallStreet så må jeg medgi at skepsis ikke funker her…

3 Likes

Jeg tenker det er “trygt” å satse noe penger man har råd til å tape på Eth. Jeg tenker å kun handle ETH XBT , hva synes folk om det, tenker pros and cons i forhold til å kjøpe Ethereum til en sånn wallet-greie. @holmes og @WallStreet dere har kanskje noen innspill?

Coins er fint, tracker er også fint. Jeg har begge :blush: Ingen vet, men vi får bare satse på at det blir en pengegruve! Har lite TA å vise til :joy:

Dog skal man være klar over enkelte ulemper med en warrant/ETN:

  • Hvis utsteder XBT Provider går konkurs så blir warrantene/ETNene verdiløse.

  • Kan kun omsettes i børsens åpningstid.

  • Du får ikke være med i forkene (men du ble visst kompensert på en eller annen måte).

3 Likes

Det var vel bare snakk om Bitcoin cash? Hva med de andre? Gold, diamond og de to som kommer i desember nå.

1 Like

Du trenger jo ikke gå all in :slight_smile: Bare noen hundre tusen, eller 50K? Og la resten stå i Nano “the sleeper” :wink: Jeg tenker å kommer meg inn i Nano, men måtte bare tredoble pengene først… Så kan jeg likevel gå inn i Nano igjen med samme beløp som før, men ha XBT som ligger og lurer i sivet. Tipper jeg har 100-200 nye % til påske, mellom $13800 og 15K. Men det er mine egne estimater. Hittil har de jo stemt over all forventning, og 10K til jul tror jeg holder. Kanskje den syner litt innimellom, men nå som den har bikka $10K, så er liksom ikke det målet krypto-gjegen gleder seg til lengre, det er 20K!!

Edit: fra spøk til alvor. Jeg leste en plass; “we all look like a genius in a bull market… Stay humble”.
Det er derfor jeg tar gevinst og lar litt stå videre, så er planen å ta ut 10K hver uke etter hvert :slight_smile: Hadde følt meg som en idiot hvis jeg ikke hadde sikret egen kapital, og i tillegg klart å ikke beholde NOE av givinsten, snakk om å sløse bort tid da.

3 Likes

Ja, sant nok. Tenker kanskje å kjøpe 1 BTC og la den stå i 2-3 år. Noe mindre beløp er ikke vits med tanke på potensiell reward (3-5x?).

Mange andre coins jeg kunne tenkt meg men for meg må det ha en nytteverdi. BTC har pr. dags dato ikke det (for meg).

1 Like

Jeg tipper vi ser ihvertfall det til jul 2018, men jeg kan ta feil. Hvis jeg får plantet 100 Apple-aksjer jevnlig hvert år fra Bitcoin XBT, så er jo det en digg variant :slight_smile: Min plan iallefall.

Det gir på ingen måte mening men det gir heller ingen mening at den nå står i $11500… :sweat_smile:

1 Like

Det trenger ikke gi mening for min del. Hvem vet hva folk i Zimbabwe tenker/frykter og andre land der presidenthus og andre styresmakter er korrupt - disse dundrer milliarder ar kroner inn i BTC/krypto. I tillegg har Coinbase nå ca 200.000 (!!) ny kontoer som opprettes HVER DAG :joy::joy::tada:

Over 40 igjen

01

2 Likes

Gidder noen raskt å forklare hvor og hvordan man kjøper ethereum?

ETH XBT får du kjøpt på Nordnet, ellers vet nok andre hvor du får kjøpt ETH trygt.

Trenger skikkelige ETH til det hemmelige prosjektet vårs! :smiley: Nytter ikke med derivat da.

Noen som vet om Bread wallet funker mot Ethereum?

1 Like

Må jeg ha ETH for å kjøpe meg inn på det prosjektet på Insider?
Må vel skaffe meg sånn wallet da, den skal jeg være med på :grin::moneybag::heavy_dollar_sign::+1:

Hvis du allerede har bitcoins kan du overføre det til hvilken som helst kryptoexchange for å kjøpe eth. Bittrex, kraken, binance, kucoin… Bread wallet vet jeg ikke noe om.