Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Usj, ikke bra. Håper du fikk ok pris for aksjene i det minste.

Hadde gevinst, men da jeg ikke har anledning til å vente måtte jeg bare selge på best. Kom vel ok ut i Funcom. Men akkurat disse handlene så handler det ikke om et par tusenlapper. Kjøper meg trolig nytt hus i morgen.

3 Likes

Kom du ut u pluss?

Hva skal en si?
Beste ønsker og lykke til…

1 Like

Er nok ment på det jeg sa tidligere idag. Det var ment at det var mye gnål om at kursen gikk ned = ala kjerringer. Ingenting om at folk har solgt.
Hehe her er det mye sensitivitet.

Jeg for min del har hverken kjøpt eller solgt en skjit

1 Like

Svar på innlegg fra teknisk analyse tråden (svarer her siden dette innlegget ikke egentlig har så mye med de tekniske analysene å gjøre, men mer om det er et poeng med TA)

Teknisk analyse var ubrukelig til å spå om vi skulle opp eller ned i dag, men ikke ubrukelig til å identifisere evt motstandsnivåer og utvikling de neste dagene når det fundamentale er nogenlunde kjent. Som er det analysene fra i dag tar for seg. Jeg brukte ihvertfall det at det var antatt støtte rundt 2,55 til å kjøpe litt i dag på 2,59. Hadde nok ikke fått til det uten litt TA.

3 Likes

Det var egentlig ikke kritisk ment mot teknisk analyse generelt.
Men å vase med støtte på 2,70, 2,60 og 2,50 blir feil idag.
Det er størrelsen på fuckup’en til Funcom som bestemmer hvor støtten er nå.
Blir fuckup’en stor nok, kan man si at xbox-løpet er kjørt, hvor er støtten da?

1 Like

Er det krasj problemene eller manglende markedsføring som du ser som fuckup?

Jada er ikke synd på meg :blush:
Men mye vil ha mer…

Sikkert gammel nytt - xbox - noen av issuene med bla at det er partialnudity på alle territorier og tid før patch skyldes microsoft tydeligvis

Får håpe de får på plass en løsning før helgen :slight_smile:

Kursen gikk mye ned i dag, og om den faller 20-30øre til så ser jo alt helt annerledes ut, da er det iallefall mye billigere og kursen forsvarer en mer langsiktig utvikling. Jeg tror flere inkludert meg selv kjøper seg inn med mer aksjer igjen om den faller til ett punkt. Har fremdeles 40k aksjer, det er ikke rævva det som skjer nå, men ikke bra nok til å få kursgang enda. Folk forventer mer, inkludert meg selv, og uten fundamentale analyser som kan anslå verdi er dette vanskelig.

Synes det hele vitner også mye om helt urealistiske forventninger. Å forvente at alt skal gå helt knirkefritt er ikke etter min mening særlig realistisk. Hvis du ser Blizzard når de har lansert patcher, expansions osv, så ser du også gang på gang på gang at det er server problemer og lignende. Faktum er at med online spill med store brukermasser så må en bare innså at sjansen for at noe problemer oppstår er tilstedet og ikke så alt for usannsynlig. Det skjer selv de beste selskapene i verden.

Det som blir utslagsgivende fremover nå er når vi får tallene etterhvert på bordet. Dersom kursen faller ytterligere en del så er det mange heldige sjeler som for kjøpt til billig kurs. Jeg tror derimot denne gangen nedgangen blir noe begrenset med annet vi får veldig dårlige tall ved neste kvartalsrapport i slutten av August.

6 Likes

At markedsføringen har vært som den har vært er jo forståelig nå i ettertid.
Fuckup’en består av kunder som ikke får det de har betalt for.
Tror du microsoft tar lett på dette?
Konsekvensen kan bli stor.

…Early Access…Beta… Jeg kan aldri få sagt det nok!

5 Likes

Jeg tror ikke Microsoft brenner mye kalorier på dette. Dette er et spill lansert i Early Access og Funcom er på ballen med en gang med fixes. De har mer enn nok med andre ting å jobbe med. Ikke så veldig lenge siden bedriften jeg jobber med fikk et hav av duplikate mailer inn via POP3 pga en bug fra microsoft sin Office 365 versjon. Jeg tror de har mer enn nok å fikse opp i problemene med det de lanserer selv.

1 Like

Skulle tro det: https://twitter.com/conanexiles/status/898117087230668800

Takk for link xfrox

Kam Stephens @kam_stephens
·
5t
It’s great on pc. It’s literally the first day on Xbox. They are different formats, and you encounter different problems.

2 Likes

Da jeg spilte wow wod i releasehelga så ble charen min bugga fast, stillestående, halvflygende i basen min… hele helga.

Når smågutter som Blizzard klarer å release sin 500ende ekspansjon i wow, og samtidig føkke opp så en hævv av spillere ikke fikk spilt de 2-3 første dagene, så kan jeg ikke si jeg blir veldig overasket, eller skuffet over at f. Eks Funcom også kan ha noen hickupps i starten.

14 Likes