Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

xbox nyheten er definitivt ikke priset skikkelig inn enda. Den var stor! Drar ut oppmerksomheten i media mye lengre. Spillmagasiner kommer til å skrive om Conan Exiles i omtrent hele 2017. Helt rått bare det. Også gjør 2 platformer til at mange flere vil legge merke til spillet. Enten via venner eller via spesifikke platformblader eller via via. Men jeg håper det ikke blir mikset inn i samme servere. PC spillere og håndkrontoll-spillere kan rett og slett ikke konkurrere mot hverandre på et høyt nivå. Det blir for enkelt for PC spillerne å utmanøvrere en xbox spiller tror jeg. Dobbelt så stort marked nå. Dobbelt så stort potensiale. Ved en stor suksess på EA så kan muligens prisen økes på xbox.

6 Likes

Grattis til Funcomaksjonærene :slight_smile: Dere fortjener noen bra dager fremover :smiley:

20 Likes

I følge Norsk Bulls:

Market Outlook

The bulls are in full control. The negative sentiment that led to the last bearish pattern has evaporated. Besides, the signal is suggesting to STAY LONG. It is best to follow the signal and continue to hold this security.

Syns det virker som at du ikke eier aksjer i Funcom her.
EIER DU IKKE AKJSER I FUNCOM @pdx ?

1 Like

Mitt håp for funcom er at CE kan få funcom opp av gjørma og på sikt bli norges svar på starbreeze (liten versjon). det er langt fram dit.Starbreeze sitt vendepunkt ble payday2. Håper og tror vendepunktet for funcom blir CE.

6 Likes

Det stemmer :smiley: Har ikke så mye fri kapital om dagen, men får vi 100 Insidere så skal jeg kjøpe aksjer :wink:

6 Likes

Helt enig. Skulle ønske folk ville det beste for Funcom og for norsk spillindustri generelt. Det gjør i hvertfall jeg og alle mine venner. Den dere janteloven står ikke høyt i stil her rundtom.

5 Likes

Målet deres er å være i samme sjiktet som SB innen 10 år. 1 år er snart gått, tiden går fort.

Nå kan det vel tenkes at det går raskere hvis CE blir en suksess.

5 Likes

ja finanspressen liker å skrive negative ting om funcom og ikke en artikkel nevner at funcom faktisk er flinkeste gutt i klassen nå med gode nøytrale børsmeldinger.tvilsomme innsidesalg ved release får vi nok aldri se igjen.

2 Likes

TSW er med i Humble Bundle:


Og den counteren der tikker fort oppover.

Edit:
For de som ikke kjenner til konseptet med Humble Bundle, så fungerer det sånn at man betaler det man har lyst å betale, for å få selve grunnpakken. Dette er de tre første spillene man ser her.

For å få de 3 spillene under, må man legge seg over gjennomsnittet av hva som blir betalt. Her på bildet er gjennomsnittet $3.47. Det vil si at man må betale mer enn dette for å få f.eks. TSW. Denne øker etter hvert som flere betaler mer enn gjennomsnittet. Nå er snittet f.eks. i skrivende stund gått opp til $3.49, og da har de solgt 1200 “bundles” i løpet av 15 minutter.

5 Likes

Har du tall på owners av TSW ? Og økning siste tiden?

Steamspy har en viss feilmargin, noe som gjør det vanskelig å si hvor mange spillere som har kjøpt spillet den siste tiden. Det beste er vel å se hvor mange spillere som er i spillet til enhver tid for å få en viss pekepinn. Den blå linjen viser antall spillere i løpet av de 2 siste uker. Hvis du holder musen over den ser du tallene. Klikk deg inn på linken og deretter der det står “556 In-Game”.

Snittet på Steam gir også god informasjon, det finner man på Steamcharts. Kan være et godt verktøy for å se hvordan spillet omtrentlig gjør det innenfor hvert kvartal.

Som man kan se ser det ut som TSW har god effekt av bundle-salget:
http://steamcharts.com/app/215280

3 Likes

Denne oppdateringen av spillet som ble nevnt i Q rapport, noe mer om hva den innebærer? Refresh/makeover på hele spillet eller er det bare nye “maps” etc?

1 Like

At de nå smir på Xbox delen tror jeg vil gi tilbake så det monner i 2017. Jeg så for meg 2.5 som et bra scenario men jeg tror vi skal betydelig høyere nå. Good times!

8 Likes

PC Gamer:

1 Like

Hehehehe… plutselig er det mange nye nick som er veldig aktive på Funcom trådene på HO. Tror folk begynner å våkne opp nå. Blir lagt merke til dette!

Jeg har økt kursmålet mitt betraktelig i dag i hvert fall :wink:

4 Likes

til 1,6kr ?

3 Likes

Leste Q3 rapporten til Nano nå. Vil ikke virke grådig men har lyst på både mer Nano og Funcom. Nano har holdt portisen min i pluss hele år. Nå er det Funcoms tur å bære byrden litt. Tror begge vil gå bra frem mot jul. Hva tror dere er realistisk kursmål pre launch? Jeg har tre kroner som target…

1 Like

Har økt kursmålet til 2.30

2 Likes

Ingenmannsland @holmes

Tenker det gevinstsikres endel rundt 2 kr før videre opp mot test av 2.80 :slight_smile: