Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Så bra! Lol.
Du fortjene ei stjerne @lassar

Ikke noe nytt content i nyeste patchen, men de har lagt til decay system igjen.
Patchen er lagt til på testlive, så den er ikke offisielt ute enda.

General Bug Fixes and Improvements
EXPLOIT FIX: Removed collision from Thrall placement preview
Weapons now display armor penetration values
Armor pieces now show armor value and knockback defense in their tooltips
Fixed a bug causing the gamepad GUI navigation indicator in the inventory GUI to sometimes be stuck.
Chat window should now be scrollable with pressing up and down
Certain female characters should no longer have male voices
It is no longer possible to walk on the water in the northern rivers
Fixed visual issues with two female hairstyles
Sloped roofs now allow other pieces to be attached on top of them
Fixed potential crash when Summoning avatars

Server Settings
Added “decay” system for abandoned buildings on a server. *Please read above for details.
Added ability for server admins to broadcast a message to players via the console
USAGE:
BroadcastMessage message : will send a message to all players
PlayerMessage “playername” message : will send a message to a specific player.
“playername” parameter should be surrounded by quotation marks, and should either match character name or Steam ID.
examples:
BroadcastMessage Hello everyone
PlayerMessage “eternalrefrigerator2” Hi nice username
Server admins are now able to teleport to a specific player on a server with the “TeleportToPlayer” console command
Added server Message of the Day system
Added Server Setting “FriendlyFireDamageMultiplier”. If set to 0, players in the same clan cannot deal damage to one other.
Fixed updating of server settings so that the right values are set on server and read on the client. This should fix the server settings showing wrong on server list.
Added Server setting with start time and an end time in which it will be possible for players to summon Avatars

10 Likes

Jeg ønsker å sikre litt fortjeneste så risiko for tap reduseres ved at jeg har en fortjeneste “buffer”. Men er usikker om jeg vil selge på ca 3,7 og handle når den synker eller nær 4,4 med samme plan. Noen som har innspill?

Hvorfor ikke legge inn stoploss?

Stop loss er ikke aktuelt på denne aksjen så mye som den svinger hehe

Edit: har snitt på 3,56 så kan forsåvidt gå i null neste uke om jeg vil kutte ut aksje igjen. Har bare investering på 10 000 så er vel mer hobby. Hadde jeg ikke vært gift med to små og huslån opp til (men ikke over :stuck_out_tongue:) pipa hadde jeg gått mye tyngre inn! Det er mest for å berolige min kone, og alltid morro å øke fortjeneste selvsagt. Har heldigvis hatt to gode trades som fikk snitt ned fra 4,95 da

4 Likes

Tror 3,98 kan være en fin plass å sikre litt gevinst, vil nok få inngang igjen på 3,5-3,6

5 Likes

!0.000 er mye penger når man trenger det, ikke så dumt å sikre litt gevinst nei. På sikt kan de 10K bygge seg opp for deg,så du har en god buffer etter hvert :slight_smile:

3 Likes

Helt enig! Samtidig er det en begynnelse. Hvis en feks klarer 50-100% på et år (kan fort bli på 3-6 måneder) så er en i gang med å øke kapitalen.

Lykke til @Ginzink :slight_smile:

2 Likes

Det er greit om man ikke får fulgt med 100% en dag. Greit å safe ut gevinst da og kunne kjøpe seg inn igjen senere.

Takk for gode svar uten vinkling for egen gevinst som på ho :blush: må si igjen at det er fantastisk å ha funnet dette forumet og slippe alt støyen! Om jeg med tiden får mulighet til å gå tyngre inn i aksjer blir det definitivt insider om så bare for å støtte utvikling av forumet :smile:

4 Likes

Er såpass mye som foregår på chatten og at jeg vil anbefale og ta deg råd til Insider :+1::muscle:t2: I tillegg får en tips om brøst , og småbarns problematikk :+1::joy:

5 Likes

Happy calendar:
http://imgur.com/Vf74ODs

(Ufullstendig)

8 Likes

Du mangler Q videoer av @lassar inni der :slight_smile:

2 Likes

HAHA :slight_smile:
Ja god ide!
Ser det ligger eit par klipp av Hegnar på nett…

1 Like

Litt diskusjon kring eigarskap/TRS/Short frå HO: http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2372712
Innspel?

Det er mulig, i følge aksjonærliste-spreadlisten at dei har hatt 12 mill aksjer disponibelt på:

MSIP
JPM
Bank of new york
UBS
SIX SIS
Morgan stanley.
Deutche bank

lol, tilfeldigvis utgjorde deira samla aksjer: 12 mill (ish, 27.01) skal finrekne. at eg ikkje såg det før…

12,157,887 . skal vi sjekke AMF?
= 12,740,335

For nærme til å være tilfeldig? er så og sei alle kjøp fra utlandet via Ren.?

500k på ein anna konto?

Dette er då nesten nærme nok til å kalles “bevis” for 1trader/6+ konto teorien. ?

Bagger: Men 2 ting da…

  1. Dette consortiet med 6 TRS utlånere… DE HAR JO INGEN SIKRINGSAKSJER… Ved start av en evt, oppgang så vil jo de sitte med en fullstendig fucka mengde risiko !!! De MÅ kjøpe sikringsaksjer om Funcom går opp over 4.22…
  1. Fortsatt har vi ikke regnskap for hvor Oxford sine aksjer kommer fra (om vi antar at det ikke følger med noen kjøps oppsjon på det renessaince foretar seg)

Kan det være shorta av Ren. Sine TRS aksjer? Ulike konto?

Bagger: Da virker det hvertfall som du har en mulig forklaring for Renessance sine TRS. Jeg ser at de har 2 TRS avtaler satt opp gjennom 2 Trading selskap som tilsammen gir dem 12.7 mill aksjer. Jeg tror ikke det er tilfeldig at de rundet 5% av selskapets aksjer, fordi de ønsker nok å flagge ordentlig (også OSE) at de har troen på oppgang. Det i seg selv vil være bull for mange (nok et eksempel på at media forsømmer å melde gode nyheter)

Det virker da også som 1 trader (med flere konti) kan ære den som låner ut. Den andre TRS avtalen på 2.6 mill aksjer kan jo komme fra noen andre.

Shorten til Oxford har nok mest sannsynlig blitt satt med andre lånte aksjer. Det er ikke slik ennå tror jeg at utlåner må flagge sitt utlån…

https://www.steenstrup.no/nb-NO/nyhetsbrev/viktige-endringer-i-reglene-om-flagging-og-kvartalsrapportering

Men det kan være at det ikke har blitt gjort. En annen mulighet er imidlertid at vanlige kunder i NON og SKBN rett og slett har trykket på lån ut av aksjene sine i så stor grad at det faktisk gir Oxford mulighet til å låne så mange aksjer. Men rart er det… over 17,7 mill aksjer lånt ut til Rennessaince og Oxford på 2 forskjellige måter… den førstnevnte vedder på opp, den siste på ned nå kortsiktig. Det som kan bli veldg farlig for Oxford og evt andre som sitter short er at vedkommende som står bak TRS utlånet ikke ser ut til å ha sikkerhets aksjer… DET vil nok vedkommende ønske seg rimelig fort dersom kursen begynner å runde 4 NOK pr aksje. Flere ting her som potensielt kan gi voldsomt kjøpspress i det korte bildet.

“Bakgrunnen er blant annet at slike instrumenter kan benyttes for å gjøre aksjer utilgjengelig for øvrige aktører uten at dette blir kjent for markedet, siden motparten ofte vil erverve de underliggende aksjene. Dette kan igjen føre til et misvisende bilde av økonomisk interesse og eierskap i børsnoterte selskaper.”

Uten sikringsaksjer er de avhengige av et godt forhold til E24 i det videre vil jeg anta ? :thinking:

Det meste teknisk nå peker mot en periode med høyere topper og lavere bunner en periode slik jeg leser bildet nå…

4 Likes

#Når slippes Funcom sitt første VR-spill?

  • 2018
  • 2019
  • 2020
  • 2021 -->

0 stemmegivere

Var og shoppet litt spill og kom over denne:

https://www.platekompaniet.no/spill/playstation-4/dreamfall-chapters/

Er det ikke Funcom som sitter på rettighetene til dette spillet? Får de noe Royalties fra dette?

Går ut fra det, dei eiger hvertfall rettighetene til dreamfall.
Det blei vel crowdfunda på eit tidspunkt?

4 Likes