Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Facebook, Inc. (FB)

Instagram når 1 milliard brukere, jeg blir ikke overrasket om de når 2 innen utgangen av 2019.

https://finance.yahoo.com/video/instagram-crosses-1-billion-monthly-181600340.html

1 Like
1 Like

"Sist uke ble det også kjent at Google og Facebook kan bli nødt til å betale over 150 millioner kroner i norsk digitalskatt om EUs nye regler vedtas denne uken og blir importert til Norge. Ifølge den britiske finansavisen Financial Times foreslår EU å legge skattesatsen på tre prosent på lokale reklameinntekter for selskaper som Google og Facebook.

Legges estimatene fra GroupM til grunn, vil Google og Facebook være nødt til å punge ut til sammen 174 millioner kroner bare i Norge om det nye forslaget blir enstemmig vedtatt av EUs 28 medlemsland."

:confounded:

1 Like

FB’s skattesats i Q1 var 11%. Du må også prøve se det store bildet.

FB tjente $4,988 milliarder i Q2018, 150 millioner kroner har veldig liten betydning, og det strent tatt kun i EU dette vil få konsekvenser. Må nesten få totale kostanden før man kan se på evt. utslag.

Det er priset inn at FBs totale skattekostnad vil komme opp noe, sett at dette blir vedtatt. Det blir det også sannsynligvis.

Håper du har rett. Jeg er eksponert mot FB selv nå via et fond :crossed_fingers:
Jeg syntes det er viktig og sunt å se på de små varselslampene også. I hvert fall siden dette er nytt for meg er det kanskje nytt for andre her inne også. Har ikke tenkt å fortsette å snitte meg inn hvis de røde signalene blir sterkere og sterkere med tiden.

Nå setter tydeligvis FB inn alle krefter i å prøve å ta seere fra YouTube og Twitch samtidig. Sistnevnte går de aller fleste under radaren, men veldig verdt å følge med på.

Kom over to veldig interresante artikler på SA:

https://seekingalpha.com/article/4183760-facebook-buy-levels-attractive-valuation-international-expansion-potential-growth-catalysts

2 Likes

Kan forøvrig anbefale alle å følge Charlie Bilello på Twitter og evt. Pension Partners på YouTube.

1 Like

Har kjøpt mer FB i dag @ $199.95

FB earnings i kveld etter close 22.00. Konsensus venter $1.75, venter selv $1.82

1 Like

Kjøpte meg inn på 189 med 20 i giring​:crazy_face: Spent på rapporten idag :roll_eyes:

Leverer akkurat som ventet, litt svare DAU og MAU. Nye ansettelser øker med 47% fra Q2 2017, grunnet Cambridge Analytica skandalen tildels. Veksten ligger dog i Instagram hvor de ikke leverte informasjon om bruken.

på CNBC sa de at det kan være at FB ikke har noen incentiver for å få tallene til å se gode ut midt i en “krise” og kanskje også grunnen til at de ikke publiserer Instagrams vekst.

Jeg tror facebook sine inntekter faller fremover. Fordi de kommer til å slite med at gullet deres, personinformasjonen vår rammes av mye strengere lovverk. At Ceo har løyet i senatet tror jeg også får konsekvenser.

Det er iallfall helbom foreløpig @evilfreud, og den verste stormen med tanke på Cambridge Analytica er nok over. Jeg er ikke ute etter å ta deg, men så bombastiske utsagn må kommenteres. :slight_smile:

EPS Q2 2018: $1.74 (Vekst på 32%)
EPS Q2 2017: $1.32
EPS Q2 2016: $0.78

Revenue:
Q2 2018: $13,038
Q2 2017: $ 9,164

2 Likes

Så reagerer markedet med å sende den ned 9 % i etterhandelen :roll_eyes:

Kom inn under konsensus, ned 9% i etterhandelen. Virker ikke sååå helbom. Og nå har jo cambridge analytica skandale 2 og 3 under oppseilign. Blir bra dette.

De misser MAU og DAU med 1%. EPS over forventet.

Det du spådde var dog et fallende vekst, EPS vokser 32% Q2 17-Q2 18.

Det kommer :wink:

Men er vel helst aksjekursen jeg har spådd nord og ned. Men gøy at noen får til trader i det minste.

@GyldeN hvordan gikk gearingen ? ble du reckt?

2 Likes

Men er vel helst aksjekursen jeg har spådd nord og ned. Men gøy at noen får til trader i det minste.

Du skrev følgende:

Skal skrive litt tydeligere sånn at du forstår det.
Jeg tror facebook sine inntekter faller fremover. Fordi de kommer til å slite med at gullet deres, personinformasjonen vår rammes av mye strengere lovverk. At Ceo har løyet i senatet tror jeg også får konsekvenser…

Du skrev ingenting om aksjekursen. Siste kurs aksjen ble handlet på før innlegget ble skrevet var forøvrig: $187.53

EPS Q1 2018: $1.69
EPS Q2 2018: $1.74

Jeg ønsker at vi forholder oss til fakta, og ikke bortforklarer bombastiske uttalelser uten grunnlag eller nærmere analyse enn å se på mediebildet.

1 Like

Gikk inn på 189 så ikke tap foreløpig :roll_eyes: Tap og vinn med samme sinn :sunglasses:

1 Like

$174.05 nå :roll_eyes: lenger ned på litt sikt?