Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom Q4

så planen er å drøye CE til høst vinter og kjøre TSW relaunch nå. Vet ikke om det er nok til oppgang i morgen. Men, det kommer myyyyye penger om et år da, det er et greitt bett.

Tenker på generell mottagelse av spillet pr. idag jeg. Mange som ikke lenger spiller Conan Exiles.

“…an addional Biome during Q3”? Skulle det ikke komme 7 til i løpet av året?

1 Like

btw @koe

Gjennom inneværende år og tidlig 2018 vil det gjøres ytterligere investeringer på 5–10 millioner dollar, til tekniske- og innholdsoppdateringer, markedsføring og kampanjer, samt støtte for Xbox. og Playstationlanseringer.

dvs 40-80 mnok.

Eller tilnærmet alt de har tjent på CE til nå og mer.

2 Likes

Diskusjonen her om de hadde solgt 460 tusen eller 500 tusen er jo bare noen få ukers salg i forskjell uansett i det store bildet her. Og uker har vi vistnok mange av foran oss også…

Likte også godt at de har forventning om et betydelig inntektspotensiale allerede nå i mars når The Secret World relanseres.

Og sist men ikke minst at de i sammenligning med Ark påpeker hvor stort og voksende inntektspotensialet for slike spill er over flere år fremover.

Får vi ikke en opptur i morgen så er det mange som ikke er i stand til å verdsette et fremtidig inntektsscenario …

2 Likes

Håper dei legger til at salget statistisk drar seg til noko voldsomt ut på året - ref steam.

1 Like

Søff…

Xbox først ila Q3 var skuffende!
Samt fokus på TSW foran CE. Dette henger ikke på greip, hva skjer?

Det er jo ganske tydelig på dette forum til enhver tid hvem som er inne og ute av aksjen også da…

1 Like

Haha. Den personen skal få en 50lapp av meg.

1 Like

Da starter webinar

Funcom Q4 minner meg mye om hausingen som pågikk i forkant av Conan Exiles lanseringen. Jeg var den som sa jeg skulle selge meg ut rett før launch, jeg fikk slengt “dritt” i tryne og ble kaldt mye rart.

Alle kommer inn nå

Mitt inntrykk:

  • Bra salg på 480k
  • 5-10mUSD inn i CE, koster mye å holde oppe utviklingen/Xbox/PS4
  • “Storsatsning” på TSW, dette tror jeg blir en bommert. Feil spill feil IP i forhold til markedet nå
  • “Sustainable development” nevnes, altså at Funcom har brent lyset i begge ender under CE utvikling og nå tidlig launch. Samme effektivitet kan ikke forventes fremover
  • Xbox Q3, PS4 2018… Tar tid å få inn nye inntekter
  • Nye satsninger blir skjøvet på, nevnes ikke noen nye prosjekter innen survival

Mitt inntrykk er at nye Funcom bruker de raske pengene fra CE til å prøve å fikse gamle Funcom med TSW, AO osv. Helst så ville jeg sett effektiv pengebruk på CE og umiddelbar jobbing mot nye prosjekter nå som Funcom har fått innpass i survival, unreal 4 grafikk osv. Virker som pengekrana åpnes litt igjen for interne prosjekter uten den beste strategien

3 Likes

Hvilken haussing? Har ikke hørt en eneste som har snakket om 10kr før Q4-tallene. Hvis man ser på avstemningen på salg, så treffer forumet her rimelig bra.

3 Likes

Larsen her har vel lenge hatt litt HO-light over seg med sine overstrømmende kommentarer om Funcom da :sweat_smile:

“A lot of viewers on Twitch” takk til Lirik!

“Fun game to watch” takk til pupper, rumpe og penis!

:stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg vet ikke hvem som nevner HO mest her inne jeg! Eller hvem som oppfører seg som HO hausere mest. Slapp av.

3 Likes

Helt avslappet her Larsen.
Har forøvrig ikke vært inne i Funcom på en stund nå, men jeg evner å ønske andre suksess der, og ser muligheter for det. Men noen har solgt med tap og er bitter kanskje? Hoill torsken :grin:

3 Likes

Jeg har en fortjeneste på 200% + i Funcom og er ikke inne i aksjen lengre. Jeg er svært fornøyd og unner så klart andre også suksess, men noen ganger synes jeg kommentarene blir litt vell “innlysende” her inne.

1 Like

Reagerer du ikke på at operating expenses er så høy? At de med de gamle spillene og current operating expenses går i minus? Conan leverer forhåpentligvis positive tall til Q1 2017, men mcap på 1.1 mrd? IDK. Som jeg har sagt tidligere så synes jeg Funcom er riktig priset pr. i dag.

1 Like