Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Men det virker ikke som Steamspy klarer å telle map packen

Mask pack mener du vel. Map pack drømmer vi vel fortsatt om at skal dukke opp :smile:

3 Likes

Jeg spiller SWL for tiden og stortrives i spillet. Det er helt tydelig at de har endret strategi ved å lytte til spillerne og ta tak i problemene. Hvis de klarer å overføre disse erfaringene på tvers i selskapet og over til nye prosjekter, tror jeg de vil lykkes med nye spill titler. Men det er et tøft marked de er i, og mange andre spillutviklere som lager gode spill. Jeg tror også bedre omdømme er noe de hadde vært tjent med, og håper de kan komme med tiltak som kan forbedre dette.

3 Likes

Er ikke så sikker på at det er riktig å kritisere Økokrim i disse sakene, og spesielt i saken med Funcom. De andre sakene kjenner jeg ikke så godt til, men jeg antar at det var et visst grunnlag for tiltale, som det som oftest er. Problemet er å finne gode nok beviser.

Det som var litt interessant, og som jeg ikke har lest før, er at Økokrim også anket, i et forsøk på å få dømt de tiltalte også for markedsmanipulasjon.

For Funcom-saken er situasjonen annerledes. De dømte har anket domfellelsen, noe som resulterte i en motanke der Økokrim på nytt prøver å få domfellelse for den delen av tiltalen de tre ble frikjent for. Hvorvidt saken slipper inn til behandling i lagmannsretten er ennå ikke avgjort.

6 Likes

Ettersom de ble dømt for innsidehandel, så vil jeg si at det var helt riktig av Økokrim å ta ut tiltale. I de andre sakene, så ble det vel ingen fellende dom, så i etterpåklokskapens navn, så var det feil?

Mye av problemet her er vel at sakene tar så lang tid, noe som øker belastningen for de tiltalte vesentlig. Funcom-saken er nå ca 5 år gammel, det er latterlig å måtte ha ting hengende over seg så lenge - selv om du er skyldig!

3 Likes

For å prate om et hyggeligere tema!

Om man har mulighet til å delta på Secret cinema noen gang… just do it… hvorfor lurer du på.

Her fra 28dager senere produksjonen dems ;D

Secretcinema.org

Mast om det noen ganger… men det er fett ;D

3 Likes

funcom

Venstre slår et slag for spill industrien i Norge på FB :astonished:

10 Likes

Her satser vi hardt gitt, 5 millioner kroner!

5 Likes

Ja er ikke noe å bli feit av, men noen hundre laken til de små vil nok gi de bedre muligheter til å få til noe.

2 Likes

5 mill er ikke å satse. Kunstnerstipend får f.eks. 170 mill. I kulturfond er det satt av 356 mill til Musikk osv. 50 mill eller 100 mill er å satse litt.

Regjeringen foreslår en samlet bevilgning til filmområdet på 737,8 millioner kroner.
(https://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2015/Statsbudsjettet-fra-A-til-A/Film/#artikkel)

Regjeringen foreslår en bevilgning til musikkformål på over 1,15 milliarder kroner.
(https://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2015/Statsbudsjettet-fra-A-til-A/Musikk/#artikkel)

9 Likes

Var det ABG som løftet denne opp på slutten? 500k

1 Like

Funcom stream på Twitch.tv

4 Likes

Trump-støttespilleren og toppsjefen i hedgefondet Renaissance Technologies, Robert Mercer, veddet mot 17 av 23 Oslo-noterte selskaper i januar i år, skriver Hegnar.

Siden har fondet redusert posisjonen. Kanskje ikke så dumt, med tanke på at Hovedindeksen har steget 19,3 prosent så langt i år.

Nå har Mercer gått av som visedirektør. Ifølge Wall Street Journal var årsaken det økende negative fokuset på hans politiske aktiviteter.

Mercer har i flere år støttet den konservative nyhetstjenesten Breitbart News, som har blitt beskyldt for å fremme rasistiske holdninger.

Ifølge kildene til Wall Street Journal har oppmerksomheten rundt Mercer gitt en negativ effekt på hedgefondet.

I et brev til ansatte skrev begrunner Mercer avgangen med at han har blitt «gransket av pressen» og at media på urettferdig vis knyttet ham til tidligere Breitbart-redaktør Steve Bannon.

Var renaissance involvert i funcom her tidligere?

3 Likes

Det var de, sitter vel fortsatt short på en liten post i funcom.

2 Likes

Hvor har du det fra at de er short Funcom?

Hegnar, men fult mulig jeg tar feil og blander de med noen andre .

1 Like

Renaissance var inne i Funcom gjennom en TRS-avtale, men jeg tror de er ferdig med den nå. I alle fall har de flagget under 3% eierskap.

4 Likes

I US xbox store Conan Exiles står det nå :

Capabilities
XBox One X Enhanced
Online multiplayer - (1-64)
Online co-op

Blir spennende å se på top paid listen når X kommer om de som er X Enhanced kommer høyere opp på listen. Jeg tror at CE har ein kjempe fordel med å være X Enhanced!

7 Likes

Pesimisme Haze og Negative Cush :joy::joy::joy:

3 Likes

CE Xbox klatrer på top paid listen for 5 dag på rad. Oppe på 78 plass nå. Blir spennende å se om den fortsetter å klatre…

CE på PC hadde høyere antall på peak denne helgen i forhold til forrige helg(både lørdag/søndag). Det tyder på at det har flatet ut med spillere.