Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Helt i ro, tenkte det kunne nok vært lurt å solg 50-100k, men tror jeg sitter, blir aldri noe greit med trading for min del.
Men alltid lett å være etterpåklok.

Første gangen jeg har lest en seriøs tråd om FUN på HO :clap:. Funcom

Tok ut litt på 2,60 i går da jeg antok den skulle falle. Kikket innom og da var den på 2,70. Vurderer å kjøpe tilbake det jeg solgte.
Har nok å gjøre på jobb så får ikke fulgt med.

1 Like

Såg att Larry Hryb har lagt ut en tweet om Conan Exiles. Han är ju “Mr Xbox” så det får ganska stor spridning :slight_smile: :video_game:

1 Like

Ikke direkte negativt ;D

11 Likes

jeg fant. Confirmed

Fra Placera

[quote]Funcom N.V / Vad tror ni om OBX / Värderingen
I dag 15:43 IP: uXujs+moQ
Problemet med värderingen är att det är helt omöjligt att bedöma hur väl spelet kommer sälja. Men säg att de gör en vinst i 2017 någonstans i intervallet 50-200 M.

50M skulle innebära ett PE på ca 12.
200M skulle innebära ett PE på ca 3.

Alltså även ett worst case scenario för 2017 ger ju ett fruktansvärt lågt PE. Enda motiveringen till ett så lågt PE är att man tror att framtidsutsikterna ser mycket dystra ut. Och här tror jag precis som du är inne på att det beror på att så många “bränt” sig innan. “Varumärket” FUNCOM är i botten vad gäller norska aktiesparare.

Tänk Apple innan iPod…[/quote]

12 Likes

Den likte jeg. Tx dawg

1 Like

Noe grunn til økningen siste time før stenging eller bare enda en typisk funcom-rollercoaster-day?

2 Likes

Var vel noen som ville lage litt action på slutten :upside_down_face:

På tide å tiltrekke seg litt merksemd, snart sell-on-news time!

1 Like

Etter en trade ut på 2.69 og inn med enda mer på 2.44 og 2.34 i går så er jeg nå mer lastet enn på lenge med 177k aksjer. Jeg tror timingen er god og føler toget rør på seg. Det er trolig nokså safe å kjøpe på 2.50 om en ser litt frem.

Jeg husker hvordan kursen gikk på hypen før Conan Exiles. Lurer på hvordan hypen blir før neste spill, med en suksess (eller 2 med TSW) i baggasjen. Da tror jeg hypen for neste spill kan bli enda større. Hvis man tror markedet vil like neste idè. Forskjellen blir jo også at sannsynligvis vil alle kvartalene i produksjonsperioden gå med overskudd. DET blir jo en ny situasjon. Da vil jo fundamentalistene, teknisk analyse brukerne og hyperne alle se det samme. Aksjen MÅ opp. Da vil den gå masse. Bare se på Starbreeze.

9 Likes

Jepp. Selv med mitt blodrøde 4-snitt (302k aksjer) er jeg roligere enn på lenge etter å ha sett konturene av det som vil bli braksalg på Xbox. SWL og sommersalg blir bare bonus i mellomtiden. Hvis når resultatet for 2017 blir godt over 100 MNOK vil tradermakten synke drastisk.

3 Likes

Imponert over hvordan noen klarer å holde snittet sitt alltid litt under kurs slutt :smiley: uansett om aksjen går opp eller ned. Kunne ønske jeg også klarte det til enhver tid :smiley: Imponerende!

2 Likes

Hvis det er meg du tenker på så får du jo live feed av alle handlene mine. Du følger meg jo på Shareville også. Så da vet du at jeg snakker sant da.

3 Likes

Gjelder ikke meg, jeg har lassevis (for meg) med Funaksjer til ca 3,6…
Sover godt også😊

1 Like

11 Likes

Da går det som regel ut på å realisere litt tap for å få ned snitt :wink:

2 Likes

Vet inte om den här har postats tidigare, men väldigt kul att gamesradar använder CE som ett av exemplen på vad Microsoft & Xbox gjorde rätt i årets e3-mässa:

http://www.gamesradar.com/by-cherry-picking-brilliant-pc-games-xbox-one-is-making-seriously-smart-moves-at-e3-2017/

6 Likes

50 minutter til Conan dev stream. Er skikkelig gira på å få sett mer av nytt biome!!
Det er vel også SWL stream kl 19. Trengs bare et par kalde nå, så er kvelden klar! :vulcan:

7 Likes

God cava helg! :grimacing: