Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fornybars investerings og tweetetråd

Dere har såklart helt rett. I tillegg er det mange andre VIPs. Hvis de får til å levere så er jeg åpen for alt. I hvert fall så er det ingen grunn til at man skal selge.

1 Like

Selv om jeg ikke har fått volumet jeg ønsker meg i Ultimovacs så tenkte jeg å legge hodet på hoggstabben og navngi fem aksjer jeg ser på som veldig spennende i 1Q 2021.

9 Likes

Hvilke plukker du?

Synes Fornybar skal vente litt m å dele… Tror han deler bla en jeg skal ha mer av… Viktig at han kjøper selv først :joy::grin:

Under er de aksjer jeg vil følge spesielt i første kvartal i 2021 slik som det ser ut nå. Makro og generell børsuro er nedsider i alle aksjene. Når jeg tar posisjoner og i hvilke er uavklart enda.

Ultimovacs

  • Rigger selskapet med randomiserte fase 2-studier som skal bevise universaliteten til UV1, og jeg er ikke overbevist om at de er ferdige. Oppdaterte data på melanomstudien med Keytruda kommer også, hvor mPFS var ikke oppnådd ved 12 måneders avlesning. Jeg tror selskapet skal reprises ytterligere og forventer kursøkning utover 1H.

Ingen emisjonsrisiko slik jeg oppfatter selskapet.

Nedsider:
Har gått mye på slutten av 2020, men det har også kommet mange positive fundamentale nyheter som burde ha underbygget verdistigningen. Volatilitet forventes etter slipp av mysteriestudien.

Lav emisjonsrisiko.

Photocure

  • Har vært svak i hele år grunnet covid-19 og dårlige resultater ifht fjoråret. I takt med utrulling av vaksine tror jeg Photocure vil kunne teste gamle høyder. Forventer også selskapsutvikling i årets første måneder (les, oppkjøp, nye studier etc)

Lav emisjonsrisiko slik jeg ser det, med unntak av hvis de skal gjøre oppkjøp av ny tech.


Nedside: Covid kan ta et enda hardere grep om US og gjøre det åpenbart at også 21 blir et dårlig år for PHO.

BerGenBio

  • Covidstudien i India og SørAfrika er forventet å lese av top lineresultater i februar sånn som jeg leser det. I tillegg skal de presentere viktige kliniske data på BEM kombinert med Keytryda i refraktær lungekreft den 28-31 januar

Middels emisjonsrisiko slik jeg ser situasjonen. Ved oppstart av fase 3 forventer jeg at de vil hente penger, men det tror jeg ikke blir før etter covidreadouts.


Nedside:
Negativ readout av covidstudiene kan komme når som helst og vil halvere kursen over natten.

Bioextrax

  • Bioextrax skal lisensiere ut techen. Første evalueringsavtale er ferdig i februar 21. Kun 3.2mill aksjer og en stor andel hos ledelsen, samt fremdeles lav aksjekurs. Jeg tror på denne.
    Aktuell etter TO’ene er innløst.

Ingen emisjonsrisiko slik jeg ser det, men risiko ved TOene som går ut i januar. “En teckningsoptioner ger innehavaren rätten att under perioden 4 januari till den 15 januari 2021”

Nedside:
TOer, negativt utfall av evalueringsavtaler med milliardselskap

Kalera

  • Skal skalere opp voldsomt i US i 2021, samtidig som de virker å lete etter skallselskap på amerikansk børs som de kan fusjonere med. Konkurrenter som ligger langt bak i utviklingen er verdt det dobbelte. Ser for meg dette kan drive prisen høyt.

Lav emisjonsrisiko i selskapet slik jeg leser det. De har allerede hentet penger til eventuelle oppkjøp / R&D og skalering.

Nedside:
Generell børsuro, at inngangen på det amerikanske markedet blir for dyr, dårlig kvartalsrapport.

5 Likes

Cloudberry :rocket: :rocket: :rocket:

Etter en behagelig reise med “all inn” i Ultimovacs og Targovax 25.11 (kfr. tidligere innlegg) og ut nå før jul med like i underkant av +50% så har jeg satset det meste på AIRX (Airthings) nylig.

Mener potensialet her er 20kr pluss innen medio januar og tror at dette blir en av aksjene som kommer til “å gå”. Lav emisjonsrisiko og lav priset i forhold til sammenliknbare selskap. Også en “grønn” aksje. Så får tiden vise om jeg har rett.

Takk til Fornybar som vekket min interesse for dette selskapet og fikk meg til å studere det nærmere.

Det føles som om disse to blir de to største innehavene i 2021.

6 Likes

På tide at du leser deg opp litt på Ultimovacs :crazy_face: :joy: :joy:

4 Likes

Hehe @anon50125742 lærer noe nytt hver dag.

Har i det siste begynt å like Twitter mer og mer. Har enda ikke helt dreisen på det, tror jeg .

Gjør opp status etter 1. kvartal.
ULTI 80.0
PHO 106.6
BGBIO 32.2
KAL 32.505
BIOEX 78

2 Likes

Ute med tweetefingeren igjen

3 Likes

Kalera

Photocure

Ultimovacs

Lik og del :desert_island:

5 Likes

En bra video hvor Minervini beskriver en trade i en aksje som bryter opp

Har fortsatt 75% i Ultimovacs, etter at jeg tok av 15% for å kjøpe litt annet småsnacks rundt nyttår. Et par gode trades og en ørliten pullback i ULTI gjør at jeg har litt mer å leke med.

Noen muligheter for kommende uke

XPLRA - Tight stop?


Aner ingenting om XPLRA, men har tenkt å kjøpe klokken om 4 år. YOY 187% vekst på salg av klokker er faktisk så lovende at denne må undersøkes nærmere. Noen som kan noe? @anon80503862 - kan være et value play her?

HEX - Breakout av ATH på volum


Det virker egentlig som at det bare er å kjøpe noe som har med hydrogen å gjøre, men den fundamentale casen for HEX virker faktisk å være god i tillegg til et pent teknisk bilde. Sjekk tråden!

ULTI - Minervini Power Play?


Her ønsker vi en dag nesten uten volum i det hele tatt, før noe trigger en syk oppgang. Oppsettet er perfekt.

Det er ingen grunn til å se på regnskap eller guiding i dagens marked. Jo mindre du vet om selskapet jo bedre. Har det kommet en analyse i det siste eller vært skrevet noen positive artikler om selskapet? Ingen grunn til å gå dypere inn i det.

3 Likes

Høres ut som et kjøp :smiley:

Mmm, jeg er bare gretten fordi du brukte uttrykket “value play.” Dette er en vekstaksje. Kjør på, alt skal visstnok opp i dagens marked :slight_smile:

2 Likes

lol, ja, jeg tenkte “inntekter = value”, men nå har jeg googlet definisjonen :smiley:

2 Likes

Selskapet er dyrt målt mot inntekter også. Det er drømmen om mangegangern i inntekter neste regnskapsår som er begrunnelsen for prisingen, ergo en vekstaksje. Så aner ikke jeg om det er troverdig eller ikke.