Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

De sa på streamen i dag at my biome kommer etter sommerferien

5 Likes

@christian, si de utnytter de mest interessante/mystiske områdene, storyene fra TSW, gir en del svar /spinner videre /bygger videre gjennom en single/coop player ala The Park kostnadsmessig. Vil det ikke da i forkant være lurt å bygge en størst mulig base spillere de nå har mulighet til for nettopp å fange disse i TSW universet og skape interesse og nysgjerrighet til å få svar og utforske i mindre spill senere?

2 Likes

Funcom nevnes flere ganger i denne episoden av Pengerådet som en typisk aksje n00bs tiltrekkes av, og brenner seg på… (been there :slight_smile: )

3 Likes

CE snart over forrige lørdag, er bunnen nådd som aksjekursen? Nå vil mer content komme fremover i tillegg

1 Like

Mange noobs som har tjent på den også

4 Likes

Meg inkludert. Mesteparten av min profitt kommer fra Funcom. Akkurat med denne traden er jeg i tap dog med snitt 2.83

2 Likes

Absolutt. Min første 6-sifrede gevinst ble innkassert i Funcom :slight_smile:

2 Likes

Når kursen er oppe i 12, da kan jeg ta ut en 6-sifret gevinst også. Jeg gleder meg allerede :grin:

7 Likes

Jeg håper du drar ut 6 sifret gevinst :money_mouth:

Et formidabelt xbox salg og ny storspill hype så er vi der…

Når det er sagt, hva er reelt salgs potensialet på xbox fra slipp til januar 2018?
Er det noen som har gjort en analyse av dette ?

Som referanse solgte Ark 1 million på Xbox første uken.

1 Like

Hvis man ser på hvordan lanseringen av CE gikk, så er det klart at vellykket markedsføring rett før lansering har sinnsykt mye å si. På PC så er det en god del konkurrenter i overlevelsessjangeren. På konsoll så er det ARK?

Et konservativt estimat vil jeg si er rundt 50% av PC-salget, så rundt 300k-400k. Jeg tror det kommer mye an på hvordan CE blir sett på av spillsamfunnet ved lansering.

Hvis Funcom har klart å få litt positiv hype rundt f.eks. “The Purge”-featuren de har planlagt, generelt sett har fikset opp i exploits og kommer med den planlagte nye biomen og ellers har levert en god del av tingene de har snakket om tidligere, så tror jeg potensialet er vesentlig høyere. Jeg tror også det vil slå ut på salgstakten av PC-versjonen, så de kan ha solgt opp mot 1,5m totalt av CE på PC og xbox i løpet av 2017.

På den andre siden, hvis Funcom ikke har lykkes spesielt godt med leveransene på PC fram mot xbox-lanseringen, så tror jeg salget kan bli dårligere enn estimatet over.

Jeg synes Funcom har gjort en god jobb etter launch. De skal ha pluss for å ha patchet i høy fart etter launch, men det trekker ned at det har vært mye to skritt fram, ett tilbake. Det mest negative har nok vært den trege håndteringen av exploits. På den positive siden, så synes jeg det virker som de har tatt det 110% seriøst nå og faktisk har begynt å fikse på ting som det virker som ARK f.eks. ikke har løst (de bruker samme motor).

Jeg så på en stream med noen som spilte på en privat PvP-server med noen regler for hvordan man kunne bygge osv, og hvor de var i gang med et skikkelig raid på en forsvart base. Det så ganske morsomt ut, men det er et godt stykke igjen til det fungerer bra å angripe/forsvare baser. Jeg tror egentlig ikke de kommer helt i land her før full launch, eller muligens etter det også. Mye er planlagt, men de må nok gjøre mange justeringer underveis.

2 Likes

Hehe ja, funcom er smertefull men effektiv læring

Han sa noe om gamere som vet hvor bra et spill kan selge eller noe sånt

Hadde jeg vært kunnskapsløs om spill hadde jeg ikke brent meg på funcom

Da tar jeg ut en svært flott 7 sifret gevinst :innocent:

2 Likes

Slenger meg på denn @h3nk1

1000 fleire spillere enn sist lørdag kl 23,30 :relieved:

11 Likes

kommer de med content nå så snur hele dritten

Snur? Du vet at dette er innenfor det som er planlagt hele tiden?

Innafor eller ikke. På ett eller annet tidspunkt må tendensen snu for at flere folk spiller og flere folk kjøper, jeg tror Funcom har løst det meste nå slik at det skjer nå fremover.

Hadde exploits og bugs fortsatt som etter release ville de ikke kunnet bli så store som jeg håper, det er viktig at markedet ser dette fremover spesielt når det kommer større oppdateringer fremover.

Snur trenden gir det insentiv til flere å kjøpe, som den gir folk insentiv til å selge når trend er motsatt.

Selv om bergensere vet det kommer til å regne i store perioder så blir de trolig lettere til sinns når sola skinner igjen

3 Likes

Blir spillet bug fritt å det kommer litt mere innhold sprer ryktet seg fort å mange kommer tilbake.

Gledere meg til tallene på Tirsdag. Det eneste tallet Fun har kommet med ang salg er at de solgte for 1 mill Dollar den første TIMEN det var på steam…