Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Var vel like mye flaks som beregning som gjorde at jeg kom meg inn lavt nå sist. Lå med kjøpsordre på 3,80 og intet skjedde, flyttet denne opp til 3,83 og vips kort tid etter var jeg inne til laveste kurs akkurat den dagen.

Har tidligere aldri greid å time laveste kjøpskurs og høyeste salgskurs ved mine kjøp og salg.

Kan ikke forstå annet enn at aksjekursen nå i liten grad hensyntar forventningene til fremtidig salg av Conan Exiles men mer har holdningen “til det motsatte er bevist”. Selv dagens analyse virker som de primært ser bakover og ikke fremover i sine inntektsbetraktninger.

Blir for en gangs skyld hyggelig at Funcom kan komme til en presentasjon og kunne vise til stor suksess og forhåpentligvis guide markedet mer…

1 Like

Rart den ikke går høyere på den analysen på Hegnar?

Fordi momentet er tatt ut for lenge siden

3 Likes

Tror du virkelig at momentet er tatt ut for lenge siden ?

Markedet indiskonterer normalt forventet fremtidig inntjening i en aksje, men i Funcom p.t. så er holdningen “til det motsatte er bevist”.

Regner en med at spillet også vil kunne selge minst 500.000 ved endelig lansering innen samme periode, regner en med at spillet vil selge ytterligere en del hundre tusen eksemplarer ut året, regner en med et stort salg på konsoll i tillegg og ser en enda lengre frem enn innen året og regner med Conan Exiles salg de neste årene, ja da er definitivt ikke momentet tatt ut.

Så kommer nye spill etc. hvor også forventning vil bakes inn i kursen og salgene fra øvrige spill i tillegg.

Tror ikke momentet er tatt ut, men at vi har ett attraktivt kursnivå nå, både i det korte og lange bildet.

2 Likes

Momentet er tatt ut på de siste meldingene. Vi har jo kun gått nedover siden. For at kursen skal gå videre nå så trengs det mye større nyheter. Derav momentet er tatt ut. Og ja jeg sitter inne.

5 Likes

Som XBox lanseringsdato?

1 Like

Ja for eksempel.

Når 320k solgte = gjesp.
AO på steam = gjesp
GDC = gjesp

Så betyr det at action trengs.

Vi får vel snart flere flaggemeldinger nedover også?

Damn… Waste no time in advertising at BCEC! PAX is two weeks away! #ConanExiles #paxeast https://t.co/s6zG4U8gTs

15 Likes
6 Likes

18 Likes

ESO netto negativ ~500.000
PAS netto negativ ~1.000.000

DNM og SKBN som kjøpte idag. Stort sett liker jeg å selge når DNM kjøper og kjøpe når de selger. Syntes DNM bommer mye med tradingen.

2 Likes

Trodde du brukte DNM :slight_smile:

Det stemmer :wink: jeg er ofte uenig med de andre dnm newbsene

4 Likes

Man skal ikke kjimse av kålhuer, hadde aldri kunnet så mye om Funcom om det ikke var for alle kålhuene her inne ;D Mellom 7 og 10kr om 3 uker er mitt estimat, men jeg er også et kålhue da :)! Forutsatt over 500k solgte ved Q4 og Xbox launch dato revealed til en gang i mars.

2 Likes

Noen som her kjenner til den ekstraordinære generalforsamling som skal avholdes i slutten av mars? F.eks. hva tema er.

Er bare utvidelse av styret.

“The highlight of the matters to be discussed in the
meeting is: the proposal to appoint Mr. Christian
Olsthoorn as new member of the Board of Managing
Directors, pursuant to a proposal from the Board of
Supervisory Directors to that end, improve the overall
level of experience of the Board of Managing Directors.”

1 Like

De søker både etter programmere til CE og masse stillinger til flere ulike prosjekter. Spennende.

Funcom satser.

15 Likes

Community Manager durnham, til det nye spillet? Kanskje?

6 Likes

Håhåhå det får vi vite på mandag!

2 Likes

Fint om noen her kan skaffe seg jobb i Funcom :slight_smile:

2 Likes