Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Fosterville South Exploration LTD (TSX-V: FSX) đŸ„‡

Edit
Gikk inn pÄ 2.98
Er inne :+1:

2 Likes

Grattis blir bra :+1:
En stor hÄnd med solide Wilcards stÄr klar til Ä spilles gjennom hele vinteren og utover, vi har litt Ä drive med Mao.


 Sammenligner vi FSX Mcap (170M) med NFG (320M) hvor begge ligger godt under det man kan forvente av selskaper av dette formatet, har FSX etter min mening de beste omrÄdene i hele businessen uten sammenligning.
Grunnen til den lave Mcapen , forelÞbig, er at vi fortsatt er i en tidlig fase i programmet, markedet vil se at dette gÄr forover som ventet, gjerne med et solid indikativt resultat fra drill programmet.

Som sagt, jeg blir sittende til Victoria er perforert, forbereder meg pÄ en lengre reise.

Ser at det nevnes et par personer Þverst i trÄden, som ofte dukker opp i reportasjer. Hvem personer i bransjen/sektoren mener dere er de viktigste bjellesauene(I positiv forstand)?

1 Like

Aldri dumt Ă„ fĂžlge Eric Sprott.

Han har ogsÄ en egen podcast pÄ YouTube.

Deltar ikke selv denne uken

PÄ nest siste siden i presentasjonen til Fosterville stÄr det:

*Management and employee share ownership of approximately 30%, with additional large share ownership positions by high net worth investors, such as Mr. Eric Sprott and Mr. Ross Beaty.

Vi har vel ikke noe bedre grunnlag enn Sprott til Ă„ gjĂžre en bra D.D.
SÄ noen ganger er det like greit Ä stole pÄ andre.

3 Likes

De kansje mest kjente og profilerte som fĂžlges av mange er R. Mcewen, R. Beaty og E Sprott.

2 Likes


 kansje verd Ă„ merke seg at dette gjelder spesielt junior - til mid-cap selskaper. Bla. har E.Sprott uttalt at han ikke investerer i large-cap selskaper.

3 Likes

Han gjorde et unntak pÄ torsdag.
Gikk tungt inn i First Majestic Silver. Et uventet, men gledelig trekk.

Han har veldig tro pÄ at sÞlv skal kraftig opp.

1 Like

Ja, ser at han trÄr til pÄ sÞlv, spennende.
Hadde man bare hatt mer tid skulle jeg kastet meg inn i dette, men gullet med gull gruve businessen tar opp den muligheten jeg har. Kansje man fÄr tid og mulighet ved neste korsveg.

Mark O’Dea

3 Likes

Gikk litt nedover kursmessig her i gÄr.
Drilling-resultater under forventning? Klarer ikke finne noen nye resultater.

SĂ„ det kan vĂŠre en gedigen kjĂžpsmulighet denne dippen. Ser ut som flere tror det.

https://oilandgas-investments.com/2020/latest-reports/the-play-of-the-year-is-having-the-sale-of-the-year/

1 Like

Drilling resultater fra i dag:

https://finance.yahoo.com/news/fosterville-south-reports-multiple-high-120000641.html

2 Likes

Veldig bra resultater det der. FÄr nok et lÞft i dag tenker jeg. Synd krigskassa er tom @Mr.Oncoinvest :frowning: men det er vel ikke din?! Tror ogsÄ ettersom hva Lafajet fortalte om warrants at dette er et bra nivÄ Ä kjÞpe pÄ :slight_smile:

2 Likes

Det kan ogsÄ begynne Ä se ut som at det former seg en bunn rundt 2,8 ca.

2 Likes

Tror du har rett :+1: Vurderer pÄfyll her nÄ.

Har ogsÄ noen andre aksjer som frister. Tror Tesla vil komme med nyheter pÄ Batteridagen neste uke. De vil muligens sikre seg lange kontrakter, i en eller annen form, pÄ Nikkel og Lithium. Hvor lenge kan store EV-produsenter sitte Ä se pÄ at prisene pÄ disse metallene skyter i vÊret? Ved Ä eie supply kan man skaffe seg et helvetes konkurransefortrinn hvis prisene skulle gÄ i taket.

Edit
Ikke Teslaaksjen som frister altsÄ

Her er hva et RYKTE kan gjÞre med en slik aksje. Opp 470% pÄ en mnd. Tenk hva den vil gÄ om ryktet stemmer.

SÄ da gjelder det Ä finne noe der ikke rykter har drevet prisen ennÄ. Og som har gode forutsetninger for og lykkes.

2 Likes

Da fikk vi litt av hvert av nyheter i dag:

Gode resultater fra Golden Mountain; brede, grunne intersepts med godt innhold er hva vi Ăžnsket oss, dette bidrar godt for modellen videre.

NÄ begynner selskapet Ä spille offensivt, taktisk utspill i den fasen vi er i nÄ ved Ä annonserer veien videre, med stÞrre fart.

  • Tillatelse sendt for Drill program i Lauriston : 5120m , grunne 64 hull, 4 soner, initiellt program.
    Dette etterfÞlges av neste program med nye 3 soner. Det er vel ingen hemmelighet at mange har ventet pÄ nettopp dette i Lauriston.

  • Videre har de ogsĂ„ sĂžkt om start for et Drill program i Beecworth med 1450m, 17 hull, 3 soner.

Vi setter fart, Warrants som ble sluppet burde vĂŠre absorbert om ikke lenge, nye posisjoner tar plass fĂžr 22 Oktober, og selskapet beroliger med de nevnte nyheter.

Skal ikke mangle pÄ spenning utover


3 Likes

Ja, der kom kicket opp. En dag senere enn min spÄdom men nÄ rÞrer det pÄ seg her. Fikk dere lastet pÄ 2,8 nivÄer? @Mr.Oncoinvest og Lafajet

2 Likes

Er allerede fullastet en tid tilbake, sÄ nÄ blir det bare Ä hygge seg gjennom Victorias gull historie. Vi plukker opp trÄden etter nÊr 150 Är :sunglasses:

2 Likes

Fikk ikke lastet mer enn det som ble kjÞpt pÄ 2.98 dessverre. Men fin utvikling ja :smiley::+1:

2 Likes

Kan se ut som en veldig bra inngang det ogsÄ

2 Likes