Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Har du flyttet kursmålet, eller solgte du noe?

Jeg traff 100% med kursmålet mitt på TSW. Hadde snitt på 6-7kr og kursmål på 15-25 kr. Når vi kom dit, så endret jeg kursmålet mitt 25-100kr, så jeg solgte ingenting. :confused:

3 Likes

Har flyttet det etter at jeg så første stream. Må si jeg faktisk har trua Hehe. Ikke solgt noe. Sitter med 400k mot 685k etter emi

2 Likes

Funcom har virkelig ikke gjort det bra med eksterne samarbeidspartnere. De har prøvd seg et par ganger tidligere, og det har ikke gitt noe som helst. Det er jo de som har gjort Starbreeze så store.

Btw, likte innlegget ditt veldig godt. Jeg tror vi vil se PS4 versjonen av CE i 2017 med de ekstra inntektene det gir. Hvis scenarioet ditt slår til, så tror jeg vi får en skikkelig hype før xbox-lanseringen med en kurstopp der.

Jeg tror det mindre spillet de skal slippe som er basert på Conan IP-en kan selge svært godt. De kan mest sannsynlig gjenbruke mye fra CE og mer eller mindre lage en standalone single player. La oss si de klarer å lage 10 timer med innhold. De vil da fint kunne klare å ta 15-20$ for den. Synergieffekten med CE tror jeg kan bli svært god.

… jeg lurer av og til på hvorfor jeg ikke har noen Funcom-aksjer. Risk/reward ser ikke sååå ræva ut. :stuck_out_tongue:

12 Likes

Foreløpig er mitt inntrykk av CE at Funcom har klart å lage et spill som ikke skiller seg veldig ut fra de andre i samme sjanger men de har noen ting som er “unike” . F.eks med TSW så hadde de for mye som skilte seg ut fra andre slik at målgruppen ble mye mindre enn den kunne ha vært. Når man itillegg har en ukjent IP, feil businessmodell og sannsynligvis et dårlig tidspunkt for launch så er det egentlig lett å forstå at det gikk som det gikk. Hvis ikke Funcom føkker opp resten av streamene :wink: så synes jeg risk/reward ser bra ut men jeg har fremdeles ikke bestemt meg for hvor mye jeg kommer til å sitte med i slutten av januar. Er ikke utenkelig at jeg flytter litt fra funcom over i stillfront/starbreeze :slight_smile:

6 Likes

Jeg klarer ikke helt bry meg om hvor mye de fucker opp streamene. Det eneste jeg egentlig bryr meg om er PvP-streamen. Er kampen den bra, så kommer CE mest sannsynlig til å selge.

Problemet mitt er bare at jeg driver ikke nok med PvP til å egentlig kunne si om det er bra eller ikke. De fleste her er såpass biased (enten de tror det eller ikke) til at jeg ikke tror meningene her inne vil gi meg en bedre pekepinne. Jeg får spørre dama. :slight_smile:

Oh well, jeg kan ihvertfall se på hvor ferdig spillet ser ut. For hver bug vi ser på streamen, så er det kanskje 10x flere som ligger å lusker? Hvis det ser ok ut i den siste streamen bugwise, så er det klart for EA.

For å spore tilbake på hva jeg begynte på i den forrige posten min: Jeg liker virkelig hva Funcom gjør med småspillene sine. The Park vs Hide and Shriek (55,958 ± 6,132 vs Owners: 23,580 ± 3,981) burde gi Funcom en klare pekepinn på hvor det er lettest å lykkes. Jeg tror ihvertfall The Park faktisk har endt i pluss, som første Funcom spill, antageligvis noen sinne… Et lite action-adventure spill i Conan settingene tror jeg kunne gjort det mye bedre. De kunne jo knapt laget et mer nisjepreget spill enn The Park.

2 Likes

Fortsetter denne diskusjonen her jeg. (om Lorentzen og evt nedsalg)

Det er jo noen tegn på at han er litt lei da, ettersom han ikke ble med på emisjonen. Han kan jo selge noe aksjer og la være å konvertere. Da får han igjen noe penger, og kan konvertere hvis CE går bra, og reforhandle obligasjonen hvis det går dritt.

Men det forholdet blir nok ødelagt en god del pga at med The Park så fikk man talismans til TSW som var mye bedre enn det som var tilgjengelig i spillet mens med hide & shriek var det bare klær/pet.

Jeg tror de kunne overlevd på å lage slike spill basert på de IPene de har.

2 Likes

@nofun : Det er kanskje også mer handel før EA lansering, og lettere å få ut litt volum. Hvis det ikke går så bra med spillet vil det være vanskelig å få ut aksjene på en skånsom måte.

1 Like

De som var med på emisjonen hadde jo ganske klare krav til kurs/betingelser så ikke sikkert det var plass til Jebsen i den emisjonen. Han tok vel det han kunne i rep.emisjonen.

2 Likes

Jeg betalte 200 for ark spilt 420 timer… Hva og hvordan du tenker… Give me not so much sence… Ark er bra dt… Helt sikkert litt bedre en conan. Men for pvp nå er ark ødelagt… Derfor vil conan selge bra!!! En liten fornærmelse spør du mg… 150 kr…

2 Likes

Ikke mye liv på forumet til svensekene

https://www.avanza.se/placera/forum/post.1276.5369813.html

Thadde gjerne trua på at presentasjonen der, ville tiltrekke seg oppmerksomhet, noen som vet om det var mye folk tilstede ?

Hvis vi snakker pris på spill og antall timer så ville jeg feks gledelig kjøpt CSGO for 2000,- fordi det er ikke noe alternativ. Jeg ville ikke kjøpt ett survivalspill til 599,- fordi der er det mange alternativer til halv prisen og lavere. Men som en fan av Conan kunne jeg sikkert kjøpt en pakke til 899,- hvis jeg fikk med en figur og limited edition comic book i papir.
Se nå på Crytec bak feks Crysis spillene, måtte legge ned 5 av 7 studios, uten at jeg vet hva de har gjort og ikke så er det en tøff bransje også plaget av piratkopier da spesielt for one player games. Resultatet ved at prisene blir for lave er at mangfoldet forsvinner og vi sitter igjen med H&M, Lindex og Cubus.

Steam (Valve) all the way! :smiley: , jeg tror julesalget begynner i kveld rundt 19 -20 tiden. Det er jo andre alternativer også, Origin, Uplay, Gog etc men jeg foretrekker steam.

Inne med maks igjen

3 Likes

Steam Release

Anarchy Online is ready for its release on Steam. It’s only a matter of hitting a final button before it is available for everyone to start downloading and playing. At this point, we are just waiting for the final blessing of a few individuals before we can go ahead with the launch.

If we don’t fire it off in these final days of 2016, it will be how we start 2017.

Hadde vært fint om de klarte releasen i romjulen!

3 Likes

Hva slags forventninger har du til AO egentlig?

CONAN EXILES: There’s going to be a really cool announcement from us later today. We think you’ll like it :wink:
Twitter

8 Likes

“We will build Conan Exiles in a Lego world” :upside_down: *joke

3 Likes

LEGO har de prøvd, gikk ikke så bra :wink:
Flyttet kjøp på 1.56 til 1.60 og tok 10k til

1 Like

Jeg tror det bare kan være informasjon rundt Haugen som skal lage musikken til Conan Exiles.

1 Like