Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Ja, men det er jo helt motsatt tankegang av hva man må ha på børsen!

3 Likes

Vektet ned endel på 2,78. Tror (dessverre) det blir mulighet for lavere inngang.

Hvem er det som selger på disse nivåer. Galskap

Rapporterte shortede aksjer: 4 219 118 (1,46% av selskapet)

Rooolig nå gutter… rolig !

Voldsomt til truse skvetting her nå!
Et par større fisker rister litt i treet for å skremme truse skvetterne og Tekinvestorer selger halve possisjonen sin på dette, hva skjer…?

Ta dere en bolle og slapp av litt, dette går så det suser og vi er så vidt kommet i gang.

Topplisting Steam:

Gode reviews på Xbox:

5 Likes

Veldig enig! Solgte 80% rett over kl 9 i dag. Dessverre…

Quote fra teknisk analysetråden

Jeg kjøpte (30%) igår og solgte (de samme 30%) i dag med 10 øre tap, rett og slett fordi jeg forventet et fall ned mot 2,5x. Litt morsomt at du sier det er god støtte på 2,55, jeg tok 2,5x på “feelingen”. Spørsmålet blir da om det er noen som kommer til å ville leke med kursen, sånn som vi hadde det sist, hvor aksjen falt ned mot 2,20.

Det ser dessverre sånn ut ja. Mangen som er nervøse og som selger med tap her nå.
Trist, men sånn er dette gamet :slight_smile:

Viktig å holde nervene under kontroll når panikken rammer :wink:

Trist at Tekinvestor sender kursen ned i dag spør dere meg. Summen av traderpottene her er mer enn nok. Resultatet ser dere på børs.

Ned 8 prosent as we speak.

7 Likes

Går nok opp litt etter hvert. Tipper vi slutter ned 4-5%

Gleder meg til å se markedsverdien til Funcom Q1 2018

2 Likes

Funcom går ned 8 % etter Xbox slipp av CE uten melding om 1 million solgte dagen etter:

2 Likes

Noen andre som har problemer med nordnet?
Får ikke opp kursutviklingen

Ser ut som fleste xbox reviewene går ut på glitch og crash/freeze

Samme her.

1 Like

Her er mine tanker om utviklingen:
Problemer ved slipp på xbox er litt normalt siden det er vanskligere å teste i samme grad som ved pc på forhånd for Funcom (erfaring og kompetanse). Så først når de får fikset de største disconect problemer med annet så er det lurt å komme med mer profesjonell markedsføring enn de har vist så langt. Når jeg snakker med mine gaming bekjente rundt omkring i verden er det fortsatt noen som ikke har hørt om Conan Exiles så her er det potensiale.
Når det gjelder salg på xbox har jeg selv som mål mellom 150 000 og 220 000 solgte første måned +/- og klarer de 1 mill solgte totalt over hele året (pc/xbox) er dette stor fremgang og til å leve med.
Uansett ser jeg på dette året som et grunnlag for Funcom til å bygge seg opp igjen fra avgrunnen av tidligere tap, en levedyktig økonomi og så kommer de store fremgangene først ved ps4 og full launch 2018 og iikke minst nformasjon om nytt spill.
Så konklusjonen folkens er: Vær tålmodig som man må være i aksjemarkedet for å få de store gevinstene. Ikke vent på lavere inngang hele tiden men tenk på om denne inngangs prisen er billig med tanke på hva kursen står i ved neste korsvei.

4 Likes

nja, xbox hardware er lik så færre variabler, det BURDE vært mye lettere å teste. Det er i tilegg problemer med pc(ikke så store som på xbox ser det ut som men…)

NB! Er “ei kjerring” ref : annen funcom tråd og solgte ut aksjene mine tidligere i dag.

4 Likes

se presisering over :slight_smile:

1 Like

Er ikke noe stress da, kursen går opp igjen etter hvert :slight_smile:

Da er vi enige :slight_smile:

Jeg synes det er så latterlig når folk begynner å kalle folk navn fordi de har solgt eller kjøpt en aksje. Da har du ikke mye å argumentere med. :smiley:

3 Likes