Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Det var vel noen og 90 mill aksjer på den tiden. Uten utvanning.

Høyeste closing var 7.05, og 7.36 intradag. Weekly closing 6.2.

Ok, 7,36 er det jeg er ute etter. Ikke så værst å selge 75% på 6.99 da :slight_smile:

1 Like

Hva tror du toppen blir denne gang?

Sky is the limit. Jeg tror at hvis Funcom lager det spillet de sier de har laget så vinner de jackpot denne gang. Men desverre så gjør de nok ikke det. Jeg håper bare de lager et halvparten så bra spill som det de forsøker å overbevise om. Jeg ser at Funcom sier de har noen svært hyggelige overaskelser i vente for spillerne også. Overaskelserr i flertall. Men sånn teknisk så tror jeg du er inne på noe med 1.90 ca.

Alt kan endre seg, men akkurat nå ser jeg for meg at jeg selger 75% på 1.83 ca dersom oppgangen kommer kun pga traileren eller annen pr. Spesielt hvis aksjen ligger på 1.40-50 og den plutselig stikker til 1.83 så selger jeg. Men dersom aksjen går opp med ett øre dagen fra nå og frem til lansering så sitter jeg over 1.83. Alt er relativt.

3 Likes
3 Likes

Ah viktig å si, når jeg snakker om å selge så mener jeg trade ut for bedre inngang. Ikke takk og farvel så klart :slight_smile:

1 Like

Do as you please… Skeptikerne står i fornektelse, ved neste overraskelse vil de stå apatiske igjen, når kommer den? Når begynner videoene å rulle. Hvor mange øre skal du trade, hvor mange øre tror du at du treffer på? Skeptikerne er flest, og selv med gode screenshots så er tvilen stor. Alle skal slå alle i trades, de fleste med aksjer er pissredde ved de minste korreksjoner. For ett par dager siden stod kursen i 1.20, hvor mye om 2 uker? De viser bilder av skuespillere som står for animasjoner, er det en prelude til noe? Når får streamerne starte opp? Er de mange? Hva er overraskelsen Funcom refererer til? Bylos forteller at må er tiden inne for å snakke om Conan. Vil noen av de tidligere spillerne av AoC kjøpe i januar? De 1.6 mill kjøpene før det ble gratis, kanskje de ca 1mill som kom til under f2p i tillegg? Mange spørsmål…

9 Likes

Er aldri farvel i Funcom om man først har fått smaken, men jeg liker også godt å stå på sidelinjen i blant :wink:

2 Likes

Håper video kommer allerede i morgen så vi kan holde momentet oppe frem mot helgen…

Er det noen her som har tenkt å sitte med aksjer fram til EA ? Virker som om de fleste helst vil at kursen skal til himmels nå slik at de kan selge seg ut :wink:

2 Likes

Jeg sitter jeg, kursen skal gå ganske mye før jeg vurderer å selge… det at mange vil selge seg ut i forkant kan jo være positivt. Tenk når de må løpe etter :slight_smile:

Jeg foretrekker at traileren skaper euforie og tar oss til 1.90 for så falle ned til 1.51 og snu oppover igjen. Helst vil jeg være inne under alle triggere inkl. Lansering.

2 Likes

Blir det edruelig stigning i takt med god info og fremvising av potensiale av spillet så er det ingen grunn til å selge. Skulle kursen gå 100-200% på kort tid så vil man som alltid gevinstsikre noe, men hvis de kommer med info tilsvarende det de har vist, ett gameplay som funker fett med god flyt i bevegelser og god responsivitet ala CSGO, COD osv hva beveglese og reaksjonstid angår, det du gjør skjer, så tror jeg ikke det er noen “begrensning” på hva spillet kan bli. Det blir som når DNO fant olje i “kaukasusområdet”, man visste det var det det mest oljerike området i verden, men det er ikke noe garanti for at man treffer gullfuglen. Tenk bare på hva som skjer med kurs hvis de selger 500k til 299 kun på PC første halvår. Da kommer en full release på PC etter året, sammen med ettlike stort marked i XOne og PS4.

2 Likes

Jeg har ikke tatt den avgjørelsen enda. Vil se mer innhold fra CE :slight_smile:

1 Like

Tenkte å selge 2/3 før ea og sitte over med resten

1 Like

All in hele veien over EA og videre!

:slight_smile:

Funcom er et annet selskap enn før og aksjekursen oppfører seg annerledes enn før! Virker som de færreste tar dette inn over seg… her kommer mange til å få seg en overraskelse.

:wink:

2 Likes

Planen er å gevinst-sikre noe hvis kursen er høy, men hvis jeg kun er 30% i pluss er det fullt mulig jeg sitter helt i ro hvis spill-data før lansering er gode nok.

2 Likes

Jeg gikk inn i denne aksjen for å være med på pre-launch rally for så å selge i forkant av lansering. Etter å ha sett hvordan aksjen har oppført seg, er denne strategien nå endret. Spillet er i en sjanger med stor etterspørsel og få gode konkurrenter, en kul IP, og lages av en erfaren produsent. Spillet høres rett og slett lovende ut, og de siste bildene ga meg styrket tro. Dersom denne aksjen ikke “tar av” i forkant av EA, så blir jeg rett og slett sittende fordi jeg tror tallene vil bli gode. Jeg skal definitivt spille dette, og det tror jeg mange av kompisene mine vil også. Funcom er i en posisjon nå hvor det skal lite til før økt inntjening slår kraftig på bunnlinje.

5 Likes

Selv om det er en tynn referanse, har jeg mellom 8-10 kompiser som skal ha spillet i januar. Nå om dagen går det i H1Z1 og ARK for denne gjengen.

1 Like