Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Statistikken sier vel nei. Har ikke kilder her og nå, men har vel vært nevnt flere ganger i chatten her bla.

Hadde null å si for Nano hvertfall. Best å satse på det fundamentale. :+1:

2 Likes

Følg med på Twitch.Tv/Funcom i kveld klokken 20:00 for Q3-presentasjonen. Mitt estimat er ca 4M USD i overskudd i Q3, har hørt mange tall under det estimate, men få over. Håper det betyr at kursen går en del opp om jeg får rett. :slight_smile: Lykke til alle funcom-aksjonærer!

Blir også spennende å se planene for SWL framover og info rundt nyansettelser, cost-utviklingen og en del annet.

6 Likes

Ja, det har inte sålts så mycket i forkant av presentationen den här gången. Så jag hoppas du får rätt… men sett till historiken så kan det fort gå andra hållet också :confused:

1 Like

2musd overskudd er skuffende i min bok. 5 musd er meget bra. Tror de havner midt i mellom

4 Likes

Svarer her, ettersom dette har lite med TA å gjøre:

Jeg forventer et resultat på 3800 TUSD og ser på alt over 2500 TUSD som positivt, og så blir det gradvis mer negativt. Jeg har ikke troen på negative tall, men et resultat på 500 - 1000 TUSD vil gi cash-burn, som jeg tror blir dårlig mottatt.

6 Likes

significant investments in the Bearded Dragons partnership game were made during 3Q17”

Er meget spent på hva dette spillet er for noe samt hvor mye penger de har lagt ned her

1 Like

Overall, et positivt kvartal for Funcom :slight_smile: 1 mill. USD i resultat* og det uten Conan på X-box.

OG(!) enda en glad nyhet. Den nye patchen er endelig ute :smiley:

Får håpe at de har fått ordnet opp i de verste bugsa og flere positive reviews kan tikke inn.

Jeg er ganske sikker på at du blander sammen cash-flow med resultat…

De skriver:

Positive cash flow in 3Q17 despite no Xbox
cash received in the quarter

Dette, sammen med at Trade receivables er 1799 TUSD høyere i Q3 enn i Q2, får meg til å anta at cash flow som var på +663 TUSD i virkligheten er nærmere 2462 TUSD. Det vil vises i Q4-tallene.

Resultat (EBIT/EBITDA/EAT) blir ikke påvirket av dette.

3 Likes

“A key factor of the outlook are the full launch of Conan Exiles on PC, Xbox and PS4
and the launch of the Bearded Dragons partnership game, both have the potential to
generate significant revenues.”

Jeg har trodd at spillet fra BD er et knøttlite prosjekt, noe ala Hide & Shriek, men i følge denne kommentaren så har jeg åpenbart tatt feil… :slight_smile:

14 Likes

Synes det ser brukbart ut ved første skumlesing. Er noen regnskapstekniske ting man lett kan bli fintet ut på her om man kun ser på tallene og ikke har inngående regnskapskompetanse. Regner med vi får svar på mye under selve presentasjonen. Jeg er verken veldig skuffa eller har sprettet sprudlevannet riktig enda.

4 Likes

Det kan se ut som om Xbox-inntektene ikke er ført i resultatregnskapet.

Synes det var uklart, bør presiseres i streamen.

2 Likes

Det stemmer.

The cash flow during 3Q17 was USD 663
thousand positive, even though none of the Xbox revenue was received in the
quarter due to the payment period.

At inntektene ikke er mottatt betyr ikke at de ikke er ført i resultatet. Faktisk så skal man som utgangspunkt resultatføre salg umiddelbart selv om oppgjør ikke er mottatt.

2 Likes

Joda, men da antar du de vet nøyaktig hva og hvor mye som er solgt. Ikke sikkert de gjør det hvis de ikke har fått nyeste data om det?

Trenger ikke så nye data, vel? De vet nok nå hvor mye som var solgt pr. 01 Okt.

1 Like

Da gjenstår det å se om dette påvirker kursen i positiv retning i morgen.

xbox er med i resultatregnskapet

1 Like

OK, Xbox-salg er med i resultatet.

Spent på de forskjellige pakkene spillet kommer i, blir sikkert en del ekstra stasj i dyre pakker som kan selge bra.