Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom fundamental tråd

Så du tenker han lyver i stedet? Jeg tenker at når du har en dysfunksjonell usa avdeling, så kan det bli litt mye. Selv for en god leder.

Tipper de hadde tenkte å kopiere EA suksessen til CE. Når du da viser et produkt 12 måneder før planlagt EA så ser det selvfølgelig ræv ut. Mange måter å vri en sannhet til egen fordel.

Joda det kunne blitt sluppet, men jeg tror ikke det hadde svart seg vs utviklingskost i 2020…

Han har ikke vist det til en kjeft?

Ikke direkte løgn - men det @Hakon sier :slight_smile:

Og jo, han er relativt ubrukelig hvis ikke han klarte å få bedre skikk på USA-avdelingen og prosjektet. De skulle vise oss mer av spillet «snart», slik han sa ved Q2-presentasjonen i fjor.

Dersom MC-prosjektet bare var søppel, og den spillbare versjonen styret fikk prøve (og etter sigende likte) så tidlig som i 2018 like så, så kommer man i så fall tilbake til punktet mitt om en markedskommunikasjon som er under enhver kritikk.

3 Likes

Jeg tror ikke Tencent kjøpte Funcom pga strategien de hadde for å si det sånn. Og jeg tror heller ikke de er imponert over Rui. Jeg tipper han får en god lønn og ny stilling rimelig kjapt.

Jeg kan tenke meg 3 ting de er interessert i.

  1. Merkevarene.
  2. Dreamworld (Competetive advantage :wink: )
  3. Bylos. Men han kunne de bare headhuntet.

Så egentlig bare de to første. Kanskje tilgang til IT industrien i Europa kan telles med i stedet.

Husker denne :wink:

Desember 2019 - kurs 12.70

1 Like

Tror nesten man kan koke det helt ned til Dune-lisensen. Full kontroll over denne og distribusjon i hele verden + særegen posisjon og fortrinn i Kina. Potensialet er til å bli svimmel av.

3 Likes

Husker du Rui diskusjonen vår? Hvor fornøyd er du med Rui nå?

Morti4599INSIDER

1

215

nov. '19

Noen ville sagt at jobben til CEO står på spill når en ny storeier kommer inn i et hvilket som helst selskap. Dersom ikke dagens ceo overbeviser det nye styret eller leverer som forventet over tid vil styret alltid vurdere om dagens ceo er rett mann på rett plass. Nå har jeg ikke noen som helst grunn til å være misfornøyd med dagens ceo. Men slik er nå en gang verden at ceo er ikke noe man har rett på. Man lever da alltid på styrets nåde. Og Tencent kan ha en mening allerede eller ikke. Men de neste to årene blir viktige for Rui. Leverer han ikke da så må han nok gå. Hvor trygt syns dere han sitter akkurat nå?

1 Like

Er annen måte å se det på er at Tencent gir Funcom muligheten til å stanse MC og satse for fult på Dune.

2 Likes

Tencent må sikte seg inn på Dune 3 filmen. Den rekker Funcom, kanskje. Hvis ikke spillet blir kansellert da?

Eventuelt gjøre noe drastisk.

Jeg tror Tencent kjøpte fordi de ser hva Funcom etter hvert har fått til med CE og ser at de med Dune lisensen, CE erfaringen og tilstrekkelig økonomisk backing til å gjøre ting riktig og skikkelig kan lage noe stort.

Enig, med merkevarene så tenker jeg på Conan, CE og Dune.

Hvis salget går gjennom tipper jeg et annet tencent selskap slipper Dune spill før funcom

1 Like

Det är helt klart märkesvarorna som lockar. Allt annat kan ordnas på annat håll. Gör Funcom bort sig vid lansering av Dune så är det game over och utvecklingen flyttas till nån annan i Tencent-sfären.

Jag trodde på strategin som växte fram under utvecklingen av CE; de hittade en marknad och resten är historia. Nu går man istället tillbaka till en sorts Funcom 0,7 och sätter alla team runt om i världen mot samma mål. Känns onekligen som AoC all over again.

Jag hoppas jag tar fel men detta kan omöjligt vara det bästa för FUNCOM? Tencent står i alla tillfällen kvar som den stora vinnaren, grattis till dem :partying_face:.

Tycker bara det är så förbannat irriterande att det inte ska gå att driva ett framgångsrikt spelbolag under norsk flagg. Nej, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv & glo lite på tvn istället :smile:

7 Likes

Når man får alt på avstand så fremstår Funcom som en amatør på mange områder som trenger bedre styring fra storebror. Minner litt om Vanilla Ice nå. Hadde de bare flaks med Conan Exiles og Joels genialitet?

1 Like

Genialitet/Genitalier… samesame

Ja, det är svårt att känna igen dem nu i alla fall

1 Like

Skal heller ikke glemme at Joel har en (stor?) del av ansvaret for hvordan det gikk med TSW :slight_smile:

1 Like

Hva hadde Fun kursen vært nå om ikke for budet på Tencent? Skjønner godt styret aksepterte budet :slightly_smiling_face:

Vel, jeg har en mistanke om at mange av de tingene som har skjedd i det siste er konstruert nettopp med tanke på å optimalisere budverdien.

3 Likes