Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Ark ble sluppet 2 juni og solgte i løpet av 1 uke 400000 kopier, og hadde da en peak i denne perioden på 64411 spillere. Ca 70K er største peak, 80K var i free weekend. Klarer Funcom dette, har de nådd målet sitt i løpet av første uken. Har de 50K spillere etter 1 måned er de langt forbi målet.

7 Likes

Spør kanskje dumt her nå men hvorfor tilsvarer ikke 50k spillere 50k solgte kopier +-? Jeg mener, med 400k solgte spill (ARK) som burde man tro peak antall spillere ville være høyere?

Alle spiller ikke samtidig :wink:

nei, noen av oss må faktisk jobbe også. Suger ikke sant? :wink:

Hvis du selger biler, og har et salg på 10000 biler i løpet av 1 uke, hvor mange hadde vært på veien samtidig da?

Det ville blitt store kapasitetsproblemer hvis alle hadde bilen sin på veien 24 timer i døgnet :slight_smile:

2 Likes

Jeg skjønner jo det :expressionless:

Jeg synes bare at 60-70k pålogget av 400k er litt lite… Men det er jo også ulike tidssoner osv.

Jeg er jo også vandt med FIFA Ultimate Team som det alltid er millioner som spiller (aldri problem å få en match, t.o.m ikke nå med release av 17, jeg spiller fremdeles 16).

Kan man anta at ved 50k samtidige spillere så har de solgt minst 300k eller mer?

Det kommer helt an på spillet. Bare bruk dataene fra steamspy og juster for at de samler data over tre dager. :slight_smile:

1 Like

Jebsen har vel klausul om at denne ikke kan konvertere før tidligst en måned etter lansering.

The lock-up undertaking will, subject to certain customary terms and conditions, be effective until the earlier of; (i) launch of Conan Exiles plus a period of 30 days; or (ii) 31 December 2016.

1 Like

CE har fanget interessen til Twitters største uoffisielle Ark-konto. :raised_hands:

https://twitter.com/EvilBeings/status/807961887405023232

2 Likes

4gamer.net, Japans største gaming-site og ranket 1955 globalt på Alexa (til sammenligning har pcgamer rank 1825) har Conan Exiles på nr. 43 over PC-titler og nr. 21 på Xbox One. Er litt usikker på hva slags ranking det er, men det ser ut som at den oppdateres ukentlig, og vi får ny liste i morgen. Uansett svært positivt.

http://www.4gamer.net/indextop/pc_weeklyranking.html

8 Likes

Har tross alt bare 1500 followers da, så er jo ikke noe sånn wow effekt :upside_down:

1 Like

1500 Ark-spillere. Som kan snakke.

Hvis alle de 1500 retweeter til sine følgere blir tallene plutselig store :slight_smile:

1 Like

Det gjør de ikke :upside_down: men for all del, om alle de 1500 deler og alle vennene der igjen deler så deler alle de igjen også, så ruller jo ballen! Men la oss være optimistiske :upside_down:

2 Likes

Ny Funcom-uke!!:)))

Opp eller ned uke ?

Har en mistanke om at vi starter ned men tror vi er opp iløpet av uken.

Og hvem kan vi takke for det da?
Dette bondet på 1761010 aksjer, hvor mange aksjer var det i utgangspunktet? Jeg mistenker brukbar aksje-inflasjon :slight_smile:

Gitt omsetning og volum i aksjen nå, så er det uansett ikke mange aksjene…

Spørsmålet er mer om rykket kommer denne uken eller neste slik jeg ser det.