Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fantom

Tråd for prat relatert til Kryptovaluaten Fantom (FTM).

Fantom is a fast, high-throughput open-source smart contract platform for digital assets and dApps.

3 Likes

Bare for å ha sagt det, dere som trader på Fantom bør bruke Unidex, siden du da kan legge inn ordre på alle børser på Fantom-nettverket samtidig så du sikrer deg den beste prisen :slight_smile: Nye LP legges til etterhvert som de oppstår… Ny UI på Unidex kjøres ut i lpet av måneden, første iterasjon 31.mai :smiley: Man kan gjøre mye gode handler ved å legge inn limit-ordre langt fra markedsprisen!

4 Likes

4 Likes

Jeg synes Fantom ser bra ut, men har blitt litt usikker pga at de muligens har rappet gossip algoritmen til Hedera Hashgraph, som de har patent på. Det kan begrense mulighetene en del…

Sånn som jeg ser det er denne algoritmen sentral for å i det hele tatt få Fantom til å fungere.

Mulig Fantom har lov til å bruke den?
From my investigation, Hedera is licensing hashgraph under MLA. But originally, hashgraph was open-source free license and mosaic Networks was one of its contributor, they further the development and made the lachesis which later became FTM’s foundation for aBFT.

Even if HBAR licensed hashgraph under MLA later, it would be hard for them to sue others as the source code under free license can be freely used by other parties as long as they don’t use the hashgraph trademark.

Skulle akkurat til å skrive det samme som du skrev i oppdatering din, det er veldig tvilsom at de har en sak som holder i rettsaken.

Det er lettere for Hedera å skape FUD, slik som denne tweet’en

Screenshot 2021-05-31 at 13.11.58

2 Likes

Masseflukten til Fantom er neppe langt unna.

3 Likes

Ser at du har rett ang fusd ikke er pegget. Den følger vel sin egen kurs i et lukket system. Så har kanskje ikke så mye å si nå med mindre vi våkner opp en dag og den plutselig er pegget? :sweat_smile:

Edit: Tok like greit gevinst og lukket lånet nå. Litt spent på hvordan denne peggingen kommer til å fungere, eller rettere sagt overgangen til stabil fusd mot usd.

Yup enn så lenge så kan vi hente litt gevinst når det er som det nå og :grin: :+1:

Ja det ble grei gevinst. Men tror jeg holder meg unna til likvidering osv er ordnet. Fikk bekjed i supporten at grunnen til wftm er så mye høyere enn ftm er pga overbelåning. Vet ikke om de har noe system på det, men det vil jo si at dersom man går inn nå og minter fusd og kjøper wftm. Dersom wftm går ned til prisen av Ftm så får man et betydelig tap. Så tror ikke man burde bli for ivrig her med det første…

1 Like

Takk for headsup, da gjør jeg det og før det er for sent.
Da har de catchet up virker det som :eyes: :ok_hand:

Ja det er sånn jeg forstod det og, men så lenge det er under prisen hva man kjøpte wFTM for gjennom minta fUSD fra sFTM så er det gevinst, wrapped wFTM skal jo være 1:1 med FTM. Så dersom man kjøper wFTM når FTM er på 0.25 og så bytter til fUSD når wFTM er på 0.35 så er det mellomleddet minus fee som er gevinst slik jeg har forstått det. Men det er sikkert veldig mange som gjøre det og derfor wFTM er overbelånt om dagen.

Tror ikke det vil endre seg selv om det blir pegged fUSD heller. Siden det er kun prisen til FTM som fluktuerer, mulig de kanskje introduserer en ny governance token ala ziliqa sin gZiL og dai sin Maker som det er mindre av men som garanterer at de har likviditet for at fUSD er 1:1 mot USD.

Men høres uansett fornuftig ut å ta det litt med ro inntil likvidering osv. er på plass.

Mulig det ikke har noe å bety, men ser 1 stk wftm koster 0,95 fusd. Så da tenkte jeg, tenk om jeg våkner opp en dag og denne koster det samme som ftm. Rundt 37 cent. Jeg var inne med en del summer, så gadd ikke ta sjansen på det :slight_smile:

Ser ut til at 1 fUSD er litt mindre enn en wFTM ser jeg nå

1.0579 fUSD per wFTM

Hmm tror jeg beholder mine earned fUSD til likvidering er på plass, men mulig da at FTM er mer verdt dunno. Virker som mer praktisk å beholde de enn så lenge.

Sikkert høyere priset nå pga. overbelåning.

Helt enig, fjernet risiko og behold den lille fUSD gevinsten :ok_hand:

Jeg så en veldig fusd gevinst, så vekslet om til ekte Ftm og så da at den ikke var pegget :wink: Så blir noe mindre enn det først ser ut til. Men ble en grei gevinst uansett :slight_smile:

1 Like

Bra timing da :wink: Nesten så man får lyst til å gå inn igjen :wink:

Tja. jeg hadde gått inn på lavere nivå enn dette, går ikke inn på dette rett før helgen iaf. om det dipper mer imorgen og søndag så ser man ikke bort fra det ja.

Men hva skjedde nå trodde jeg virkelig at den var rigget til å gå over 0,5 iløpet av helgen starten neste uke. Alt så klart til det. BTC dippet litt inatt men det var ikke mye :man_shrugging:

Ser på 33 cent som støtte. Så er vel test av den nå. Etablert brudd en av veiene gir nok pekepinn på videre retning.

Men nei. 1 fusd er vel under en tredjedel av 1 usd. Så dersom den plutselig blir pegget. Så vil jo lånene øke drastiskni verdi :sweat_smile: tenker jeg gir meg med lån mens leken er god :sweat_smile:

1 Like

Har faktisk fått bekreftet i supporten nå at det anbefales ikke å minte fusd og bruke fusd til kjøp før den er pegget!

Hva tenker folk om Spirit Swap?

1 Like