Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Her kan man vinne et eksemplar av CE:
http://www.steamified.com/2016-e3-conan-exiles/

CE har 2525 deltakere til nå, som viser at interessen er stor.

Til sammenligning har f.eks. Mafia III 3147 deltakere, mens spill som NBA 2K17 har 1454. Er mange spill som ligger her i forbindelse med E3 Game Giveaways.

I januar uttalte de at de behøvde mellom 5-10 MUSD for å kunne utvikle Conan Exiles og to andre planlagte titler i løpet av 2017.

Nå vet vi jo p.t ikke noe om størrelse og kostnad for de to øvrige hittil ukjente spill.

Ut fra situasjonen nå med ca 57 MNOK inn kombinert med at de tross alt også har løpende inntekter fra andre spill fremover også så antar jeg at de har mer enn nok penger inntil videre og i alle fall nok til Conan Exiles.

1 Like

Stemmer det. Usmaklig er ikke det samme som usaklig :wink:

1 Like

Enig i at de har nok penger til å utvikle CE fremover ( iallefall til EA) men om den blir skikkelig drit, så spørs det hvor lenge emi pengene varer.

Det er vel 57mill + rep emmisjonen?

Det kan helt fint kombineres :wink: Men folk tar Funcom-kritikken så personlig, spesielt de som har vært forelsket og har giftet seg med aksjen for flere år siden. Det blir litt som med de som er dypt religiøse. Man avfeier alt annet enn det man selv tror på.

Fatter ikke at folk finner seg i alt tullet til Funcom jeg. Skandale etter skandale. Men bare vent til neste spill; DA…

1 Like

Mitt snitt, er pr nå 1.08,det skal sies at jeg har kjøpt og solgt endel. Husk på at jeg var med fra under krona og opp til 2.50 realisert hele veien, satt gjennom emisjon, kjøpte da på 1 og solgte alt på 1.50 osv, kort fortalt har igjen 1/4 av gevinsten, men er i pluss :grinning:

Potensialet til CE er jo fremdeles det samme uavhengig av hva kursen går? Du er god på å bruke historikken til Funcom mot de og det er greit det, de MÅ bevise, samme var vel greia med selskapet du har sittet i en stund, de klarte å snu. Er det umulig for Funcom?

1 Like

Neste spill blir taktisk annonsert en uke og to etter at CE har floppa, sånn at de kan booste kursen før neste emmisjon slippes :wink:

1 Like

Heldig du, ligger å vaker mellom 130-180k minus nå. Men med 176 realisert så er worst case litt i tap eller break even :slight_smile:

1 Like

Uheldig at Funcom er så gode på fucke opp, det betyr ikke at jeg fremdeles har troen på caset. De har gjort mye riktig siste årene organisatorisk, strategisk osv som i alle fall bedre legger til rette for mulig suksess. Conan Exiles kan bli en livsbøye for Funcom, og The Park viste at UE4 er fin å bruke. Blir ikke frostbite grafikk, men det er heller ikke nødvendig for å lykkes.

Videre kan det kanskje være VR i TSW setting mtp historier og mystikk i ett småspill ala The Park?

Det er jo positivt at de har råd til å utsette spillet. Dato var sannsynligvis satt til sommer 16 på grunn av usikkerheten rundt økonomien til selskapet. Er ikke bra at de ansatte må jobbe under et slikt press.

Vi går fra:
https://twitter.com/witchingbones/status/741223863485353984
Til:
https://twitter.com/witchingbones/status/745580489747107840

1 Like

En større forskjell nå, fra tidligere, er Joel Bylos. Han har en helt annen holdning enn noen annen produsent som tidligere har vært involvert i Funcoms spill. Se f.eks. disse anbefalingene på LinkedIn, som sier litt om han som leder:

4 Likes

Vil nå si han var hovedpersonen bak TSW, det var ihvertfall han Funcom har brukt til å presentere spillet for media og han vi som aksjonærer møtte for å få input på hvordan det gikk med TSW-utviklingen.

Ragnar T. var selvfølgelig han som stod back storyen, men gameplayet var nok Joel sitt.

3 Likes

Jeg er positivt overrasket over at fallet ikke ble større. Tidligere utsettelser har utløst større fall tidligere. Det kan tyde på at mange allerede hadde analysert seg frem til at en utsettelse skulle komme. Stig M. snakke jo om November i sitt intervju. Nå er det snart sommerferie for funcom og jeg forventer sidelengs eller litt nedover i denne perioden, men med funcom vet man aldri. Er 1 kr så billig som mange av oss tror da kan det motsatte skje. Positivt overrasket over et mindre fall enn jeg hadde fryktet. Så får vi se da om dette ble kjøpsanledningen som jeg hadde spådd…

2 Likes

Fallet ble ikke større fordi prisingen av Funcom nå er historisk lav når en tar i betraktning av at de har et spennende spill prosjekt under utvikling og ikke minst nok penger til å gjennomføre det slik jeg ser det.

Bra kjøps anledning dette, tror fortsatt bestemt at vi snart ser kurser over 2 kr i løpet av året.

Forventer stort sett positive kurs triggere fremover, nyheter rundt CE, mulig presentasjon av nye spill/prosjekter etc. Kan ikke se at det skulle komme så mye negativt nå som ikke overaskende utsettelsen er kunngjort.

Mener dette gir dem god tid til å produsere noe bra.

Joel var produsent på TSW og på The Park, så det er ikke noe nytt med at han er produsent.

Han var ikke hovedpersonen bak TSW - han kom inn på et senere tidspunkt.

Se for eksempel dette intervjuet:
_"G: What caused you to consider reticule combat? Is it just a matter of granting a request from the fans, or it was planned since the beginning? Do you think it represents the future for the MMORPG genre? _

J: Well, The Secret World originally was designed to be a reticule game. I wasn’t on the team then, and I missed the focus tests that were run at the time, but the general consensus seemed to be that for the type of combat The Secret World was trying to do, the reticule just wouldn’t work."

'http://www.dualshockers.com/2012/10/29/interview-the-secret-world-game-director-joel-bylos-casts-light-on-the-future-of-the-game/

Han var “lead content designer” og tok over for Ragnar etter hvert. Gjorde for øvrig en god jobb med The Park.

Noen andre som benytter Skandiabanken? Ordreboken oppdateres ikke. Står at kursen er 1,02 nå. Hva er RT?

1.00 var nede i .99

1 Like

Jeg bruker også skbn. Det ser ut til at det har stoppet helt opp. Får ikke oppdatering på noen aksjer.

Edit: det ser ut til å være det samme på oslobors.no. f.eks. stl sist omsatt 11:26

1 Like