Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

http://cdn.funcom.com/investor/2016/Funcom_2016_Plans.pdf

Release on PC in Early Access during Summer 2016, full launch on PC and Consoles
to follow

Mao, 5MUSD var minimum, og det var før de la til 4 måneder ekstra utviklingstid. Nå tviler jeg sterkt på at de har brukt 1MUSD som planlagt på markedsføring.

3 Likes

Blir veldig spennende å se på streamen førstkommende fredag. Håper de har gjort noe med de åpenbare feilene som ble nevnt i streamen før jul. Spesielt dette med AI håper jeg virkelig de har gjort noen forbedringer på. Spørsmålet er vel kanskje om det er noen som har jobbet med dette i julen eller ikke. Tiden tikker fort mot 31 Januar.

2 Likes

Ok Christian, la oss si att de bruker 65 Mill til release, det er allikevel enorm forskjell til 350Mill+ som ved tidligere spill. Ved slike enorme summer måtte jo salget være astronomisk for å komme til null. Nå trenger de 1/5 av dette for å være i null. Viss vi sier 20-25 mill til på markedsføring og X-Box og Ps4, da er vi enda under 1/3 av tidligere forbruk og Funcom sitter da med 3 plattformer å fordele salgene på. Det jeg vil frem til, er att ting ser forbasket mye lysere ut enn på lenge.
Edit. ikke heng dere så mye opp i eksakte tall for det blir mye synsing allikevel , både når det gjelder salgstall og hvor mye Funcom sitter igjen med netto, jeg tror selv att vi ikke er langt unna sannheten hvis vi legger inn mellom 15-17 US til Funcom på PC.
Edit: reinet om siste linje til NOK: Kurs 8,5 127-144

2 Likes

Er det ikke lettere å diskutere dette i dollar?

1 Like

Litt blanding av US og KR fra min side men er det så farlig?
Forandret til NOK over.

1 Like

Det er ikke noe farlig, bare enklere å diskutere i samme valuta som selskapet selv kommuniserer / guider i - blir mindre regning fram og tilbake.

5 Likes

Nå tviler jeg sterkt på at de har brukt 1MUSD som planlagt på markedsføring

Hva bruker de mer penger på enn fra før? Har de ansatt mange? Regnskapsmessig så kanskje de har brukt mer pga tiden, men bunnlinje endrer seg ikke nevneverdig eller? Jeg spør for jeg vet ikke, men arbeidsstokken er mer eller mindre konstant og de har vel fastlønn? Omdisponering av midler og arbeidskraft endrer ikke bunn? Anyone?

1 Like

Bare slenger ut ett reinestykke.
Vi sier att Funcom selger blant de dårligste i sin klasse på PC og selger 550000 kopier til netto 15US = 8250000 US
X-Box 150000 til 23US = 3450000 US
Ps4 250000 til 23US = 5750000 US
Totalt = 17450000 Us *8,5 = 148325000 nok
Innen de kommer så langt har vi fått to nye småspill og ett nytt stort spill. Vi har fått AO på steam, vi har fått en stor oppgradering på TSW.
Angående de to neste småspillene er jeg sikker på att annonseringen av disse ikke blir fulgt opp med følgene setning fra Funcom: Vi forventer INGEN inntekter fra disse spillene, det er vi ferdig med. Ja de kan selge mindre bra men de blir ikke lagd for å primært å lære å bruke en ny grafikkmotor.

3 Likes

Jeg tester gruppefunksjonalitet, som gjør at du kan varsle alle i f.eks Funcom-gruppen når det skjer noe viktig i aksjen.

Trykk på denne lenken for å melde deg inn i gruppen: @funcom

Du vil da kunne varsle alle i gruppen ved å skrive @funcom i et innlegg. Test det ut, la oss se om det virker :smiley:

4 Likes

@funcom Test Nå starter himmelferden. Vi er på vei til 10 kroner innen 1/6. Kjøp med begge hendene. Test slutt :grinning:

1 Like

@funcom
Sett bort fra de regnskapsmessige tallene og på hvilke poster man fører det, tror du lengre tid på CE øker kostnadene hvis vi tenker kun bunnlinje? Jeg tenker i banen hvor de omdisponerer for perioden, mens kost likevel er stabil

1 Like

@Duogdu og @Paddy80 er dere innmeldt i gruppen? Ser bare ut som det er jeg som er medlem så langt: https://beta.tekinvestor.no/groups/Funcom

2 Likes

Ser ikke noen påmelding til gruppa meg å trykke på den linken. Står bare noe info såvidt jeg kan se.

1 Like

Har trykket på linken, hva mer? :grinning:

1 Like

Aha, siden ser annerledes ut for meg som er admin.

Gå hit og trykk Join Group :slight_smile:

https://beta.tekinvestor.no/groups

1 Like

@funcom Helt supert! Nå tenker jeg vi har det.

1 Like

Bra :slight_smile: @funcom

@funcom Test

Markedsførings drevet aksjekurs kommer nå utover i januar helt klart, til dere som har solgt ut. Jeg tror de aller fleste av dere kommer til å slite skikkelig med å holde fingrene unna kjøpsknappen etter hvert som PR maskineriet til Funcom settes i høygir. Vi kommer til å få oftere oppdateringer og jeg er ganske sikker på att Funcom har flere skikkelige godbiter oppe i ermet til oss.
Jeg gleder meg vilt til det som kommer i januar

Jeg er spent på løpet de legger opp nå, og jeg skjønner de må konsentrere mf for å komme gjennom mylderet av spill.

Jeg forventer at alle innen gamingverdenen får innblikk i hva Conan Exiles er fremover