Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom fundamental tråd

En ting er sikkert. De nye aksjene mine skal ikke være aksjer som blir urettferdig behandlet sånn at kursen beveger seg motsatt i forhold til utviklingen.

2 Likes

Det er bare å innse det først som sist, her ødela man virkelig for seg selv. Kan si mye om selskapet Funcom men en slik masse av eiere vil ikke noe slags selskap ha interesse av.
Så kortsiktige og destruktive at selv den beste nyhet er dårlig og horisontene for eierskap kun skulle være innenfor events osv…
Det er helt fortjent, og en villet handling av eierne selv. Husk bare å fortelle hva som egentlig skjedde når fremtiden spør :wink:

En ting er de rene pengene…blabla, noe annet er følelsen av å kunne blitt med noe stort og tomheten etter alt er over på denne triste måten. Den blir nok større enn man tror.

6 Likes

Salty much?

Flertallet av kjernen her er dyktige investorer, som har delt kunnskap om Funcom siden denne siden het funcominvestor. Det at du vektlegger dette forumet som årsaken til utfallet er i beste fall latterlig.

7 Likes

Klart at det å ikke levere spill til rett tid, eller i det hele tatt for den saks skyld, har neppe hatt noen innvirkning…

8 Likes

Har flere ganger klødd meg i hodet over at aksjen gikk så dårlig etter at Tencent kjøpte seg inn. Kursen ble momentant kjørt ned i kjelleren, og havnet på Investechs «hold deg unna» liste få måneder etterpå.

3 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @antzzo (1355 likes)
  1. @h3nk1 (668 likes)
  1. @anon80503862 (477 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Krafer (323 likes)

  2. @Christian (321 likes)

  3. @Evilfreud (294 likes)

  4. @xfrox (226 likes)

  5. @Halling (196 likes)

  6. @Savepig (193 likes)

  7. @Morti (185 likes)

Gratulerer!

Update in connection with the announcement of intent to launch voluntary offer

1 Like

4 Likes

bilde

Blir spennende å se om de sier noe om potensialet til fremtidige utgivelser i budet når det foreligger. Må jo inkludere mer info enn hva vi har blitt servert i kvartalsrapportene de siste 4 årene.

Hvorfor skal de si noe om potensialet i bud? Tencent vil jo bare ha best mulig pris. ikke fore oss med info :wink:

1 Like

Poenget mitt er at “certain forward looking statements” er mer enn hva vi har fått fra Funcom de siste rapportene.

Tencent er vel ikke tjent med at man hever forventningene så forventer ikke all verden egentlig.

Press release: New release window for Conan Chop Chop

OH shit 15 % ned nå.

eller forresten vent litt :smile:

Hva er det de styrer med? :thinking:

2 Likes

Kan man undra

Er Chop Chop snart et år forsinket? Nå hadde ikke så mange veldig store forventninger til dette, men jeg synes det er litt betenkelig at dette drar ut så lenge

De flyttet det for å lage multiplayer, tydelig at det er vanskelig å få til.

2 Likes