Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

De skal lansere på 3, men om spillet selger dårlig på pc og xbox kuttes ps4.

1 Like

Hvis det du sier stemmer, så begynner å se mer og mer likt ut tidligere lanseringer, hvor endel som har sittet en god stund letter seg før lansering, mens nye aksjonærer får ta stafettpinnen videre. Veeeldig mange som ble sittende med skjegget i postkassen de tre forrige lanseringene etter å ha kjøpt på altfor høye kurser.

Funcom burde ha kjørt en emisjon nå, med de kursene de ser nå, så hadde de klart seg videre samme hvor bra CE går. :slight_smile:

Sjekk på sharewille der ser du jo hva folk kjøper på. Samme om du drar innom ulike aksjefora og facebook så er det tydelig at folk nylig har kjøpt og samtidig vet vi at top20 sitter stille.

1 Like

At de har en målsetting om 500k solgte er vel ikke det samme som å forvente det?

1 Like

Man kan sammenligne litt med spillene på den lista som funcom bruker i presentajsonene sine. Kjøp de 3 dårligste på steam og prøv dem. Så skjønner du at 500k solgte ikke er umulig.

Jeg satt over The secret world fra 3.5 kr og solgte meg ut på 19 før lansering grunnet jeg ikke så marked for den og stopp lossen min brøt.

Lego spillet sto jeg over ettersom mmo markedet var svært nede pluss kundegruppen var barn noe jeg ikke på noen måte kunne se for meg ville selge særlig.

Når det gjelder Conan Exiles så ringer det ingen form for fare signaler, selvfølgelig kan spillet selge dårlig med elendige omtaler, men syntes alle spillene Funcom har levert ikke er skamlige leveringer, at de virkelig prøvde men kom etter. Føler markedet er stort og hypet nå, Kansje lei av Ark, men kansje ikke selve sjangeren.

Nå må man bare vente å se etter par mnd om salgstallet er bra.

Ønsker å se over 100 000 eksemplarer ut februar.

5 Likes

Jeg tror vi er ganske så enige her. At topp20 ikke kjøper noe mens de under kjøper og selger til hverandre tyder ihvertfall for meg for en volatil periode fram mot lansering. Som i f.eks PCIB/NANO så kan det nok relativt lett utløses stop-loss kaskader.

Såvidt jeg har fått med meg så er det få av de faste traverene som har kjøpt nå over 2kr. Vanligvis ser vi jo fornøyde innlegg her hvor folk har kjøpt seg opp. Nå ser jeg fornøyde innlegg hvor folk har solgt seg ut/ned. Ikke noen god “indikator” det heller.

Avgjørende blir selvsagt hvor bra CE selger. :wink:

1 Like

Der er det rullet 15mill aksjer, igrunn ganske inponerende

3 Likes

absolutt imponerende ! :slight_smile: det kommer til og bli humpete frem mot release, men det avgjørende for funcom denne gangen er og få ut nok marketing til de som faktsik skal kjøpe dette ute i verden. jeg forventer meg at siste to ukene og spes siste uken blir travelt med vidoer, streams , anbefalinger fra magasiner og andre spill nettsider! de kjører markedsføring på low cost så jeg håper bare de klarer og nå ut til nok ! og at spillet leverer , de 50 k første som kjøper det blir avgjørende om de liker det de spiller. 50 k personer har minst 3-5 venner hver :wink: da kommer effekten av stor salg viss word of mouth blir stort!

Samme hvem som kjøper eller selger når det ender negativt som spådd? Kaffegruten har noe for seg likevel ser det ut til…

Det har litt å si for troen på caset :=)

Jeg berømmer deg for å ha tro på caset og håper de lykkes denne gang. Jeg er ydmyk nok til å innrømme jeg kan for lite om denne sjangeren i gaming til å anslå hvor bra dette spillet vil selge…

1 Like

Kjøpte 50k igjen for 2.23. La ut ordren 20 sekunder før jeg fikk kjøpe de :slight_smile:

7 Likes

Ser den var nede i 2.19, skjedde det nå? Tror jeg burde få meg sanntidskurser… :stuck_out_tongue:

Du traff veldig bra da @Morti

3 Likes

Sanntid hadde ikke hjulpet! Det skjedde så sinsykt fort. PAS tok SINSYKT med aksjer, som de selger nå på 2.3

Rulla 5mill aksjer på et par minutter.

1 Like

Ja, det er en blipp i grafen! :smiley:

1 Like

Tror trikset er å ha den PAS webtraderen, koster ikke allverdens og refresher fort nok til at du rekker å gjøre noe.

Jævla kødd :wink: Grattis,kjøpte selg på 2.43, de jeg solgte på 2.60, så harry ut en stund

1 Like

beklager at jeg driver med løgn og fanteri…

Jeg skal være mindre skeptisk og ikke fullt så redd i fremtiden.

@Evilfreud

4 Likes

Da var vi tilbake i pluss. Jeg må si jeg er dypt imponert over dagens volum og utvikling