Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Her snakkes det om stopp loss allerede :smiley: :smiley: :smiley: Har dere ikke større forventninger enn dette?

17% opp og alle skal selge traden sin :wink: hihi :smiley: :smiley:

2 Likes

Stop loss i aksjer med høy volatilitet er ganske vanskelig. Prøvde meg i PCIB med en stop loss på 35 (satt intradag mens aksjen var på rundt 43). Logikken min var at hvis den falt lengre ned enn det, så hadde den brutt ut av trading rangen.

Spørsmålet er jo hvorfor jeg satte det nettopp den dagen? Når jeg tenker meg tilbake, så var det rett og slett fordi 45kr var langt forbi der jeg mente aksjen burde være kortsiktig. Det smarte hadde mao vært å selge noe på 43. Stop lossen ble forresten gjennomført på 33,50 eller deromkring. Desverre bare rundt 25% av aksjene. :wink:

Det samme skjedde i Starbreeze. Når aksjen kom opp i 26kr, så satte jeg en stop loss på 25kr. Egentlig litt for “tight”, så sannsynligheten for at den ble utløst, selv ved en fortsettelse i oppadgående trend.

Kort sagt, å sette stop loss til noe fornuftig i en volatil aksje tror jeg er veldig vanskelig. Da liker jeg @Morti si strategi bedre. Finn deg et kortsiktig mål og selg der. Det er lov å ombestemme seg underveis og man kan gjerne kjøpe tilbake etterpå. Da må man ihvertfall se på kjøpet med nye øyne, noe som ofte er smart. (Så man ikke blir ensporet opptatt av oppsiden).

Anyway, gratulerer til dere som har gjort en kule i Funcom og håper dere kommer dere ut med gevinsten i behold - når enn det blir. :slight_smile:

5 Likes

i det store bildet har funcomaksjen vært skuffende siden min inngang på 1.x kr. med så stor risiko hadde jeg forventet mer.kanskje kommer det nå?
men å selge seg ned i star for å kjøpe funcom har så langt vært en lur avgjørelse.

2 Likes

Mine aksjer er opp 75% da. Totalt siden jeg kjøpte dem.

2 Likes

Det trades ikke en eneste aksje ! Selger de på 7kr :sweat_smile:

3 Likes

Jeg har hele tiden vært veldig defensiv når det kom til investeringer i Funcom, men hvis jeg tar på meg 20-20 hindsight-brillene, så hadde jeg fint tålt risikoen ved å ta pengene fra den siste lille Starbreeze-posten min og flyttet dem til Funcom i juni. Det er ikke som om jeg har puttet pengene i trygge havner i stedet. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tenkte å ikke si det, men mens star er litt minus siden jeg og @onns startet diskusjonen er funcom aksjene mine opp 75%.

6 Likes

Kanskje 10% av verdien i tilfelle fall

Jeg vil slutte å kommentere og bare sitte tilbake å se på fra nå av. Takk for underholdningen (på forskudd).!

Jeg kommer tilbake når jeg er ute :wink: etterhvert…gjelder dog bare Funcom prat :wink:

1 Like

Nå nærmer vi oss relase dato og det viste seg i dag, jeg skrev i romjulen att det er jo så “lenge” til CE kommer, den kommer jo ikke før til neste år.
Jeg har ikke rørt noe i dag heller og kommer ikke til å gjøre det heller før eventuelt att salgstallene til CE flopper. Vi har ikke fått noen kursdrivende informasjon fra Funcom etter jul å snakke om, allikevel går kursen kraftig. Tror mange er lettet over att det tilsynelatende “bare” er lånet som blir konvertert til aksjer i allefall ennå. I dag fikk vi en forsmak på hvor mye krefter det er i Funcomaksjen. Folk klarte ikke å holde fingrene unna kjøpsknappen. Hva skjer med kjøpsiveren når den ene etter den andre saftige nyheten fra Funcom treffer markedet i de neste tre ukene? Vi kommer til å bombarderes med info fra div streamere, spillannmeldere osv.osv. Jeg tror med ganske stor sikkerhet att Funcom har en skikkelig godbit oppe i ermet til oss, noe som får gamere til å si WOW og får oss investorer til å få våte drømmer angående kursen.
Synes att det var ett godt råd lenger opp her, flytt etter en stopploss da vel men sett den ikke for stramt. Synd å smelle ut bare fordi den er satt for tett på dagskursen.
Denne er ment for dere som bare MÅ selle før releas.
Vis info anngående CE ser så bra ut som jeg håper på og gamere fremdeles trykker CE til sitt bryst utover i januar. Ja hvorfor ikke ta en sjangs på att det nettopp er CE som skal bringe Funcom for alvor ut av hengemyra.
Jeg er ivertfall villig til å gi det ett forsøk.

4 Likes

Joda men nå snakker vi siden vi diskuterte heftig og du argumenterte for at SB var MYE bedre… :smiley:

1 Like

Sitter med alt i Funcom og kommer ikke til og selge noe før 4-5 kr da selge jeg ca 30%

Resten sitter jeg med til etter 31.01.17 da jeg trur Funcom klarer det denne gangen
Trur Funcom selger mellom 300.000- 500.000 tusen Conan x første halv år.
Liker nye Funcom og hva dem har fått til siste året
Håper planen min fungerer og at jeg selger resten over 10 kr :grinning:

1 Like

rundt 1,1

Den dagen var Funcom nede på 1.16 og starbreeze var på 19.4

1 Like

Omsetningen i dag var helt vill… 41 mill. Når så du slik omsetning i Funcom?

Om noen får høydeskrekk i morgen kan jeg ikke forstå dem for da har de ikke innsett potensialet i oppgangen. Skal man liksom vente i 1 år på denne oppgangen og så selge pga. 17% opp en dag? Jaja… 3-dagers regelen gjelder folkens… er streamen bra så vil vi se den enda mer opp. :wink:

Jeg kommer personlig til å følge med på tekniske indikatorerer for å muligens trade deler av potten.

3 Likes

Tipper vi skal opp 0-20 øre til før den faller litt tilbake. Hva som skjer de siste to ukene før lanseringer er ikke godt å si. Da burde google trenden ha begynt å gi en indikasjon på hvordan salget kommer til å være i starten.

Tror faktisk du er litt passiv, den kan gå til 3kr. innen mandag… før den skal falle tilbake.

3 Likes

Måtte bare inn i stemme. Ser ut som CE lurer på 4 plass… Ikkje dårlig :3

2 Likes