Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jeg spiller en del Far cry 3 og 4, der og må man jobbe for å lage klær, oppgradere våpen etc. Noe jeg liker, men å kunne ha muligheten til å kjøpe noen råe våpen etc fra starten hadde selvsagt vært artig! :slight_smile:

(Jeg spiller gjennom spill jeg liker flere ganger. Gleder meg derfor stort til CE kommer på PS4, da det virker som det er/vil være utrolig mange timer med bra underholdning! :slight_smile: )

Det skal jo faktisk sies at det er et godt tiltak med sånne artikler i stedet for den konstante haussingen som blir gjort til vanlig.

Mener at Funcom og Starbreeze er på ca samme nivå nå. Det har vært en skikkelig kursslakt den siste tiden og “alle” spår aksjene videre ned. Samtidig som det kommer flere store nye inntektskilder de neste 9 månedene.

Jeg har kjøpt meg opp i begge. :slight_smile:

2 Likes

Vi får krysse fingra for stor testlive patch ikveld og en real guiding i årsrapporten.

Lagt den i Insider-tråden.

2 Likes

Funcom la om strategien sin på et bra tidspunkt, vil jeg tørre å påstå. Kan bli en god bransje framover dette.

Svarer deg her, så slipper jeg å spore av Nano-tråden! Min utheving

Angående bugs, så er spillet i Early Access. De forventer å ta spillet ut av EA Q1 2018. Folk forventer bugs, og de har stort sett vært på ballen der. De dreit seg ut en gang med en patch som ikke var godt nok testet og gjorde om på prosedyrene sine. Hovedproblemet er vel heller at de brukte såpass lang tid på å identifisere exploits. Nå har de satt fokus på det, men user reviewene har fått svi i mellomtiden.

… Angående streamingen osv, så prøvde de ikke å opptre som proffe utviklere, men som genuint interesserte spillere som de er. Problemet var bare at de faktisk er skikkelig amatører når det kommer til streaming, så helt klart at de burde ha gjort den biten bedre. På den andre siden, Funcom fikk fullklaff med twitch-streamingen fra kjente tryner dagen før launch og det er nok mye av grunnen til at de solgte 500k på såpass kort tid.

1 Like

Problemet mitt nå er at det er så stille ifra CM
https://conandevtracker.com/

Nesten ingenting blir kommunisert…

Hva er snittet ditt (i øre)?

  • 60
  • 80
  • 100
  • 120
  • 140
  • 160
  • 180
  • 200
  • 220
  • 240
  • 260
  • 280
  • 300
  • 320
  • 340
  • 360
  • 380
  • 400
  • 420
  • 440
  • 460
  • 480
  • 500
  • 520
  • 540
  • 560
  • 580
  • 600
  • 620
  • 640

0 stemmegivere

La inn snittet mitt inkludert realisert tap :stuck_out_tongue:

1 Like

du kan kanskje pynte på snittet med å legge til tidligere realisert gevinst? :slight_smile:

Kan du lage en som heter sånn typ: hva står kursen i 16 mai, eller kanskje litt før/etter, etter hva du mener er best?

Husk denne :slight_smile:

“– Noen endringer og presiseringer har funnet sted, spesielt i forhold til håndtering av innsideinformasjon, og rutiner i forhold til å tilgjengeliggjøre lover og regler for ansatte. Rent praktisk medfører disse endringene at vi hyppigere bruker det vi kaller for lukkede perioder. Dette for å unngå at man kommer i en situasjon der det er usikkerhet rundt om det er innsideinformasjon eller sensitiv informasjon, sier han.”

http://www.cw.no/artikkel/spill/funcom-aksepterer-millionbot5

Hva står kursen i 16. mai (øre)

  • 120
  • 140
  • 160
  • 180
  • 200
  • 220
  • 240
  • 260
  • 280
  • 300
  • 320
  • 340
  • 360
  • 380
  • 400
  • 420
  • 440
  • 460
  • 480
  • 500
  • 520
  • 540
  • 560
  • 580
  • 600
  • 620
  • 640
  • 660
  • 680
  • 700

0 stemmegivere

1 Like

Nei :stuck_out_tongue:

Papirgevinst på 400k som aldri ble realisert teller dessverre ikke :frowning:

3 Likes

Drister meg til å spørre om en til: Så skal jeg gi meg. Hvor mange kopier av CE blir solgt under steam summer sale. Tusen takk.

Du kan jo prøve en selv? :slight_smile: Klikk på det tannhjulet og så “lag avstemning” og så velger du nummervurdering.

1 Like

Ja, jeg er klar over det, men mye tyder på at markedet generelt ikke synes det gir fullt fripass for feil. Jeg må jo også si at når jeg leser om bugs som ikke er noe problem fordi de er enkle å fikse så lurer jeg på hvorfor det ikke allerede var gjort før launch? Sånn som det ligger an nå, med lave spillertall og dårlige reviews, så lurer jeg på om dette gjør noe med forespeilet tidsplan og evt legger demper på Xbox-launch.

Det er sikkert riktig, og sånn sett en forklaring, men endrer ikke det negative utfallet etter min mening. I verste fall er det et utslag av at dårlig dømmekraft og manglende struktur i arbeidsprossesser (fremdeles) er et problem i selskapet.

Når dette er sagt så vet jeg jo om argumenter for positiv kursutvikling på sikt. Takk til blant andre deg for gode og innsiktsfulle bidrag. Derfor er jeg fremdeles inne, men poenget mitt nå var å være litt kritisk og balansere litt :slight_smile:

3 Likes

Patchinga til Funcom er kjempebra i forhold til mange av konkurentene. Ark var enda værre i starten. Helt unplayable med rubberbanding. Rust hadde null content og ble etterhvert totalt restartet.

Sammenlignet med industrilederne så var CE i sin EA milevis forran.

Snakker som en gamer her som gleder meg kjempemye til et par patcher med CE. CE til juleferien tror jeg blir kjempestas.

Er vanskelig å forutse noen av de exploits type buggene tror jeg, men de må være på ballen og finne løsninger så fort det går.

Her er et eksempel på at Funcom er på ballen.

Reddit forum der en bruker har en video som viser den “dårlige combaten” i CE.

Fire svar fra Funcom.

5 Likes