Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom fundamental tråd

Trodde Tencent var listet på Nasdaq

Listet på både nasdaq og i Hong Kong.

2 Likes

Presentation of Fourth Quarter 2019 Financials

1 Like

Noen som skal gi gutta tyn?

Blir vel tidenes korteste Q-presentasjon dette.

1 Like

Fortsatt viktig å overbevise de som sitter om å selge til Tencent, så tror de legger litt i den. Vi får se :slight_smile:

2 Likes

“Vi säger mer när vi känner att vi är redo”…
…PM: Q presentation utsatt 2mån

3 Likes

Var jo en running joke hær inne ang FUN som gikk motsatt av macro, ser humoren i at den gjelder fortsatt pga Tencent :stuck_out_tongue: Hadde vært 50–70k rikere om jeg beholdt aksjene til et evt salg :expressionless:

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @antzzo (1062 likes)
  1. @h3nk1 (702 likes)
  1. @anon80503862 (340 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Krafer (271 likes)

  2. @Christian (271 likes)

  3. @Halling (217 likes)

  4. @Evilfreud (210 likes)

  5. @xfrox (203 likes)

  6. @Pablo (183 likes)

  7. @Konamixx (179 likes)

Gratulerer!

Position Statement of Funcom SE

I alle dager betyr dette i praksis?

Funcom skal forklare seg til aksjonærene hvorfor de bør godta tilbudet til Tencent. Sikkert for å klargjøre situasjonen og status for videre drift.

http://cdn.funcom.com/investor/2020/Position_Statement.pdf

Altså, et aldri så lite bombshell:

Ellers bare å takke Bergen by for at premium på ~30 prosent ble regnet fra 12-13 NOK og ikke 15-18 NOK og vel så det.

8 Likes

Relativt vinglepetter han der Rui da.

The Boards have duly considered the proposed Offer and have resolved to unanimously recommend the Offer for acceptance

Forskjell på å være aksjonær og CEO hva gjelder hvilke refleksjoner man gjør seg - men ja, det er spesielt. Derav “bombshell”.

Jo mer jeg tenker på det jo underligere er det at CEO fortsatt er “undecided”.

1 Like

En liten hilsen fra TI til Bergen.

1 Like

Skulle gjerne sett lav-medium-høy analysen Pareto fikk hele 5 dager til å gjennomføre:

Valuation considerations are complex for a gaming company like Funcom; business model, size,
investment budgets, diversification of the games portfolio, end market and platform exposure, financial history, growth and margin potential as well as track record are qualitative factors that needs to be considered.

The offer price is considered by estimated financials over the period between 2020-2024 due to high variability in expected earnings over the next years. We have considered different scenarios, and illustrated a high case, medium case and low case due to the instable nature of the business, applying multiples that takes into account size and diversification compared to peers. Based on this analysis, the Offer values Funcom at a premium to EV/Sales, EV/EBIT and P/E.

We would like to highlight that **our opinion is impacted by the consideration of the potential delayed launch’’ of the communicated multiplayer Co-Op shooter game in 2020 as disclosed in the press release on 22 January. We have taken into account that if these proposed changes are approved by the Supervisory Board, it is likely that the Company will need additional financing to supplement the revenue generated from current operations.

De regner ikke med noe særlig suksess for Goldflexborn, CE og/eller DUNE mv. hvis de vitterlig regner til og med 2024.

Jaja, inb4 superior offer :crossed_fingers:

Begynner å tenke at Rui er på vei ut jeg da.

4 Likes

Hva sa jeg?..:wink::blush:

1 Like

Blir nok litt rokeringer i ledelsen, ja.

Tror egentlig Rui vil gjøre det bedre som leder i et ikke-børsnotert selskap, men ikke vet jeg.

Kineserne vil nok muligens ha sine egne folk inn.

Rui kan starte et nytt gamingselskap! Børsnoter det, så får vi et nytt “FUNCOM” på Børsen!? :smiley:

4 Likes