Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Når annonsen kommer opp og du er inne på tråden mens det postes nye så kommer de igjen. Nedenfor er skjermbilde fra PCI Biotech tråden hvor det skjedde nå nettopp. Med refresh så går de nok bort. Kanskje en teller som ikke blir oppdatert når en holder seg inne på tråden.

image

1 Like

Det forklarer nok saken. Skal se hva jeg kan få til…

1 Like

Stemmer @laplagam Fant det samme her nettopp! :+1:

1 Like

Det skal i teorien ha blitt fikset nå, gi meg gjerne beskjed hvis det ikke stemmer i praksis :smiley:

1 Like

Jeg hater annonser, men når jeg vet det går til en god sak er det ok.:grinning:

2 Likes

Det er vel lov med små utdrag av teksten når ein henviser til kilde?
Eventuelt kan ein vel også gjengi teksten med egne ord men da slik ein sjølv tolker og hugser teksten men ikkje direkte avskriving.?

Jeg vet ikke om det samme gjelder når innholdet er bak betalingsmur, må undersøke litt.

Betalingsmur er ikke et relevant moment ved lovlighetsvurderingen.

Det er i noen grad anledning til å sitere fra andres beskyttede skrifter/verk dersom sitatet inngår som ledd i en selvstendig fremstilling, se åndsverkloven § 29 https://lovdata.no/lov/2018-06-15-40/§29 Adgangen er atskillig snevrere enn mange tror og praktiserer. Fra proposisjonen som ligger til grunn for gjeldende lov:

«Bestemmelsens sentrale formål er å ivareta den alminnelige samfunnsdebatt og meningsutveksling, herunder allmennhetens interesse i å være orientert om og kunne drøfte det som offentlig bringes frem. Men det kan også siteres for å illustrere, utdype eller berike fremstillingen i et nytt verk. Siden retten til å sitere gir rett til å gjengi et verk uten å be om samtykke og uten å betale vederlag, må det ved fastsettelsen av sitatrettens nærmere utstrekning tas hensyn til opphaverens legitime interesser, slik at en rimelig balanse mellom hensynet til opphaverne og brukerne ivaretas»

Bruk av faksimile gir ikke større rett enn annen kopiering såfremt omfanget av gjengivelse ved faksimile overstiger det som omfattes av sitat-hjemmelen.

Faktiske opplysninger om hendelser etc. er ikke beskyttet dersom de (som Sulrox påpeker) videreformidles i egen språkdrakt, og ikke som en kopi av andres skrifter.

4 Likes

Hei @pdx,

Har de siste par dagene fått denne her. Noe sertifikatgreier muligens? (Bruker Opera Version:68.0.3618.104 på MacOS)

Hmm… Tenkte det kunne være noe HTTPS-greier, og da jeg puttet det foran i URL-en nå (som normalt sett bare defaulter til tekinvestor med en gang, uten HTTP, osv, i alle fall i Opera), så endret den seg til en sikker connection igjen. Rare greier.
image

1 Like

Jeg ser også den av og til, jeg tror det lastes inn bilder i tråder av og til fra andre servere enn mine, og da kan du oppleve å se den. Ingen fare! :smile:

1 Like

Kan bekrefte at dette gjelder bilder som ligger hos 3dje part.

1 Like

PDX du borde ha en copypaste funktion från varje tråd eller aktier som synkar. Kanske det är ? Har lockat över några svenskar från Discord bla. Men har kört med mycket annat så som listor m.m. som inside
Vill få in fler SWE folk på detta fantastiska forum.

1 Like

Hva mener du med copy paste funksjon? :smile:

Sorry fattar nu

Det kunne vært tydeligere hvordan man skal dele :+1:

Solo og 60 i går kveld igjen @erpe80 ?

Det å sitte seg til for å lese og skulle forstå norsk skriftmål med 3,8 i promille, er i beste fall å overvurdere egne evner.

Du får dog 5x19,5 for, forsøket, nedslaget trenger vi ikke snakke mer om :smile:

4 Likes

Den var nesten stygg, men bare nesten😅

1 Like

Merker meg at det i enkelte selskapssider blir skrevet så mye at det er vanskelig å holde seg oppdatert på den viktige informasjonen som blir delt. Kunne det vært aktuelt med en funksjon som lar oss brukere markere et bestemt innlegg som informativt/relevant/viktig slik at man enkelt kan navigere seg frem til disse?

Eksempelvis er PCIB Småprat en side hvor det er enormt mye småprat og samtidig mye informativt som ikke ender opp på fundamentaltråden. På grunn av all småpraten går man fort glipp av mye viktig informasjon med mindre man bruker 1-2 timer på å lese gjennom de 200-500 nye innleggene som kommer i løpet av en dg

3 Likes

Var ment som en spøk :sweat_smile: så plasserte den godt utpå kanten :smile:

1 Like